• 155.327 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.194 acteurs
  • 345.951 gebruikers
  • 8.758.221 stemmen

voor- nadelen breedbeeld tv

zoeken in:

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

ik zit te overwegen om een breedbeeld tv te kopen omdat alle dvd's in breedbeeld zijn. Ik wil dan alleen wel eerst alle voordelen en nadelen weten.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je gewoon tv kijkt. Wordt het beeld dan uitgerekt of krijg je zwarte balken? En wat gebeurt er als ik computerspelletjes speel, krijg ik dan ook een uitgerekt beeld?

Verder was ik ook benieuwd vanaf welke prijs je een redelijke breedbeeld kan kopen.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

wat er gebeurt, ligt aan het merk en hoe je zelf de tv instelt.

Ik kan de mijne zo instellen dat ik bij 4:3 zwarte randen rondom het beeld heb, maar ik kan het beeld ook laten ´vergroten´ waardoor het schermvullend is.

Ik heb trouwens een Phillps breedbeeld tv.

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

ken iemand mischien ook een site met veel uitleg?

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

interessante site. Ik weet nou hoe het met tv zien gaat. De enigste vraag die nog onbeantwoord blijft is over hoe zit het met m'n gamecube. Is dat dan ook 4:3 zodat ik zwarte balken krijg of kan ik die ook op 16:9 zetten?

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Ik heb niet zoveel verstand van gamecubes, maar ik neem aan dat die een 4:3 beeld geven. In dat geval kun je die dus net zo bekijken als elk ander 4:3-beeld, dus met zwarte balken links en rechts.

(daarnaast zou je ook kunnen inzoomen tot het beeldvullend is, waarbij je de onder- en bovenkant verliest, maar dat lijkt me niet wenselijk, of het beeld in horizontale zin uitrekken om het 16:9 te maken, maar dat geeft een vervormd beeld)

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

zijn er trwouens ook bepaalde merken aan te raden. Is het bijvoorbeeld belangrijk om een bekent merk te kopen of maakt dat niet zoveel uit. Opzich leken die jvc-tv's me wel leuk vanwege de 3 scart-aansluitingen, maar is dit verder wel een goed merk?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ik heb een Samsung, bevalt me prima. Heb het idee dat je bij een Philips of Sony vooral voor het merk betaalt, terwijl Samsung -en vast nog wel meer merken hoor- kwalitatief helemaal niet onderdoet voor de gevestigde A-merken.

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

kan iemand mij wat advies geven over de volgende merken op tv-gebied:

panasonic

samsung

jvc

daewoo

thomson

yodek

• 39 berichten
  • 31 stemmen

Heb zelf een 82-cm philips breedbeeld, die diverse formaten (instelbaar) aankan.

4:3, 16:9, 14:9, 16:9 ondertitel, superzoom, automatisch en breedbeeld (meer beeldlijnen). Ik denk dat de meeste breedbeelds wel iets dergelijks aan boord hebben.

Verder zijn de huidige gameconsoles (ps2, gamecube en de onovertroffen x-box) volgens mij wel ingericht op breedbeeld/hdtv.

Kan dit eigenlijk alleen met zekerheid over de x-box zeggen, maar het lijkt me sterk dat de andere twee (ps2 en de cube) dit niet zouden kunnen.

Verder ligt het aan de spelmakers, sommige games zien er absoluut niet uit in breedbeeld modus, terwijl bijv. een 'true crime' er in breedbeeld een stukje fraaier uitziet, of colin mcrae om eens een dwarsstraat te noemen.

Zwarte balken zul je denk ik niet tegenkomen, of de games nu wel of niet geschikt zijn voor breedbeeld.

jester

• 728 berichten
  • 1077 stemmen

matthijs schreef:

kan iemand mij wat advies geven over de volgende merken op tv-gebied:

panasonic

samsung

jvc

daewoo

thomson

Ik zou eens kijken op kieskeurig, voorzover je die site nog niet kent.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.