Ik irriteer me al een tijd aan het feit dat David Suchet, die Poirot uitzonderlijk goed neerzet, niet de kans krijgt zijn capaciteiten in een echte grote verfilming te laten zien.
De boeken van Agatha Christie zijn meerdere malen verfilmd maar er zit er vast wel een tussen die een betere adaptie verdient. 'Appointment with Death' is in 1988 verfilmd met Peter Ustinov. David Suchet zou zich daar eens aan kunnen wagen. Zwerven er op moviemeter geen regisseurs rond, die op zoek zijn naar een goed project? Ik denk persoonlijk dat het een zeer goed idee is. Mooie 'David Lean' achtige beelden, enkele Britse toppers in de hoofdrol: Maggie Smith, Judi Dench, Vanessa Redgrave, Tom Wilkinson, Timothy Spall, Joan Plowright, Fionnula Flanagan, Geoffrey Rush, Liam Neeson, Ralph Fiennes enz. Script door Ruth Prawer Jhabvala en kostuums door een van Englands beste: Luciana Arrighi.
Muziek door George Fenton met aanvulling van de nodige klassieke muziek. Dat kan toch niet misgaan?
Wat denken jullie ervan? Naar mijn mening smacht de filmwereld naar een nieuwe en betere adaptie die ons de kleinere tv-producties snel doet vergeten, maar die de tijden van Murder on the Orient Express weer doet herleven.
Leuk idee natuurlijk en er zullen vast wel mensen hier rondlopen die regisseur willen worden. Maar er is een probleem: die mensen zullen waarschijnlijk noch de rechten van het boek, noch de grote acteurs, noch de kostuums, noch de David Lean beeld-kosten kunnen betalen. Of jij moet ineens miljoenen te voorschijn toveren. Ik hoop niet dat ik je teleurstel.
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
© 2025 MovieMeter B.V.