menu

Film / Algemeen / Radioprogramma over filmmuziek door Stephen Emmer

zoeken in:
dragje
Hoi, Stephen Emmer heeft sinds kort een eigen radioprogramma bij KX Radio. Stephen is vooral bekend als componist/ muzikant van mediamuziek met tunes als nos journaal, rtl nieuws, 538 nieuws, mtv news, filmmuziek voor Eddie Terstall's Transit en nog veel meer.

Elke zondagnacht kun je tussen 01.00 en 02.00 bij KX Radio luisteren naar muziek geïnspireerd door films of simpelweg uit films.

Ook zal Stephen af en toe een studiogast in de studio uitnodigen en/of een gastbijdrage van iemand uit de film en/of televisiewereld laten horen.

Mocht het tijdstip van uitzending niet uitkomen, dan kun je de uitzendingen, vanzelfsprekend gratis, als podcast downloaden.

Link naar site:
http://kxradio.nl/

Link naar site podcast:
http://kxradio.nl/podcast.php
(klikken bij stephen emmer, kan ook op windows media player)

Link naar podcast i-tunes:
itpc://www.kxradio.nl/podcast/ost[/url]

Echt een aanrader voor een ieder die geïnteresseerd is in filmmuziek en interessante nieuwtjes.

Men kan ook zelf (!) muzieknummers aanvragen of suggesties doen door een e-mail te sturen naar: ost@kxradio.nl

neo (crew)
Ik hou eigenlijk niet zo van het niet zelf kunnen bepalen wat ik hoor. Van de paar afleveringen die ik doorspoelde bleek iedere keer zo'n beetje de helft oninteressante songs te zijn.

Daarentegen is het natuurlijk wel leuk dat mensen er aandacht aan besteden. Die studiogasten ben ik nog niet tegengekomen, maar dat is absoluut een leuk onderdeel. Er staat alleen geen programma bij van elke aflevering, zodat ik naar zo'n stukje kan doorspoelen.

Sinds de opkomst van internetradio zijn er een boel van dit soort filmmuziek programma's gekomen en weer verdwenen. De Vpro had 'het Witte Doek' wat best aardig was. Voor het echte werk is er Streaming soundtracks wat 24 uur filmmuziek draait en zich voornamelijk beperkt tot score. Er is een grote gemeenschap die allemaal verzoekjes aanvragen.

dragje
neo schreef:
Ik hou eigenlijk niet zo van het niet zelf kunnen bepalen wat ik hoor. Van de paar afleveringen die ik doorspoelde bleek iedere keer zo'n beetje de helft oninteressante songs te zijn.

Nou, je kunt wel degelijk verzoeknummers opsturen.

Maar als je doelt op dat een radioprogramma dat bestaat uit een vooraf bepaalde rangschikking van nummers die in een uitzending worden uitgezonden heb je daar gelijk in. Het is alleen wel een tamelijk open deur omdat radioprogramma's, zelfs live in de meeste gevallen, een 'strikte' lijn volgen.

Resumerend

Kritiek leveren van de zijkant is mooi maar niet echt interessant, laat staan constructief, als het daarbij blijft. Het 'leuke' aan dit programma is nu juist dat je zelf invloed kan uitoefenen door suggesties op te sturen. Stephen Emmer vraagt in ieder geval met enige regelmaat of mensen suggesties willen opsturen en naar eigen zeggen begint dit aardig te lopen.
De 'show' wordt zo gezegd mede door de luisteraars bepaald.

Dat het hier zou gaan om "oninteressante songs" is natuurlijk subjectief, ikzelf hoor genoeg 'songs' voorbijkomen die ik kan waarderen en de achtergrond informatie die ik over sommige nummers te horen krijg vind ik wel interessant.
Een goede mix tussen muziek draaien met een klein beetje informatie.

IcU
Jammer van het tijdstip. Vooral op zondag nacht is dit veel te laat voor mij. Die 'Streaming soundtrack' is wel een hele goeie tip. Je ziet gelijk wat er gespeelt wordt en hoelang de track nog duurt (als de track je bijvoorbeeld niet aanstaat) Gelijk aan de favorieten toegevoegd

dragje
IcU schreef:
Jammer van het tijdstip.

Je kunt de uitzending gewoon als podcast downloaden. Ik zit zelf ook niet altijd om zondagnacht zo laat te luisteren.

