• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.561 stemmen

Shockerende films

zoeken in:

Leonie1

• 52 berichten
  • 24 stemmen

Ben je van plan ze allemaal te gaan kijken, of vroeg je er om andere redenen naar?

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Halcyon schreef:

Nee. Maar is die ook echt schokkend? Heb hem zelf nog niet gezien, maar een reputatie als shocker heeft ie toch niet volgens mij.

In Cannes werd Du Welz nog een Nazi genoemd geloof ik, maar da's dan ook Cannes. Shokerend in zekere zin, voor een bepaald publiek. Niet voor Rancid lijkt me, met de films die hij opnoemt.

En inderdaad, schaart zich vooral onder de noemer humor (pikzwart).

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

In Cannes werd Du Welz nog een Nazi genoemd geloof ik, maar da's dan ook Cannes. Shokerend in zekere zin, voor een bepaald publiek. Niet voor Rancid lijkt me, met de films die hij opnoemt.

Hangt er inderdaad vanaf wat je schokkend vindt natuurlijk. Met Hostel moest ik onlangs toch ook even slikken, niet door de beelden, maar wel omwille van het lugubere concept.

@Rancid: Als je helemaal niet vertrouwd bent met shockers zou ik met iets "licht" beginnen in de stijl van Last House On The Left, I Spit On Your Grave, Deliverance, House On The Edge Of The Park...

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Acción Mutante (eerder bizar dan schokkend, in de stijl van Braindead en Bad Taste)

Shocking Asia

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Halcyon schreef:

@Rancid: Als je helemaal niet vertrouwd bent met shockers zou ik met iets "licht" beginnen in de stijl van Last House On The Left, I Spit On Your Grave, House On The Edge Of The Park...

Licht??? Dat zijn afschuwelijke deprimerende films die nergens relativeren. Zien dus! rancid! Beter in dat genre is henry portrait of a serial killer, die gaat tenminste over wezenlijke dingen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Vandaar ook "licht" tussen aanhalingstekens. Licht is relatief en hangt af van je persoonlijke grens. In vergelijking met bv. Cannibal Holocaust of August Underground's Mordum is Last House on the Left kinderspel.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ichi the Killer dan maar

DrexlR.M.

• 45 berichten
  • 0 stemmen

slaughtered vomit dolls

sick the life and death of bob flanagan

Subconscious Cruelty

visitor q

haute tension

The Eternal Jew

elke film van Alejandro Jodorowsky schokkend met het gevoel van is dit een film of heb ik nu net paddos,lsd met een liter jenever op en is dit nu egt wat ik zie of verbeeld ik het me maar

schramm

necromantik 1 en 2

bumfights 1 tm 3

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Bumfights? Is dat niet die video waarin ze zwervers tegen elkaar laten knokken voor een twix? Zitten die gasten niet al eens een keertje in de bak?

DrexlR.M.

• 45 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Bumfights? Is dat niet die video waarin ze zwervers tegen elkaar laten knokken voor een twix? Zitten die gasten niet al eens een keertje in de bak?

nee hoor het bedrijf is still up and running

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Jammer

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Rancid: Als je helemaal niet vertrouwd bent met shockers zou ik met iets "licht" beginnen in de stijl van Last House On The Left, I Spit On Your Grave, Deliverance, House On The Edge Of The Park...

Dat is een misverstand!!!

Ben totaal niet snel geshockeerd, vind alleen films zoals Visitor Q enzo geweldig grappig, dus zoek nog meer van dat soort dingen.

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Die August Underground's Mordum lijkt me ook wel wat. Lastig te krijgen, heeft iemand een tip?

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Leonie1 schreef:

Ben je van plan ze allemaal te gaan kijken, of vroeg je er om andere redenen naar?

Nee, ik ben idd van plan om ze gewoon te bekijken. Nouja, misschien niet allemaal, ligt eraan wat er te pakken is en of de trailers/verhaaltjes me trekken of niet. Films waarvan ik van te voren het idee al heb dat er niets shockends aan is, hoef ik ook niet persé te zien, dan kan je beter iets uit de top 250 pakken.

