- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Shockerende films
Shockerende films
Leonie1
-
- 52 berichten
- 24 stemmen
Ben je van plan ze allemaal te gaan kijken, of vroeg je er om andere redenen naar?
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Nee. Maar is die ook echt schokkend? Heb hem zelf nog niet gezien, maar een reputatie als shocker heeft ie toch niet volgens mij.
In Cannes werd Du Welz nog een Nazi genoemd geloof ik, maar da's dan ook Cannes. Shokerend in zekere zin, voor een bepaald publiek. Niet voor Rancid lijkt me, met de films die hij opnoemt.
En inderdaad, schaart zich vooral onder de noemer humor (pikzwart).
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
In Cannes werd Du Welz nog een Nazi genoemd geloof ik, maar da's dan ook Cannes. Shokerend in zekere zin, voor een bepaald publiek. Niet voor Rancid lijkt me, met de films die hij opnoemt.
Hangt er inderdaad vanaf wat je schokkend vindt natuurlijk. Met Hostel moest ik onlangs toch ook even slikken, niet door de beelden, maar wel omwille van het lugubere concept.
@Rancid: Als je helemaal niet vertrouwd bent met shockers zou ik met iets "licht" beginnen in de stijl van Last House On The Left, I Spit On Your Grave, Deliverance, House On The Edge Of The Park...
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Acción Mutante (eerder bizar dan schokkend, in de stijl van Braindead en Bad Taste)
Shocking Asia
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
@Rancid: Als je helemaal niet vertrouwd bent met shockers zou ik met iets "licht" beginnen in de stijl van Last House On The Left, I Spit On Your Grave, House On The Edge Of The Park...
Licht??? Dat zijn afschuwelijke deprimerende films die nergens relativeren. Zien dus! rancid! Beter in dat genre is henry portrait of a serial killer, die gaat tenminste over wezenlijke dingen.
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Vandaar ook "licht" tussen aanhalingstekens. Licht is relatief en hangt af van je persoonlijke grens. In vergelijking met bv. Cannibal Holocaust of August Underground's Mordum is Last House on the Left kinderspel.
DrexlR.M.
-
- 45 berichten
- 0 stemmen
slaughtered vomit dolls
sick the life and death of bob flanagan
Subconscious Cruelty
visitor q
haute tension
The Eternal Jew
elke film van Alejandro Jodorowsky schokkend met het gevoel van is dit een film of heb ik nu net paddos,lsd met een liter jenever op en is dit nu egt wat ik zie of verbeeld ik het me maar
schramm
necromantik 1 en 2
bumfights 1 tm 3
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Bumfights? Is dat niet die video waarin ze zwervers tegen elkaar laten knokken voor een twix? Zitten die gasten niet al eens een keertje in de bak?
DrexlR.M.
-
- 45 berichten
- 0 stemmen
Bumfights? Is dat niet die video waarin ze zwervers tegen elkaar laten knokken voor een twix? Zitten die gasten niet al eens een keertje in de bak?
Rancid
-
- 581 berichten
- 750 stemmen
Dat is een misverstand!!!
Ben totaal niet snel geshockeerd, vind alleen films zoals Visitor Q enzo geweldig grappig, dus zoek nog meer van dat soort dingen.
Rancid
-
- 581 berichten
- 750 stemmen
Die August Underground's Mordum lijkt me ook wel wat. Lastig te krijgen, heeft iemand een tip?
Rancid
-
- 581 berichten
- 750 stemmen
Ben je van plan ze allemaal te gaan kijken, of vroeg je er om andere redenen naar?
Nee, ik ben idd van plan om ze gewoon te bekijken. Nouja, misschien niet allemaal, ligt eraan wat er te pakken is en of de trailers/verhaaltjes me trekken of niet. Films waarvan ik van te voren het idee al heb dat er niets shockends aan is, hoef ik ook niet persé te zien, dan kan je beter iets uit de top 250 pakken.