IcU
Oh kijk eens aan. Ik heb er denk ik over heen gelezen, maar nu zie ik het inderdaad staan in je bericht. Ik zal het eens op gaan zoeken.

neo (crew)
In het geval van muziek bepaal ik haast altijd wat ik hoor en dat bevalt mij prima. Er zijn ook al veel mensen die veel liever, als het kan, hun eigen muziek in een playlist draaien op hun eigen computer. Traditionele radio heb ik sowieso nooit begrepen. Dat mensen blijkbaar het prima vinden om zelf niet de keuze te hebben. Maar wat voor reden daar ook achter zit, dat moet ieder maar voor zich zelf weten. Overigens is Streaming soundtracks ook verre van perfect en luister ik het niet veel, simpelweg omdat het nog steeds niet mijn keuzes zijn. Maar het is een erg interactief gebeuren in combinatie met de site. Iemand vraagt een track aan, kan er nog bij typen waarom, kan ondertussen met andere luisteraars chatten... Zo is het soms best aardig om even naar te luisteren.

Nogmaals een prima initiatief dat OST programma, maar niet boeiend. Dat geldt eigenlijk voor praktisch alle filmmuziek initiatieven, uitgezonderd de interviews die weleens op bepaalde internet zenders te horen zijn. Mijn inziens zou wat interessanter zijn als;

-het programma van tevoren bekend was
-geen flauwe mix van songs en score door elkaar heen.
-alles door de luisteraar laten bepalen
-wellicht een duidelijk scheiding tussen bv. studiogasten en muziek.

Ik kan niet anders als kritisch zijn, omdat het genre enorm belangrijk voor mij is en blijkbaar praktisch niemand het voor elkaar krijgt eens een aardig programma te maken.

dragje
neo schreef:
Mijn inziens zou wat interessanter zijn als;

-het programma van tevoren bekend was
-geen flauwe mix van songs en score door elkaar heen.
-alles door de luisteraar laten bepalen
-wellicht een duidelijk scheiding tussen bv. studiogasten en muziek.

Er is nogal een verschil tussen het opzetten van een nieuw 'internet' radioprogramma zonder een specifiek commercieel doelstelling en wanneer je een programma lanceert met landelijke campagnes en het betreffende programma op 'prime time' uitzend en niet; zoals hier het geval is, om 01.00 in de nacht op 1 dag van de week.

Dit alles valt te verklaren dat het programma louter fundeert op vrijwilligerswerk; in dit geval op basis van de tijd die Stephen Emmer erin steekt.

Zou het interessanter worden het programma te voorzien van interviews, thema uitzendingen en interactieve toepassingen via het internet zodat bezoekers live direct nummers zouden kunnen aanvragen?

Wellicht, maar het behoeft geen betoog dat deze lijst van wensen een redactionele bezetting vereist en de nodige reclame en financiële middelen die niet voorhanden zijn en dit ook niet pretendeert te hebben. Er wordt serieus tijd gestoken om voor een aantal onderdelen invulling aan te geven; zoals interviews, maar zoals eerder gezegd: het fundeert allemaal op vrijwilligerswerk.

Kritiek is prima verder, maar het is een beetje kijken naar een voetbalwedstrijd tussen FC IJsvogels versus de Volendamse Knokkers om voorts te klagen dat je tactisch inzicht mist.

Ik kan niet anders als kritisch zijn, omdat het genre enorm belangrijk voor mij is en blijkbaar praktisch niemand het voor elkaar krijgt eens een aardig programma te maken.

Correctie: een programma in elkaar te zetten die de maatstaven die jij hanteert beantwoord. Een saillant detail wat even de 'discussie' terugplaatst op het niveau waar het uiteindelijk om draait; die van persoonlijke voorkeur.

Het programma boeit je niet om genoemde redenen, je geeft ook aan waarom waarvan akte maar je begrijpt nu wellicht beter dat wat jij als 'eisen pakket' wenst toch een andere invalshoek dan/wel middelen vereist.

Zo zwart-wit als jij het programma beschrijft is niet zoals ik het programma ervaar. Ik hoor achtergrond informatie over tal van aspecten van hetgeen wordt gedraaid. Sommige luisteraars vinden dit interessant andere niet. Dat is verder niet echt een discussie waardig.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:28 uur

geplaatst: vandaag om 15:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.