- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Film in een film
Film in een film

ninaa
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hoi,
Voor een opdracht voor mijn studie ben ik op zoek naar films waarin andere films te zien zijn die iets zeggen over een van de personages in deze film.
Maar dit mag op dat moment nog niet bekend zijn.
enkele voorbeelden zijn:
Scream
Een van de moordenaars heeft het in het begin van de film over The Exorcist, dit kan gezien worden als een verwijzing naar het feit dat hij een moordenaar is.
Clueless
Een jongen in deze film is Spartacus en Some like it hot aan het kijken, beide films die iets te maken hebben met homoseksualiteit. Later zal blijken dat de jongen in Clueless ook homo is.
Ik moet hier totaal 25 titels bij weten te verzinnen, maar het valt me heel erg tegen tot nu toe dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast harstikke bedankt

Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Volgens mij is het in Twelve Monkeys dat een stukje van Vertigo te zien is waar nogal mysterieus over gedaan wordt, ik weet zelf niet meer goed in welke context dat dat zat.
Er zijn vast nog massa andere voorbeelden, maar voorlopig kan ik me niet echt een andere film herinneren.

gotti
-
- 14051 berichten
- 5761 stemmen
Casablanca in Black Cat, White Cat, schiet me zo te binnen...

Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Jour de Fete in La Triplettes de Belleville

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
In Field of Dreams, waar de hoofdrolspeler heel even denkt dingen te zien er niet zijn, ziet hij op een gegeven moment Harvey op tv. Een film waar James Stewart een denkbeeldig (?) konijn heeft. In Brazil was er ook iets dergelijks, maar ik ben die even vergeten. In When Harry Met Sally wordt het einde van Casablanca besproken terwijl ze die kijken.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Op de achtergrond loopt This gun for Hire Kim Basinger is gemodelleert naar de hoofdrolspeelster uit This Gun For Hire.

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
De fontein-scene van La Dolce Vita in Lost in Translation. Briljante scenes uit beide films overigens.

Leno
-
- 5897 berichten
- 4304 stemmen
Bij Idle Hands:
Anton is watching Night of the Living Dead (1968) on TV.
Mick and Pnub are watching Dawn of the Dead (1978) on TV.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sneeuwwitje in Gremlins
Als we toch over Gremlins gaan beginnen.
Gremlins 2 : Brave Mogwai ziet Rambo op tv in het begin van de film en laterop schakelt hij de gremlin/spin uit op een 'a'la Rambo wijze compleet met Rambo outfit.

Weet niet of je zoiets zoekt?

Zelva
-
- 2186 berichten
- 2692 stemmen
Is een apart huiswerkopdrachtenforum onderhand geen goed idee?
Zeker als mensen zich hiervoor speciaal registreren...

neo
-
- 15411 berichten
- 9727 stemmen
In One Hour Photo zit een scene uit The Day The Earth Stood Still.
The Matrix
In het Orakel's apartement staat Night of the Lepus op (met grote witte reuzen konijen in beeld).
The Matrix Reloaded
Persephone's heeft The Brides of Dracula op staan in haar kamer.

Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Casablanca in Black Cat, White Cat, schiet me zo te binnen...
I think this is the beginning of a beautiful friendship!

mikey
-
- 28877 berichten
- 5090 stemmen
Evil Dead in Donnie Darko
Apocalypse now in jarhead

Wouter
-
- 18690 berichten
- 3040 stemmen
Zit Casablanca niet ook in 'Play it Again, Sam'?
En zaten er geen films van Keaton in 'Oh Boy'?

Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
187
The Deer Hunter, aan het einde speelt de kerel die dat keek russisch roulette met Samuel L. Jackson.

Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2690 stemmen
Bij de verwijderde scenes van Donnie Darko zit trouwens ook een stukje Watership Down

U-96
-
- 11869 berichten
- 1908 stemmen
Anton is watching Night of the Living Dead (1968) on TV.
NOTLT heb ik laatste tijd in meerdere films gezien. De titels weet ik helaas niet meer.

eRCee
-
- 13389 berichten
- 1946 stemmen
La Passion de Jeanne d'Arc (1928) komt zeer prominent terug in Vivre sa Vie (1962). Een verbinding in close-ups tussen heilige en hoer...