menu

Film / Algemeen / Muziekclips over films

zoeken in:
Hallo,

Ik ben op zoek naar voorbeelden van muziekclips waarin verwezen wordt naar films.

vb.:

Metallica's "One" (Johny Got His Gun)
Guns 'N Roses "You Could Be Mine" (Terminator 2)
Duran Duran's "View To A Kill"
...

Bedoel je soundtracks met stukjes van de film in de muziekclip?

Sugababes - too lost in you (love actually)
Girls Aloud - jump (love actually)
Anna Johnsson - we are (spider man 2)
Jamie Cullum : Everlasting love (bridget jones 2)

Of bedoel je muziekclips waar passages van films in voorkomen ?

Dan denk ik meteen aan Gwen Stefani - what are you waiting for, wat eigenlijk een ode is voor de film Alice in Wonderland

Robbie Williams - Millennium (Bond)

En als het een serie mag zijn:

Weezer - Buddy Holly (Happy Days)

Pastichio Rocker
Wamdue Project - King Of My Castle (verwijzing naar Ghost in the Shell)
Moby - James Bond Theme (verwijzing naar... raad eens)
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia (verwijzing naar Philadelphia)
Air - Playground Love (verwijzing naar The Virgin Suicides)
Jamiroquai - Deeper Underground (verwijzing naar Godzilla)

A-Ha - The Living Daylights
Simple Minds / Don't You Forget about Me - Breakfast Club
Beach Boys / Kokomo - Cocktail
Eric Carmen / Hungry Eyes - Dirty Dancing

The Last
Trisha Yearwood - How Do I Live - Con Air is ook wel een bekende (toch?).

Manga Mania! zitten stukjes uit anime gemixt met tracks .

geronimo
De clip The Kill van 30 Seconds To Mars is 'n ode aan The Shining.

Queen - Masters of the Universe (Highlander)
Queen - Flash (Flash)
Queen & David Bowie - Under Pressure (Nosferatu)
David Bowie - Underground (Labyrinth)
David Bowie - Blue Jean (Jazzin' For Blue Jean)
David Bowie - Absolute Beginners (Absolute Beginners)
Falco - Jeanny (hele zwick; Psycho, The Third Man, M)
Falco - Rock Me Amadeus Amadeus

Nas - shine on 'm (blood diamond)

Drs. DAJA schreef:
Queen - Masters of the Universe (Highlander)

Princes Of The Universe bedoel je?

Madecineman (moderator)
The Beasty Boys - Sabotage Ode aan Starsky & Hutch en andere seventies politieflicks.
The Beasty Boys - Intergalactic. Ode aan jaren '50 monster/SF films (mannen/vrouwen in rubberpakken die kartonnen flatgebouwen omvertrappen)

kos
BeastIE. .

HarmJanStegenga schreef:
(quote)

Princes Of The Universe bedoel je?

Ow ja, tuurlijk ! Volgens mij zat ik met die foute jaren '80 animatieserie in m'n hoofd.

Rufus Wainwright - Across The Universe (I Am Sam)
Fiona Apple - Across The Universe (Pleasantville)

Steken ook beiden John Lennon naar de kroon overigens.

Madecineman (moderator)
kos schreef:
BeastIE. .

Ow ja... Luister ook nog maar sinds m'n 12e naar die gasten Nou, om het goed te maken dan...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=H4PN7Xbexq4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=GDS83yrM30Y

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Vooral Sabotage blijft briljant

Kevin13
Gary Jules - Mad World (Donnie Darko)

kos
Madecineman schreef:
(quote)

Ow ja... Luister ook nog maar sinds m'n 12e naar die gasten Nou, om het goed te maken dan...

(embed)

(embed)

Vooral Sabotage blijft briljant

.

Veruit mijn Beasties favo's (muzikaal dan):

https://www.youtube.com/watch?v=KzaFGMQRBfs

https://www.youtube.com/watch?v=-x9CRogsSfY

Geweldig inderdaad, al blijft deze mijn favoriet:

https://www.youtube.com/watch?v=RI2IyHXJo5M

De meest hilarische is toch het bekende You Gotta Fight For Your Right (To Party). Zowel de tekst als de clip, meesterlijk

https://www.youtube.com/watch?v=6NdAUnnU9Ac

Madecineman (moderator)
Vroegah... Hadden we thuis met de familie zo in de laatste maand van het jaar een playback-show. Toen heb ik (12) ooit eens met m'n broertje (6) en zusje (8) "You Gotta Fight..." geplaybackt. Zijn nog hilarische foto's van die ik mooi voor mezelf ga houden

Maar misschien is dit meer iets voor in het algemene muziektopic.

Madecineman (moderator)

https://www.youtube.com/watch?v=BCxS0XE56nM

Foo Fighters - Break Out met beelden uit Me, Myself and Irene. Hebben trouwens vaak leuke video's vind ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:36 uur

geplaatst: vandaag om 09:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.