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik vond m vooral erg grappig, maar sommige mensen schijnen de film schokkend te vinden.

Dat heb ik ook meestal ja. Al is dat ook prima tijdverdrijf hoor, als het grappig is. Hm, als ik er zo eens wat over lees, moet dat Calvaire wel te doen zijn.

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Inderdaad, nothing beats Cannibal Holocaust.

Echt niet? Hm, net gezien, vond het nogal meevallen. Vind iets als Visitor Q zieker hoor.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Rancid schreef:

Die August Underground's Mordum lijkt me ook wel wat. Lastig te krijgen, heeft iemand een tip?

chainsawvideo.nl

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Rancid schreef:

(quote)

Echt niet?

Voor mij blijft Cannibal Holocaust dé shocker. Misschien omdat het de eerste is die ik heb gezien, alhoewel ik hem objectief gezien toch vele malen gruwelijker vind dan genregenoten. Persoonlijke smaak zeker?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Rancid schreef:

Dat is een misverstand!!!

Niet dat ik dat dacht hoor, maar voor het geval...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Rancid schreef:

Google!

hier o.a.

Boothead

• 154 berichten
  • 963 stemmen

Rancid schreef:

Uit dezelfde studio als August Underground's Mordum is Murder-set-pieces. De enige die ik bijna uitgezet heb en ik kan aardig wat hebben op het gebied van horror en shock films. Een moodenaar die random vrouwen vermoord/verkracht/mishandeld/in elkaar slaat en dat anderhalf uur lang (misschien zelfs langer). Geen verhaal, geen humor, alleen chaos en extreem geweld.

Hier is de link op moviemeter:

http://www.moviemeter.nl/film/28359

En hier is de link van Toe Tag pictures van de twee bovengenoemde films:

http://www.toetagpictures.com/production.php

Via deze site zal je de films ook wel kunnen bestellen al heb ik geen idee waarom je dat zou willen hebben. De personen die van dit soort films "genieten" hebben volgens mij een steekje los. Ik heb dan ook geen behoefte om August Underground's Mordum te bekijken.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Boothead schreef:

De personen die van dit soort films "genieten" hebben volgens mij een steekje los.

Een vooroordeel dat spijtig genoeg al te vaak de ronde doet...

litjens999

• 532 berichten
  • 76 stemmen

Een goede maar ondertussen oldie (Cananda 1981) is :

Scanners : superbreien die gedachten kunnen lezen en hoofden doen exploderen

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

litjens999 schreef:

Scanners : superbreien die gedachten kunnen lezen en hoofden doen exploderen

Die is toch helemaal niet shockerend? En op 1 scène na zelfs helemaal niet goor.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Ik vond vroeger Bambi ook best schokkend!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Al de derde keer dat iemand dit grapje maakt, ik vrees dat Rancid er niet meer mee gaat kunnen lachen .

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Hexen bis aufs Blut Gequält: http://www.moviemeter.nl/film/10496

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Halcyon schreef:

Al de derde keer dat iemand dit grapje maakt, ik vrees dat Rancid er niet meer mee gaat kunnen lachen .

Haha nouja, dankzij dit soort posts worden ze toch weer wel leuk:)

Rancid

• 599 berichten
  • 866 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Een vooroordeel dat spijtig genoeg al te vaak de ronde doet...

Nouja, als er in Murder-Set-Pieces, zoals hij zegt, minstens 1,5 uur alleen maar gemarteld wordt en geen verhaal in zit, kan ik me wel een beetje voorstellen dat iemand dat gaat denken. Ik weet ook niet of ik zoiets hoef te zien. Mordum lijkt mij een andere film, die ik daarentegen wel een keer wil zien. Er moet namelijk wel een verhaal en één of andere beweegreden zijn voor de dader in een film, voordat ik het interessant vind om te kijken. Puur schmink, nepbloed en gillen vind ik niet zo boeiend.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.