menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Het geluid loopt niet gelijk met het bewegen van de monden.

zoeken in:
Hebben jullie dat nou ook? Dat het geluid niet gelijk loopt met het bewegen van de monden van de acteurs? Koop je een dure installatie en dan krijgen ze het niet voor elkaar om het gelijk te laten lopen.

Bij aanschaf heb ik het nog nadrukkelijk gevraagd! Ja, zeiden ze. Kwestie van een stekkertje ergens anders in steken. Vervolgens wordt je aangeraden om synchronisatie te gebruiken, maar dat helpt ook niet. Want die stappen die je kunt maken zijn te groot. Dus als ik hem (bij mijn installatie) op 110 zet. Komt het geluid eerder dan het bewegen van de monden. Zet ik hem op 120 dan komt het geluid later dan het bewegen van de monden!!!

Hoe frustrerend! Zelfs in de bioscoop valt mij op dat het geluid niet gelijk loopt!

Het wordt tijd dat alles in de tv komt te zitten! Dus je home cinema set op je tv aansluiten in plaats van een apart kastje en je HD-decoder in de tv in plaats van een apart kastje. Misschien als alles op 1 apparaat zit, dat het dan wel gelijk loopt. Maar dat bestaat natuurlijk nog niet.

Iemand een oplossing gevonden?

Reinbo
Da's gek, wantin de bios loopt het in principe gewoon gelijk.

Thuis heb je daar als het goed is enkel last als het beeld ge-upscaled moet worden. (Van dvd naar HD) Ik snap niet waar je op doelt met 110 en 120. Als het goed is wordt de sync uitgedrukt in mili of micro seconden. Mocht je die met stapjes van 10 op een schaal van 100 kunnen bijstellen, gaat het om honderdsten van seconden, dat lijkt me dan geen probleem. Zelfs met een 10e van een seconden gaat het om slechts 2 frames, ook daar zou je geen last van moeten hebben. En mocht je het niet perfect gelijk krijgen, dan rest er maar een ding. Probeer er niet te veel op t focussen.

Ik snap niet waar je op doelt met 110 en 120

Dat zijn die stapjes waar ik mijn home cinema set mee kan synchroniseren. Mijn HD-decoder gaat met stapjes van 20. Op welke schaal dit is, heb ik geen idee van.

En mocht je het niet perfect gelijk krijgen, dan rest er maar een ding. Probeer er niet te veel op t focussen.

Ik weet het, alleen als je het ziet dan kom je er niet meer vanaf!

Da's gek, wantin de bios loopt het in principe gewoon gelijk.

Hier in de euroscoop in Tilburg niet. Ik moet er wel bij zeggen dat van mijn vrienden, het niemand opvalt.

Je ziet het vooral als mensen heel snel, lange zinnen zeggen. Of als ze maar 1 woord zeggen. Dan valt het, het meest op.

Dennissssss schreef:
Hebben jullie dat nou ook? Dat het geluid niet gelijk loopt met het bewegen van de monden van de acteurs? Koop je een dure installatie en dan krijgen ze het niet voor elkaar om het gelijk te laten lopen.

Bij aanschaf heb ik het nog nadrukkelijk gevraagd! Ja, zeiden ze. Kwestie van een stekkertje ergens anders in steken. Vervolgens wordt je aangeraden om synchronisatie te gebruiken, maar dat helpt ook niet. Want die stappen die je kunt maken zijn te groot. Dus als ik hem (bij mijn installatie) op 110 zet. Komt het geluid eerder dan het bewegen van de monden. Zet ik hem op 120 dan komt het geluid later dan het bewegen van de monden!!!

Hoe frustrerend! Zelfs in de bioscoop valt mij op dat het geluid niet gelijk loopt!

Het wordt tijd dat alles in de tv komt te zitten! Dus je home cinema set op je tv aansluiten in plaats van een apart kastje en je HD-decoder in de tv in plaats van een apart kastje. Misschien als alles op 1 apparaat zit, dat het dan wel gelijk loopt. Maar dat bestaat natuurlijk nog niet.

Iemand een oplossing gevonden?

Ik heb alleen maar een goedkoop, maar heel aardig functionerend, speaker setje, een voor 't laag, en twee voor 't hoog, en een kastje met versterker en regelknopjes.
Méér kan ik sowieso niet hebben, want mijn buren waarderen dreunende speakers niet zo
Bij opendraaien gaat 't desondanks hard genoeg om de ruiten te laten trillen.
Daar valt verder niets aan bij te regelen.
Maar het klinkt ook zo lekker, met voldoende laag en hoog.
Bij aansluiting via mijn DVD/BR spelers loopt het geluid ook hier a-synchroon.
Bij rechtstreekse aansluiting van de speakers op mijn flat screen is er geen enkel probleem.
Ik ben er tevreden mee.

Zinema (crew)
Een blurayspeler kent vaak wel een optie om fatsoenlijk en secuur te syncen. Bij mij is alles rechtstreeks, maar omdat ik binnenkort (twijfel nog een beetje over 3D) ga overstappen van 5.1 op 7.1 en daarnaast mijn beamer ga vervangen voor een in FullHD, zie ik de bui al hangen. Een beetje fatsoenlijke versterker heeft echter altijd een sync-functie.

Als een blurayspeler of LCD twee HDMI-outs had zou ik het zo doen. Rechtstreeks dus. Maar nu ga ik gewoon voor een andere lekker zware versterker die twee HDMI-outs heeft en (dus heel belangrijk) een goede syncfunctie die je slechts eenmaal hoeft in te stellen. Of beter nog.. Helemaal niet hoeft in te stellen. Irritanter kan het i.d.d. bijna niet.

Kabel-decoders zijn uit en CAM-modules in. Niet alleen omdat ze de interne HD-tuner van je TV eindelijk benutten en gebruikersvriendelijker zijn qua één afstandsbediening, maar misschien ook wel qua beeld/geluidskwaliteit. Niks geen gesnoer/ externe app. en dus ook geen syncproblemen. Gewoon de optische of coaxdigi-kabel van de LED/LCD/Plasma trekken naar je receiver en vervolgens zijn o.a. de publieke zenders in 5.1. (althans sommige uitzendingen). Mocht je bij TV-uitzendingen genoegen nemen met stereo, dan bieden de rood/witte tulpjes nog steeds verbazingwekkend goed geluid i.c.m. goede speakers en dito versterker.

Een homecinema-set is aan mij niet besteed (daarvoor ben ik iets te veel freak, maar jii misschien ook omdat je dingen ziet die je omgeving niet opvallen), maar in jouw geval zou ik het hele spul terugbrengen. Aan meneer de verkoper: "U wilt mij vast wel helpen met dit zeer vervelende probleem". Out of sync hoort namelijk alleen voor te komen bij Duitse TV of bij andere nagesynchroniseerde films of downloads (met bijv. line-audio). Niet bij serieuze materie. Zelden heeft een retail-DVD/BR een out-of-sync probleem.

Mede omdat je er van tevoren nadrukkelijk naar hebt gevraagd (benoemen), gewoon teruggaan en vragen hoe ze dit gaan oplossen. Gelijk aangeven dat je open staat voor andere spullen. Klik. Geen brief schrijven overigens, gewoon met de hele handel + bon en vriendelijk gezicht naar binnen lopen. Laat je overigens geen tegoedbonnen op de mouw spelden o.i.d., je hebt namelijk (in het meest drastische geval dat je in het ootje genomen wordt, bijv. doordat ze het willen sturen naar de fabriek) ook gewoon recht op geld terug. Zonder al te veel gedoe overigens, dus laat je niet piepelen.

Succes.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.