- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Trilogieën
Trilogieën
Gabe Walker
-
- 121 berichten
- 374 stemmen
Ik ben helemaal fan van de trilogie (waarvan het verhaal doorloopt in de drie films), dit omdat de verhalen vaak diepgaander zijn en beter zijn uitgewerkt ( dat mag ook wel, er is meer tijd dan bij "slechts" 1 film). Maar is er nog een trilogie die jullie mij kunnen aanraden.
Ik heb gezien:
The Godfather
The Lord of the Rings
Star Wars (beide trilogien)
Back to the Future
The Matrix
en de "dollar" trilogie van Sergio Leone in hoevere je deze kunt samen nemen.
Verder kijk enorm uit naar deel 2 en deel 3 van de trilogie van Nochnoy Dozor (nightwatch), weet iemand wanneer deze uitkomen?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
Wat mij betreft zijn X-Men, Scream, Jurassic Park, Infernal Affairs en Dead or Alive ook nog wel de moeite waard.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
De Ningen no Joken trilogie schijnt heel erg goed te zijn. Het enige nadeel is dat ie nergens op DVD te krijgen is.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
- Trois Couleurs: Blue, blanc, rouge.
- USA: Land of Opportunities: Dogville, Manderlay, Washington.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2114 stemmen
Terminator-trilogy
Indiana Jones-trilogy
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Mijn favoriete trilogie is de Apu-trilogie.
Er gaan geruchten over een Criterion-release.
Gabe Walker
-
- 121 berichten
- 374 stemmen
Dit zijn idd goede trilogien! maar deze zijn losstaand van elkaar gemaakt, ze vormen niet één geheel. Ik ben meer op zoek naar een trilogie die een geheel vormt. Denk hierbij aan the lord of the rings.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
de Kerberos Panzer trilogy met: The red spectatcles, stray dog en jin-roh.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Als je triologieën goed vindt vanwge het uitgewerkte verhaal dan kan je ook mini-series proberen (The 10th Kingdom!)
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
Rambo? Nee, dat zijn er 3. (binnenkort wellicht 4)
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Oh, sorry, verwarde het met Rocky
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Lord of the Rings
Dollars Trilogie
The Godfather
Jurassic Park
Star Wars IV, V, VI
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1770 stemmen
Lord of the Rings en The Godfather zijn de toppers onder de trilogieen, voor de rest nog een paar die ik goed vind:
-Jurassic Park
-Terminator
-Saw
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Mijn favoriete trilogie is de Apu-trilogie.
Er gaan geruchten over een Criterion-release.
Dat zou mooi zijn. De Apu trilogie lijkt mij ook erg mooi.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Back to the Future tog nog een van de leukste en The lord of the ring de beste.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Hannibal
Dat is nu een kwartet.
Silans of the Lambs
Hannibal
Red Dragon
Hannibl rising
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1322 stemmen
Dat is nu een kwartet.
Silans of the Lambs
Hannibal
Red Dragon
Hannibl rising
Die laatste tel ik niet mee, is zonder Hopkins . Zonder Hopkins is gewoon geen Hannibal
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2114 stemmen
Wat dacht je van Manhunter.
wellicht hetzelfde, aangezien Hopkins niet meedoet.
Gabe Walker
-
- 121 berichten
- 374 stemmen
Als je triologieën goed vindt vanwge het uitgewerkte verhaal dan kan je ook mini-series proberen (The 10th Kingdom!)
Ja mini series zijn vaak wel leuk. Maar jammer genoeg is de kwaliteit vaak wat minder (kleiner budget (per deel/film dan)). Denk hierbij aan bijvoorbeeld die bijbel films die je via Tell Sell kunt kopen.
Echter Band of Brothers vind ik helemaal geweldig en 10th kingdom heb ik deels gezien, dat was idd wel leuk. Heb zelfs een oude mini serie over aliens die de aarde willen over nemen, genaamd "V", is wel vermakelijk.
Vroeger (zo'n 10 jaar geleden schat ik) was er een mini serie over Odyseus en zijn reis, weet iemand hoe deze heet?
Maar de sprong naar tv serie is nu wat makkelijker gemaakt, dus gelieve niet verder gaan dan mini serie
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ja mini series zijn vaak wel leuk. Maar jammer genoeg is de kwaliteit vaak wat minder (kleiner budget (per deel/film dan)). Denk hierbij aan bijvoorbeeld die bijbel films die je via Tell Sell kunt kopen.
Echter Band of Brothers vind ik helemaal geweldig en 10th kingdom heb ik deels gezien, dat was idd wel leuk. Heb zelfs een oude mini serie over aliens die de aarde willen over nemen, genaamd "V", is wel vermakelijk.
Vroeger (zo'n 10 jaar geleden schat ik) was er een mini serie over Odyseus en zijn reis, weet iemand hoe deze heet?
Maar de sprong naar tv serie is nu wat makkelijker gemaakt, dus gelieve niet verder gaan dan mini serie
The Odyssey
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Bij Lord of the Rings: The Return of the King, The (2003):
LotR 1, 2 en 3 zijn geen vervolgen van elkaar zoals bij Pirates of the Caribbean ofzo.. (dus niet: 'oh deel 1 was een succes, kom we maken ook een deel 2 en 3 voor het geld').
LotR was origineel een boek en het was dus al één verhaal, alleen toevallig in drie stukken gehakt, want dat is handiger. Al vanaf het begin werd het drie.
Zo kijk ik er tenminste tegenaan. Ik zie The Lord Of The Rings als één (en The Hobbit als één verhaal dat ervoor kwam).
Dat wist ik al. Maar neem bijv.Jurassic Parc, oorspronkelijk twee boeken, maar toch drie films...
Mr.Crow
-
- 107 berichten
- 95 stemmen
Dat wist ik al. Maar neem bijv.Jurassic Parc, oorspronkelijk twee boeken, maar toch drie films...
Ja, Jurassic Park...
Daar noem je ook wat op he.
Op zo'n verhaal valt nou eenmaal lang voort te borduren, je kunt met diezelfde formule keer op keer hetzelfde blijven doen.
JohnWilliams
-
- 7503 berichten
- 934 stemmen
Maar dan word het er vaak niet beter op, kijk bijv. maar naar Home Alone & Jurassic Park, na het 2e Deel is er niks meer aan.