• 12.950 nieuwsartikelen
  • 169.125 films
  • 11.084 series
  • 31.746 seizoenen
  • 629.334 acteurs
  • 196.173 gebruikers
  • 9.175.908 stemmen

Nieuwe verfilming 'Poirot' van Agatha Christie

zoeken in:

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Ik irriteer me al een tijd aan het feit dat David Suchet, die Poirot uitzonderlijk goed neerzet, niet de kans krijgt zijn capaciteiten in een echte grote verfilming te laten zien.

De boeken van Agatha Christie zijn meerdere malen verfilmd maar er zit er vast wel een tussen die een betere adaptie verdient. 'Appointment with Death' is in 1988 verfilmd met Peter Ustinov. David Suchet zou zich daar eens aan kunnen wagen. Zwerven er op moviemeter geen regisseurs rond, die op zoek zijn naar een goed project? Ik denk persoonlijk dat het een zeer goed idee is. Mooie 'David Lean' achtige beelden, enkele Britse toppers in de hoofdrol: Maggie Smith, Judi Dench, Vanessa Redgrave, Tom Wilkinson, Timothy Spall, Joan Plowright, Fionnula Flanagan, Geoffrey Rush, Liam Neeson, Ralph Fiennes enz. Script door Ruth Prawer Jhabvala en kostuums door een van Englands beste: Luciana Arrighi.

Muziek door George Fenton met aanvulling van de nodige klassieke muziek. Dat kan toch niet misgaan?

Wat denken jullie ervan? Naar mijn mening smacht de filmwereld naar een nieuwe en betere adaptie die ons de kleinere tv-producties snel doet vergeten, maar die de tijden van Murder on the Orient Express weer doet herleven.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Leuk idee natuurlijk en er zullen vast wel mensen hier rondlopen die regisseur willen worden. Maar er is een probleem: die mensen zullen waarschijnlijk noch de rechten van het boek, noch de grote acteurs, noch de kostuums, noch de David Lean beeld-kosten kunnen betalen. Of jij moet ineens miljoenen te voorschijn toveren. Ik hoop niet dat ik je teleurstel.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.