- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Onverwacht goede films
Onverwacht goede films

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Welke films heb je nou gezien met het idee van kan wel wat zijn en die geweldig bleek te zijn. Of bijv. dat je een andere kocht dan dat je bedoeling was. Wat ik bij (nu mijn lievelingsfilm) Moulin Rouge! had. Ik dacht dat ik de versie uit de jaren 50 gekocht had. Dus hier kun je je ervaringen hiermee met anderen delen. Ik heb ook wel eens gehad dat het mijn vaders beurt was om een film te huren en hij toen Lonesome Dove (ongeveer 2 jaar lang mijn lievelings film geweest en nu op nr.3) koos. Ik had toen liever The Scorpion King (die gaf ik 0,5*). En ik ging ooit naar King Kong in de bioscoop omdat er niks anders draaide. Bleek ook veel beter dan gedacht.

Goodfella_90
-
- 10393 berichten
- 2440 stemmen
Van One, Two, Three had ik geen extreme verwachtingen, maar die staat inmiddels op 5 sterren. Dead Leaves bleek ook tegen alle verwachtingen in erg sterk.

Fikret8
-
- 6109 berichten
- 4082 stemmen
Films waarbij ik m'n hart bij voorbaat vasthield, maar uiteindelijk erg door verrast raakte (positief):
La Vita È Bella
Schindler's List
Vertigo
The Bourne Identity
Mulholland Drive
American Beauty
Snake Eyes

moviefreak#1
-
- 14231 berichten
- 18421 stemmen
The Departed.
Al is het alleen maar omdat ik niet had gedacht dat ze in de buurt zouden komen van de Infernal Affairs films. Misschien heeft het wel iets te maken met het feit dat De Niro bedankte en Nicholson de rol overnam .

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het komt wel eens voor dat ik een film onverwacht goed vind. Maar er zijn twee uitschieters: The Lord of the Rings en Pulp Fiction. Toen ik naar The Lord of the Rings ging in de bios verwachtte ik er nauwelijks iets van. Intussen stamt mijn gebruikersnaam al van de film af en de film heeft een aantal jaar op #1 in mijn top 10 gestaan.
Pulp Fiction moesten we verplicht op school kijken. Ik had er wel van gehoort en het sprak me niet aan. Maar wat bleek, ik vond het een fantastische film. Als een van de weinige in de klas overigens. Daardoor kreeg ik meer interesse in films die niet de standaard Hollywoodregels volgde.

Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Door mijn jongere broer op de gok gekocht, James Bond: You Only Live Twice.

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3337 stemmen
Ik kocht een tijdje geleden Dead End voor slechts twee euro bij Boekenvoordeel. Totaal geen verwachtingen, dacht gewoon een dom cliché thrillertje mee te hebben genomen. Bleek uiteindelijk een grandioos leuke film te zijn, staat inmiddels op 4,5 sterren.

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ik had het net zelf ook weer bij Ladder 49. Ik dacht dat dat een standaart film zou zijn, maar hij was echt spannend en ontroerend. En ook From Dust till dawn. Ik dacht dat dat niks zou zijn. Maar hij is geweldig.

Chr.s
-
- 3669 berichten
- 1689 stemmen
Rear window komt zo in me op, maar heb het eigenlijk wel regelmatig.

Dogie Hogan
-
- 13380 berichten
- 788 stemmen
- LAURA
Zag daar een aantal jaren geleden op Ebay.com zoveel en vaak (Honkong) R-0 bootlegs van, dat ik er ook maar 1 van heb gekocht. Zo goed bevallen (verhaal, acteurs) , dat ik vervolgens de officiële R-1/NTSC en R-2/PAL releases heb aangeschaft.
Nog steeds Jimmy Stewart's beste Western. Uit de begintijd van acties "3 voor € xx".

FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
toen ik voor het eerst the boondock saints zag in de videotheek dacht ik pfffff aan die hoes tezien leek hij me niks tot ik de film had gekeken waanzinnig gewoon

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Derailed. Geen hoge verwachtingen, maar achteraf een van de beste films van de laatste tijd, naar mijn mening

basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Bij About Schmidt heb ik zelf nooit hoge verwachtingen gehad, maar bleek een ijzersterke film die een tijd in m'n top 10 heeft mogen staan. The Lord of the Rings is een wat ander verhaal, de eerste keer dat ik het zag vond ik het niet veel, hield ik nog niet van dat soort verhalen.

Gizzmann
-
- 5609 berichten
- 2489 stemmen
Haha, ook ik had niet zo veel verwacht van Moulin Rouge!, La Vita È Bella, Bourne Identity, American Beauty (!) en Crank. Bleken inderdaad geweldige films
Andere keren dat dit het geval was bij mij:
Cruel Intentions, Dangerous Lives of Altar Boys, eXistenZ, Forrest Gump, Girl,Interrupted, Office Space, Romeo + Juliet, Searching for the Wrong-Eyed Jesus, 24 Hour Party People, Arlington Road, Crossing Guard, Darkman, Devil's Advocate, Ginger Snaps, Girl in the Café, Go, Harold & Kumar Go to White Castle, K-PAX, Love Actually, Midnight Run, Mimic, L'Ours, Planes Trains and Automobiles, Punch-Drunk Love, Rounders, Scream, Slither, Smoke en What Dreams May Come
Wow, dat is eigelijk nog best vaak

Fikret8
-
- 6109 berichten
- 4082 stemmen
A Beautiful Mind
Had er redelijk weinig van verwacht terwijl het inmiddels één van m'n favoriete films is geworden.