Rancid
-
- 581 berichten
- 750 stemmen
Ik vond m vooral erg grappig, maar sommige mensen schijnen de film schokkend te vinden.
Dat heb ik ook meestal ja. Al is dat ook prima tijdverdrijf hoor, als het grappig is. Hm, als ik er zo eens wat over lees, moet dat Calvaire wel te doen zijn.
Rancid
-
- 581 berichten
- 750 stemmen
Inderdaad, nothing beats Cannibal Holocaust.
Echt niet? Hm, net gezien, vond het nogal meevallen. Vind iets als Visitor Q zieker hoor.
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Die August Underground's Mordum lijkt me ook wel wat. Lastig te krijgen, heeft iemand een tip?
chainsawvideo.nl
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Voor mij blijft Cannibal Holocaust dé shocker. Misschien omdat het de eerste is die ik heb gezien, alhoewel ik hem objectief gezien toch vele malen gruwelijker vind dan genregenoten. Persoonlijke smaak zeker?
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Niet dat ik dat dacht hoor, maar voor het geval...
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Die August Underground's Mordum lijkt me ook wel wat. Lastig te krijgen, heeft iemand een tip?
Google!
Boothead
-
- 154 berichten
- 963 stemmen
Die August Underground's Mordum lijkt me ook wel wat. Lastig te krijgen, heeft iemand een tip?
Uit dezelfde studio als August Underground's Mordum is Murder-set-pieces. De enige die ik bijna uitgezet heb en ik kan aardig wat hebben op het gebied van horror en shock films. Een moodenaar die random vrouwen vermoord/verkracht/mishandeld/in elkaar slaat en dat anderhalf uur lang (misschien zelfs langer). Geen verhaal, geen humor, alleen chaos en extreem geweld.
Hier is de link op moviemeter:
http://www.moviemeter.nl/film/28359
En hier is de link van Toe Tag pictures van de twee bovengenoemde films:
http://www.toetagpictures.com/production.php
Via deze site zal je de films ook wel kunnen bestellen al heb ik geen idee waarom je dat zou willen hebben. De personen die van dit soort films "genieten" hebben volgens mij een steekje los. Ik heb dan ook geen behoefte om August Underground's Mordum te bekijken.
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
De personen die van dit soort films "genieten" hebben volgens mij een steekje los.
Een vooroordeel dat spijtig genoeg al te vaak de ronde doet...
litjens999
-
- 532 berichten
- 76 stemmen
Een goede maar ondertussen oldie (Cananda 1981) is :
Scanners : superbreien die gedachten kunnen lezen en hoofden doen exploderen
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Scanners : superbreien die gedachten kunnen lezen en hoofden doen exploderen
Die is toch helemaal niet shockerend? En op 1 scène na zelfs helemaal niet goor.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Ik vond vroeger Bambi ook best schokkend!
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Al de derde keer dat iemand dit grapje maakt, ik vrees dat Rancid er niet meer mee gaat kunnen lachen .
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
Hexen bis aufs Blut Gequält: http://www.moviemeter.nl/film/10496
Rancid
-
- 581 berichten
- 750 stemmen
Al de derde keer dat iemand dit grapje maakt, ik vrees dat Rancid er niet meer mee gaat kunnen lachen .
Haha nouja, dankzij dit soort posts worden ze toch weer wel leuk:)
Rancid
-
- 581 berichten
- 750 stemmen
Een vooroordeel dat spijtig genoeg al te vaak de ronde doet...
Nouja, als er in Murder-Set-Pieces, zoals hij zegt, minstens 1,5 uur alleen maar gemarteld wordt en geen verhaal in zit, kan ik me wel een beetje voorstellen dat iemand dat gaat denken. Ik weet ook niet of ik zoiets hoef te zien. Mordum lijkt mij een andere film, die ik daarentegen wel een keer wil zien. Er moet namelijk wel een verhaal en één of andere beweegreden zijn voor de dader in een film, voordat ik het interessant vind om te kijken. Puur schmink, nepbloed en gillen vind ik niet zo boeiend.