menu

Film / Algemeen / Verjaardagsgeschenken voor filmfreaks

zoeken in:
In mijn vriendenkring zitten toevallig (?) veel filmliefhebbers. En we kennen het onderhand wel, bij elke verjaardag krijgen of geven we een verpakking dat toevallig de grootte van 'n DVD-doosje (of soundtrack) heeft. En stilletjesaan komt er serieus sleet op dat verrassingseffect.

Statues zijn vaak immens duur en niet iedereen lijkt daarvan te houden, dus ik zoek frisse ideeën om mijn filmvrienden mee te verrassen, aangezien er alweer 2 verjaren de komende periode.

Wat zou jij als filmfan graag als geschenk krijgen?

Tja een mooie special limited edition is nooit weg. Dus probeer niet 13 in een dozijn dvd's te geven maar echte mooie edities. Verder zijn filmposters ook leuk om te geven evenals boeken. Wat is die persoon zijn favoriete genre/periode? Klassiek Hollywood, Film Noir, Post apocalyptisch ? Zijn overal boeken van.

en als iemand in de buurt van bijvoorbeeld het IFFR, AFFF of Japanese Camera jarig is is een passe partout ook altijd heel fijn om te krijgen

Dat ene boek met de 1001 (101?) films die je als filmfan gezien moet hebben (is ergens op MM ook een topic over) staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Gelukkig ben ik ook bijna jarig .

En anders inderdaad een DVD die net dat beetje exclusiviteit met zich meebrengt.

Of, voor diegenen die al dat soort DVD's hebben, zou je misschien bordenstandaards of schuifstandaards kunnen geven waarmee het allemaal netjes uitgestald kan worden.

Just some thoughts.

Phoenix schreef:

Of, voor diegenen die al dat soort DVD's hebben, zou je misschien bordenstandaards of schuifstandaards kunnen geven waarmee het allemaal netjes uitgestald kan worden.

Just some thoughts.

Die liggen bij bijna elke blokker voor weinig. Erg leuk idd !

Die bordenstandaards ja. Daar heb ik er al enkele van, maar ze zijn toch wel erg lomp hoor . Zeker als je ook van die mooie verstelbare plexiglasdingen kunt bestellen (wel prijziger natuurlijk).

Alvast bedankt voor de reacties. DVD's zijn nu net de dingen die ik wil vermijden ... knappe edities worden al jaren aan elkaar cadeau gedaan. Aber, daar is de verrassing van af.

Filmboeken, dat is al wat moeilijker, aangezien er al wat boeken staan te staan over film. En filmposters hanger er al in ovevloed.

Me dunkt dat Film-cadeautjes een branche is waar je snel bent in uitgekozen.

neo (crew)
Koop een 35mm filmtrailer voor die filmgek... Via ebay voor varierende prijzen te krijgen. Hoeft niet persee duur te zijn.

Dat ene kamertje, waar toch niets mee gedaan word, (rommelkamer) om bouwen tot filmzaaltje. Tweedehands pluche stoeltjes, en een ietsjes grotere tv

paar jaar geleden een hele fotoreeks gemaakt waarin bekende scenes door ons werden nagespeeld, was wel leuk.

lowhusky
DVD's, DVD's en DVD's

Wat ik altijd leuk vind om te krijgen zijn bioscoopbonnen. Ik weet het, het is weinig origineel maar je kunt ze gebruiken wanneer je wilt, waar je wilt, met wie je wilt en voor welke film je dan ook wilt zien.

Passe partouts voor een filmfestival zijn natuurlijk ook een fantastisch cadeau.

Of wat dacht je hiervan: stuntman voor een dag!?

ik heb voor mijn verjaardag bioscoopstoelen (in een echte bios gebruikt) gekregen. Echt te gaaf! (en zeeeer comfortabel)

hinie
gondwana schreef:
paar jaar geleden een hele fotoreeks gemaakt waarin bekende scenes door ons werden nagespeeld, was wel leuk.
Dat is een gaaf kado, wil ik ook!

Pure
matthijs_013 schreef:
ik heb voor mijn verjaardag bioscoopstoelen (in een echte bios gebruikt) gekregen. Echt te gaaf! (en zeeeer comfortabel)

Doe mij die maar Erg tof matthijs; wel een beetje lompe dingen, nietwaar?

MB-
die vipseat ziet er goed uit.

Stiekem is het al een tijdje een droom van me om m'n ouders kelder om te bouwen tot mini bioscoop

Deze films gekregen van mijn oom voor mijn verjaardag

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://ecx.images-amazon.com/images/I/51eTtHMCMLL._SL500_AA300_.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img12.imageshack.us/img12/2748/16ihcax64048696414900.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://myasiancinema.com/wp-content/uploads/2010/09/dolls.jpg

djelle
Mooi artwork die tweede.

sweinsteiger
Mijn laatste cadeau was Scream (1997)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:28 uur

geplaatst: vandaag om 04:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.