- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Weet een van jullie toevallig een mooie Special Ops film? Waarin het gaat om bijvoorbeeld een speciaal getrainde agent enz....
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2554 stemmen
- The Kingdom
- Commando
- Body of Lies
- The Recruit
- Spartan
- Mission: Impossible
- Under Siege
- Salt
- Bourne-reeks
- Spy Game
- de James Bond-films
Mezelf
-
- 288 berichten
- 204 stemmen
Life as We Know It is ook een prachtige drama/komedie. Het gaat alleen niet over tieners, maar wel over jonge 'ouders'.
Geen komedie/thriller, maar wel een realistische drama: Thirteen.
Thanx! Ik ga die film downloaden!
Ja over thirteen had ik het al in mijn berichtje, dat is echt mijn lievelingsfilm van 'vroeger'..
Maar zulke films zoek ik ook wel een beetje, prachtig!
Maar zal nu eerst Life as we know it- op de download zetten 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2554 stemmen
Graag gedaan.
Thirteen heb je inderdaad in je bericht staan. Dat had ik nou net niet gelezen 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Iemand filmtitels? Youre welcome!
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Weet een van jullie toevallig een mooie Special Ops film? Waarin het gaat om bijvoorbeeld een speciaal getrainde agent enz....
Delta Force
Black Hawk Down
Commando
The Expendables
Death before Dishonor
The Losers
Disarmed
US Navy Seals
The Marine
etc.
Als je op IMDb.com special ops of iets dergelijks als trefwoord invult zul je ongetwijfeld een erg lange lijst krijgen.
Miss.Caro
-
- 3 berichten
- 24 stemmen
Hee, ik zoek leuke films die ik samen met mijn 10-jarige broertje kan kijken. Hij houdt van een beetje actiefilms, maar het moet natuurlijk niet te spannend zijn, dus een beetje komedie erdoorheen is wel fijn. Ook houdt hij van spionnen enzo, maar dit is niet een vereiste.
Wat hij tot nu toe heeft bekeken en geweldig vindt:
- Chuck (tv-serie)
- Een heleboel James Bond films
- Johnny English
- Harry Potter (maar volgens mij vondt hij het behoorlijk zwaar toen perkamentus, etc. overleden. Dus het liefst ook geen films waar personages sterven waar je je "emotioneel" aan gaat hechten. Dus bad guys mogen natuurlijk wel sterven. 
Iemand ideetjes?
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
Alle Bourns al gezien? Verder: Taken, Banlieu 13, Die Hard (1,2,3), Batman Begins, Dark Knight, Braveheart (zal die fantastisch vinden) en The Terminator.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2591 stemmen
Where the Wild Things Are, is wel ander soort actie maar lijkt mij erg goed voor die leeftijd
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Ik zou de Bourne-trilogie niet aanraden aan iemand van 10. The Therminator evenmin. Zijn aardig complexe film en die zal hij niet begrijpen
Films als Taxi (alle vier de delen), The Rock, Gone in 60 seconds, Commando, Bad Boys (twee delen).
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Elite Squad/Tropa de Elite (2007) en Elite Squad 2/Tropa de Elite 2 (2010)
Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Hee, ik zoek leuke films die ik samen met mijn 10-jarige broertje kan kijken. Hij houdt van een beetje actiefilms, maar het moet natuurlijk niet te spannend zijn, dus een beetje komedie erdoorheen is wel fijn. Ook houdt hij van spionnen enzo, maar dit is niet een vereiste.
Iemand ideetjes?
Beverly Hills Cop 1 t/m 3
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Ik ben voor vanavond opzoek naar een zeer spannende film, met een goed verhaal erin
En dan bedoel ik ook echt een goeie spanning 
bakuratje
-
- 58 berichten
- 3336 stemmen
In Film > Overige films > Horrors van 1995 - 2011:
Ik ben een echte horror fan, maar aangezien dr niet extreem veel horrors uitkomen ben ik benieuwd naar films van 1995 tot nu die echt noemwaardig zijn om te kijken.
Wie weet heb ik hier en daar een horror gemist. 
Graag jullie tips!
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Er zitten goeie films in de Final Destination reeks vind ik, maar die zal je al wel gezien hebben waarschijnlijk. Misschien dat je Dagon (2001) hebt gemist. Sfeervol en gory.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Niet veel horror?
Teveel om bij te houden, kan ik je zeggen..
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Waarom maar vanaf 1995? Alles daarvoor zie je als oude troep?
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
In zo'n populariteit lijst gaat hij als echte horrorfan, lijkt me, geen 'gemiste' titels tegenkomen 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Hehe, dat weet je niet. Ik kan wel een serie namen uitbraken, maar in dit geval maak ik het mezelf makkelijk. Ik ken overigens (met alle respect, want ik ben ook maar twee jaar ouder) weinig mensen die alles gezien hebben van zo'n top 50 lijst.
Tweede advies is overigens zoeken op regiseuren waarvan je goede films gezien hebt. Als de ene aanslaat, dan vaak andere ook wel.
bakuratje
-
- 58 berichten
- 3336 stemmen
Ja klopt, nou ik heb echt laten we zeggen 90% van de horrors gezien. En waarom vanaf 1995 tot nu? Omdat alles daarvoor niet eng genoeg is omdat de effecte veel minder zijn. Ik vermaak me prima met andere films want hou overal van maar horror is toch wel echt heerlijk op een vrijdag avond! Dagon ga ik even downloaden ken hem niet.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Juist.. en jij durft jezelf een fan te noemen
Het genre is alles schuldig aan de jaren 70/80, waar de effecten vaak énorm briljant waren.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2554 stemmen
Beetje Depp;
- Sleepy Hollow
- From Hell
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
The Sixt Sense;
Hard Candy;
Unbreakeble;
The Village.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Gebruik de zoekfunctie. Vul in:
Jaar: Minimaal 1995
Gemiddelde: Minimaal 3.25
Aantal Stemmen Minimaal 250
Genre: Horror
Als je alles uit deze lijst al gezien hebt, kan je dat nog aanpassen, bijvoorbeeld door een lager aantal stemmen, een lager gemiddeld of films uit een specifiek land. Ik zou dan ook de functie 'Alleen films waarop ik niet gestemd heb' aanvinken.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Juist.. en jij durft jezelf een fan te noemen
Het genre is alles schuldig aan de jaren 70/80, waar de effecten vaak énorm briljant waren.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
De beste horror films komen uit de jaren 70/80! Het overgrote deel dat gemaakt is sinds de jaren 90 draait voornamelijk om gore om de gore en aanzienlijk minder om verhaal en spanning. Het concept van de jaren 90 slasher is als geen enkel ander genre zo volkomen leeggezogen. Het is allemaal steeds exact hetzelfde.
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Weet iemand toevallig nog een leuke actie voor door de weeks? Kan zoals altijd weer eens niks vinden -_-
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Iets meer toelichting misschien? Misdaad, sci-fi, komedie, geloofwaardig, ongeloofwaardig...?
Anders zou ik zeggen: Terminator, The (1984), daar heb je nog niet op gestemd althans.