- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Films van >120min op DVD+rw; mogelijk?
Films van >120min op DVD+rw; mogelijk?

Guid0
-
- 24 berichten
- 76 stemmen
Ik heb thuis DVD+rw schijfjes liggen om dingen op te branden. Nu wilde ik graag een film branden op zo'n schijf, maar de schijfjes zijn 4,7GB/120min. onder de 4,7GB zit ik wel, maar sommige films die duren langer dan 2uur. Is het niet mogelijk om ze op deze DVD+rw te branden? En als het wel mogelijk is, zitten er dan kwaliteitsverschillen in of iets dergelijks? Ik heb daar namelijk geen idee van. Alvast bedankt voor de hopelijk nuttige informatie iedergeval.

wyatt earp
-
- 5005 berichten
- 2130 stemmen
Ik zit inderdaad af en toe met het zelfde probleem. Zou wel fijn zijn als daar een oplossing voor is.

Guid0
-
- 24 berichten
- 76 stemmen
is het bij jou dan zo, dat wanneer je een film die langer dan 120 minuten duurt, de film niet goed op de dvd komt?

wyatt earp
-
- 5005 berichten
- 2130 stemmen
Ik heb het wel eens gehad. Maar dan pakte hij em helemaal niet. Hij zei gewoon dat ie niet genoeg ruimte had.

chevy93
-
- 12601 berichten
- 1188 stemmen
Gewoon branden met Imgburn. Nooit last van gehad.
Films als Das Boot en Apocalypse Now passen gewoon op één DVD.

Franklin1975
-
- 342 berichten
- 417 stemmen
Of koop een mediaspeler. Voor rond de 100 euro heb je al snel een speler met 500 GB aan ruimte om een ongelofelijke hoeveelheid films en series op te slaan. Aansluiten op je tv en kijken maar, zelfs met losse ondertitels.

Le Edzel
-
- 878 berichten
- 2538 stemmen
De lengte van de film maakt niet uit, als het maar onder de 4,7 mb blijft.
The Curious Case of Benjamin Button, Prison Break afleveringen etc, alles wat langer dan 120 minuten duurde, stonden er gewoon op.

SilenceMurderer
-
- 20 berichten
- 1045 stemmen
Je kunt ook gebruik maken van een converter, je kan hier onder andere films kleiner maken.

Zinema (crew films)
-
- 10060 berichten
- 6789 stemmen
Wat een heerlijk waanzinnige vraag. Alhoewel, waanzinnige vragen bestaan niet. Excusez moi..
Een doorsnee koop/ verhuur DVD staat op een DL schijf, ofwel 8,5 Gb. Wil je die op zo'n 4,7 Gb schijf zetten (vergeet de speellengte) dan gebruik je de schitterende progjes DVDFab of DVDShrink (deze laatste is gratis). Door bijvoorbeeld het verwijderen van de Duitse DTS (bij een Engelstalige film) en allerlei andere overbodige reut kom je vanzelf op die 4,7. DVDFab zal je er zeer gebruikersvriendelijk doorheen loodsen.
Soms is de kwaliteit dan wel wat minder idd, hetgeen dat progje ook aangeeft. Ga gewoon niet onder de 90 procent kwaliteit zitten en je ogen hebben nergens last van. Over het algemeen echter behoud je een kwaliteit van 100 procent (waar zit dat procenten-teken op mijn toetsenbord ook al weer?)
Edit? Ah.. Hier: %