menu

Film / Algemeen / Wanneer een film voor de tweede keer zien?

zoeken in:
RTC
Na hoeveel dagen, maanden, jaren kan je een film voor de 2e keer zien op bijvoorbeeld dvd of video zonder dat je ieder detail nog weet? Ik weet de ene film is de andere niet maar misschien is er een leuk gemiddelde.

Ik vind dit een hele rare en onzinnige vraag RTC........

na precies 12 jaar, 8 maanden, 6 dagen , 22 uur en 11 minuten (in het geval van Police Academy is het iets korter)

Ik d8 meer aan 1 jaar, 3 maanden, 25 dagen, 3 uur, 33 minuten en 20 seconden. Maar ik kan er een seconde of 2 naast zitten.

heb ik blijkbaar een beter geheugen dan jou

Dan JIJ! Toch?

gimli f
Ik kom gemiddeld op 1 jaar, drie maanden, veertien dagen en zes uur. Oh ja, en zevenendertig minuten. Laat ik die 26, 82 seconden maar vergeten.

Dan JIJ! Toch?
nee hoor, dan JOU, zoek maar op

Yak
Ik vind het wel een interessante vraag, maar dat komt voornamelijk omdat ik een geheugen heb als een zeef. Details in films ben ik zeer snel vergeten, soms zelfs al voordat de film is afgelopen. Ik heb onlangs "Stalker" gekeken, ik weet de strekking van het verhaal nog, maar de details staan me echt niet meer voor de geest. Vaak valt het kwartje pas wanneer ik een film voor de tweede keer zie. Er staan dan ook ontelbaar veel films op mijn 'nogmaals kijken'-lijst.

we weten wel wat ie bedoelt, het is eigenlijk wel leuk films te vergeten, kun je ze opnieuw kijken alsof het de eerste keer is. Ronald Reagan moet nogal een boeiend leven hebben Telkens opnieuw Usual Suspects zien en elke keer weer verrast worden door het einde.

(quote)
nee hoor, dan JOU, zoek maar op

'Dan jij' is juist, het is namelijk een tweede onderwerp bij de weggelaten persoonsvorm 'hebt'. Bron met meer toelichting.

in de Vlaanders zeggen we "dan gij", klinkt nog altijd het beste voor mij

Ik heb ook altijd gelijk.

heil Boordappel

Als je zin heb om die film nogmaals te kijken.
Moet dan vaak wel een erg mooie film zijn, anders blijft het vaak bij 1 keer. Maar op televisie worden vaak allemaal films uitgezonden die je wel eens eerder hebt gezien.

Och heb geen idee, ik kijk films heel vaak 2 x, als het soms niet vaker is.... Soms zelfs de dag erna al (A)

Yak schreef:
Details in films ben ik zeer snel vergeten, soms zelfs al voordat de film is afgelopen.

Zie dan eens een keertje naar De Zaak Alzheimer...

Wanneer ik zin heb, uiteraard. Dat kan soms de zelfde dag nog zijn, soms pas naar 3 jaar. Beetje vreemde vraag.

Chr.s schreef:
Wanneer ik zin heb, uiteraard. Dat kan soms de zelfde dag nog zijn, soms pas naar 3 jaar. Beetje vreemde vraag.

Waarom beantwoord je hem dan?

Maar inderdaad, de ene keer nog binnen 2 weken ,en de andere keer pas na een jaar of 2 a 3.

En soms helemaal niet!

En soms kijk ik ze niet eens voor de 1ste keer .

Gast
geplaatst: vandaag om 02:13 uur

geplaatst: vandaag om 02:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.