606
-
- 23728 berichten
- 11627 stemmen
decoys ik verwachte er niet veel van maar viel mee.
Brotherhood of the wolf vanwege de franse taal.
maar heb hem zelf gekocht.

Pascal A
-
- 213 berichten
- 0 stemmen
A.I. in de videotheek liet ik m altijd liggen totdat hij op tv kwam bijna 2 jaar geleden, echt een mooie film.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29832 berichten
- 5071 stemmen
Omdat mijn vriendin niet veel moet hebben van actiefilms of horrorfilms en ik niet van romantische komedies of tienerfilms met Lindsey Lohan of Hilary Duff, zoeken we soms een gulden middenweg met titels die voor ons beiden onbekend zijn in een genre dat voor ons twee wel aanvaardbaar is. Zo hebben we enkele jaren geleden zonder meer te weten de film Million Dollar Baby gezien die enorm goed meeviel. Zeer sterke film.
Ook heeft het voor mij persoonlijk lang geduurd voor ik buitenlandse films (lees niet Engelstalige of Nederlandstalige films) wou bekijken. Ergens is er toch een soort barrière voor niet-commerciele films. Nu zit ik er zeker niks mee in en maakt de taal eigenlijk totaal niets uit.
Vooral in het begin dat ik wat actiever films ging bekijken nog een terughoudendheid tegenover 'klassiekers'. Films, die ik soms al een tijdje (via acties bvb) thuis had liggen, maar die ik nog niet had gezien. Ik had zoiets van 'die zijn meer bekend dan ze echt goed zijn' Enkele titels die ik zo al een tijdje had liggen zijn bvb The Fugitive, Deer Hunter, The Godfather en American Beauty.

FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
oe oe die films zijn zeer zeker goed en ik denk dat dit voor meerdere personen geldt
ik zelf kijk ook met veel moeite of eigenlijk niet naar buitenlandse films vooral franse films en asian movies loop ik uit de weg
maar ik kijk dan wel graag naar volver of Pan's Labyrinth dus beetje bij beetje verruim ik ook mijn geest daarin

Knisper
-
- 12985 berichten
- 1240 stemmen
My Summer of Love kwam op tv en het leek me eigenlijk niet zoveel, maar goed, als je op een avond niks anders te doen hebt, dan moet het resultaat. Resultaat: nummer 3 in mijn top 10.

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Dresden. Die was nog beter dan The Pianist!

mikey
-
- 27818 berichten
- 4730 stemmen
Hostel, Dead end, enemy territory, Friday 13 deel 2, american psycho, raising cain, summer of sam, sexy beast, mud season, the parallax view, wargames en meer

serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Laatst nog Babel. Ik dacht dat het me niet aan zou spreken, dat ik de schoonheid zou gaan missen. Maar dat was een gigantische vergissing, de film staat nu op 3 in mijn top 10.
En van It's a Wonderful Life had ik eigenlijk ook geen verwachtingen. Het verhaal sprak me alleen wel aan. Ik dacht dat het, omdat het zwart-wit was (schaam, schaam) saai zou zijn. Maar mijn kennismaking met zwart-wit verliep geweldig, en de film staat nu op 1 in mijn top 10.

Denden 100 Piek
-
- 397 berichten
- 121 stemmen
Ik had niet zoveel verwacht van Happy Feet, vooral omdat ik zweer bij Pixar films en van Dreamworks alleen de Shrek films. Ook las ik slechte kritieken op deze film. Maar Happy Feet had me aardig verrast door leuke personages en goede actie. Het verhaal was zeer rommelig, zoals ik al had gelezen, maar dat mocht de pret niet drukken. Happy Feet is gewoon pure fun, en daarom verdient het een plaatsje in mijn top vijf favoriete CG animatiefilms.

MartineV
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Derailed (2005) met clive owen en jennifer aniston. heb m eerst een tijdje laten liggen aangezien jennifer aniston in een thriller me niet zo goed leek, maar heb hem uiteindelijk toch gekeken (Clive Owen kan je niet laten liggen;)) en ik vond hem echt supergoed!
Tot m'n verbazing wordt hij op imdb.com ook niet echt geweldig gerate, maar ik raad hem altijd aan iedereen aan in de videotheek waar ik werk en ik iedereen is net zo enthouasiast als ik!

hdehoon
-
- 342 berichten
- 296 stemmen
Pan´s Labyrinth. Fantastische film. Nooit eerder zo´n combinatie van oorlog-en fantasyfilm gezien. De fantasy fragmenten zijn zo terloops ingelast, dat je het helemaal niet doorhebt. De werkelijkheid is gruwelijker dan de uiterst enge droombeelden van het meisje Ofelia. Ik vond het geweld in de film wel buitensporig, dat had voor mij wat minder gemogen. Maar het uitzonderlijke acteertalent van het kind en de emotie die uit deze film spreekt, maakt dat de film uitstijgt boven de gemiddelde fantasyfilm. Een aanklacht tegen oorlog en geweld en een absoluut meesterwerk.

Clueless Dork
-
- 682 berichten
- 1046 stemmen
Eerste twee delen van de Ginger Snaps trilogie.