- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Shockerende films
Shockerende films
Thorak
-
- 6317 berichten
- 1826 stemmen
Ok zou kunnen, zo veel werk van Miike ken ik ook weer niet.
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Welke films van hem heb je al gezien?
Thorak
-
- 6317 berichten
- 1826 stemmen
Als ik hier in de lijst bij zijn naam kijk zo te zien alleen "Sukiyaki Western Django" en "Ichi the killer". Ik meen toch echt dat hij een aantal van de Masters of Horror films had gemaakt, 2 of 3 dacht ik... Mischien dat ik er wel meer uit de lijst heb gezien, maar zeggen de namen me even niets.
Ik ben wel héél erg benieuwd naar "Seppuku"!
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
Van de MoH serie heeft hij alleen Imprint gedaan, en die is poep
puckb96
-
- 1849 berichten
- 0 stemmen
Haute Tension was ook heel erg misselijk vond ik zelf
MaNiAc E
-
- 154 berichten
- 413 stemmen
Confessions (Kokuhaku) vond ik anders erg de andere kant opzoeken van hoe je mensen kan kwellen. Deze film laat gewoon zien zonder gruwel beelden wat iemand kan doen.
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4130 stemmen
Deze vond ik gruwelijk
puckb96
-
- 1849 berichten
- 0 stemmen
Of Martyrs.
martyrs heb ik inderdaad wel eens gezien, was ook aardig bloody as mess, maar haute tension vond ik persoonlijk gewoon: het had geen limit.
gorehound666
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Men behind the sun
Guinea pig collectie
Banned on tv en the banned in america
The human centipede
cradle of fear
grotesque
Vomite gore triology
Aliens vs zombies ( low budget)
de hele video nasty lijst kan je ook downloaden
August undergroubd
snuff 102
Undocumented
BigX070
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
'A Serbian Film' is de meest shockerende film in my humble opinion
steph b
-
- 99 berichten
- 3248 stemmen
Martyrs vond ik echt schokkend,
maar de meest schokkende scene komt uit The Grey Zone, waarin een Joodse vader zijn hele dode familie in een oven moet duwen. Onvergetelijk schokkend vond ik dat, vooral omdat die dingen echt gebeurde!
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Maar weinig echt ''shockerende'' films naar mijn mening. Veel van dat soort films slaan de plank volledig mis en hebben meer weg van een farce (Salo, Srpski Film). Martyrs is één van de weinige films die me wel echt enigszins gechoqueerd heeft. La Vie Nouvelle is ook wel noemenswaardig, al is die niet zozeer shockerend, maar vooral erg deprimerend en naargeestig.
Fortune
-
- 4088 berichten
- 2536 stemmen
Gooise vrouwen 2 is ook uitstekende shock cinema. Niet voor de tere zielen onder ons...
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Haha, daar waag ik me dan ook zeker niet aan. Er zijn grenzen!
Fortune
-
- 4088 berichten
- 2536 stemmen
Maar weinig echt ''shockerende'' films naar mijn mening.
Heb je trouwens Michael Haneke al geprobeerd?
Benny's video 1992
Der Siebente Kontinent 1989
Funny Games 1997/2007
En nog wel meer maar deze springen er wat mij betreft bovenuit.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Hmm, heb een slechts paar Haneke's gezien (waaronder die Funny Games 1997), maar dat sprak me allerminst aan, noch vond ik het shockerend. Maar ik zal er binnenkort eens wat meer werk van maken . Der Siebente Kontinent spreekt me om één of andere reden wel aan, zo op het eerste gezicht.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Martyrs zie ik vaak genoemd worden maar vind deze film ook geweldig.
Ik weet niet of deze film al genoemd is maar heb deze film gezien toen ik tiener was en is mij altijd bijgebleven zo ziek.
Salo van Pier Paolo Pasolini
Vernedering en marteling in de ziekste vorm en dat in 1975.
Pasolini heeft meer goede films over allerlei onderwerpen maar is helaas vermoord. Zijn films waren omstreden maar ook echt. Hij was homo en meen te weten dat hij ook een gay film gemaakt heeft en ook vrij schokkend is