• 155.381 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.195 acteurs
  • 346.012 gebruikers
  • 8.758.603 stemmen

Gevraagd: Donnie Darko - The Director's Cut

zoeken in:

David Aaronson

• 175 berichten
  • 1137 stemmen

Heeft iemand misschien Donnie Darko - The Director's Cut (Two-Disc Special Edition) (2005) (Nederlands ondertitelt) in zijn bezit en is die iemand misschien genegen om die DVD aan mij te verkopen?

Ik heb reeds redelijk veel moeite gedaan om de film in deze speciale uitgave in mijn bezit te krijgen, zelfs A-Film geschreven en gebeld, helaas zonder resultaat tot nog toe.

MoFeDu

• 2946 berichten
  • 0 stemmen

Bedoel je deze ?

David Aaronson

• 175 berichten
  • 1137 stemmen

Ja, alleen ontbreken bij deze Amazon uitgave de Nederlandse ondertitels.

chevy93

• 12600 berichten
  • 1187 stemmen

Wie kan er tegenwoordig nou geen Engels?

kimberlyVD

• 5934 berichten
  • 1503 stemmen

Wat een geweldige reactie weer.

Ik kan bijvoorbeeld ook engels maar toch heb ik al mijn dvd's liever met nederlandse subs. Zo mis je nooit een leuke quote of dergelijke. Vermits er altijd wel wat woordjes gebruikt worden die ik niet begrijp of niet goed verstaan heb of dergelijk...

Is niets om je voor te schamen lijkt me.

MoFeDu

• 2946 berichten
  • 0 stemmen

Nee maar sommige quotes mis je juist door de ondertiteling, omdat het vaak heel vreemd vertaald wordt oid en je alleen maar op de ondertiteling let.

David Aaronson

• 175 berichten
  • 1137 stemmen

Om Donnie Darko goed te kunnen doorgronden acht ik het van cruciaal belang dat ik tot een coherente interpretatie van de tekst kan komen; dat kan mijns inziens alleen middels mijn moedertaal. De kennis van een tweede taal kan mijns inziens namelijk nooit hoger liggen dan slechts de basiskennis van de moedertaal. Engelstalige taaluitingen met zijn dieptestructuren, oppervlaktestructuren en transformaties kosten meer tijd om door het brein verwerkt te worden; bij Donnie Darko mis je daardoor de ultieme details.

chevy93

• 12600 berichten
  • 1187 stemmen

Donnie Darko was mijn eerste film die ik zonder ondertiteling keek, dus dat loopt wel los. Verder komen er begrippen langs die je, als je die in het Engels niet snapt, ook niet in het Nederlands zal snappen. Dat is mijn mening dan, hè.

Anyway, googlen is toch niet zo moeilijk?

bol.com | Donnie Darko - Director's Cut, Drew Barrymore & Jake Gyllenhaal | Dvd

Of wil je per se de 2-disc SE?

David Aaronson

• 175 berichten
  • 1137 stemmen

Ik ben Neerlandicus; dus Engels zal ik nooit op hetzelfde niveau 'beleven' als Nederlands. Nogmaals, lees het werk van Noam Chomsky aangaande psycholinguïstiek maar eens door; een tweede taal ligt slechts op het basis kennisniveau van de moedertaal.

Ik wil per se de 2-disc SE.

David Aaronson

• 175 berichten
  • 1137 stemmen

Hierbij trek ik mijn oproep in; ik heb de film voor me liggen, exact de uitgave die ik zocht.

Bedankt, vooral Kimberly.

MoFeDu

• 2946 berichten
  • 0 stemmen

En waar heb je hem vandaan gehaald?

David Aaronson

• 175 berichten
  • 1137 stemmen

Een gebruiker van deze site maakte mij naar aanleiding van mijn oproep, attent op een advertentie waarin precies deze uitgave te koop werd aangeboden.

kimberlyVD

• 5934 berichten
  • 1503 stemmen

Veel plezier ermee. (en graag gedaan )

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.