• 158.020 films
  • 9.624 series
  • 28.725 seizoenen
  • 607.249 acteurs
  • 352.897 gebruikers
  • 8.840.977 stemmen

Films die ze wél mogen remaken

zoeken in:

ASman

• 1715 berichten
  • 640 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Dan krijg je volgens mij toestanden zoals in de remake van The Haunting. BAH!

Inderdaad, en dat zou erg droef zijn.

Bas I.

• 461 berichten
  • 4 stemmen

Dune mag inderdaad wel de remake machine in. Ik zou graag zien dat Alejandro Jodorowsky hem alsnog gaat doen. De plannen waren destijds zo veelbelovend!!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

2001: A Space Odyssey

BlueJudaskiss

• 11329 berichten
  • 4774 stemmen

hierishem schreef:

The incredibel schrinking man uit 1957.

Vind ik zelf een goede film ,een remake zou leuk zijn zeker nu met al die speciale efecten.

Die stond al een tijdje in de planning...weet zo gauw niet of die plannen nog worden uitgevoerd.

Steve-a

• 328 berichten
  • 0 stemmen

Caligula. Dat zorgt er mischien voor dat de oude versie meer aandacht krijgt. Ik zou graag zien dat meer mensen deze film zouden hebben gezien.

En mischien The Birds. Die vind ik wel aardig verouderd, maar ik denk alleen dat er maar wijnig mensen zijn die hem zouden kunnen regiseren.

Steve-a

• 328 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Wat was er mis met het origineel?

Ik denk ook dat Tarantino het niet veel beter hat kunnen doen eerlijk gezecht. Hij heeft in Natural born Killers toch al het verhaal bedacht? Verder vind ik dat Oliver Stone hem perfect heeft uitgewerkt.

BlueJudaskiss

• 11329 berichten
  • 4774 stemmen

The Birds zit er aan te komen...met Michael Bay aan het roer

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4098 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

2001: A Space Odyssey

Lol, als horrorfilm zeker? HAL die een hele crew afmaakt. Ik zie een remake van 2001 niet echt snel gebeuren.

Onderhond

• 87051 berichten
  • 11738 stemmen

Wat mij betreft zijn er geen films die ze niet mogen remaken. Zolang er een goed regisseur aan gezet wordt die mag doen waar hij zelf zin in heeft kan er van elke film wel een goede remake gemaakt worden.

Jammer genoeg zijn remake berichten altijd eerder in de richting van Spielberg en DiCaprio maken live action Ghost in the Shell, neem aan dat de meeste mensen daarom nogal huiverig staan tov remakes.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4098 stemmen

Onderhond schreef:

Wat mij betreft zijn er geen films die ze niet mogen remaken. Zolang er een goed regisseur aan gezet wordt die mag doen waar hij zelf zin in heeft kan er van elke film wel een goede remake gemaakt worden.

Jammer genoeg zijn remake berichten altijd eerder in de richting van Spielberg en DiCaprio maken live action Ghost in the Shell, neem aan dat de meeste mensen daarom nogal huiverig staan tov remakes.

Eerder gericht naar non getalenteerde regisseurs die een eerste kans krijgen op deze manier, lekker gecommandeerd kunnen worden door de studio, die breedlachs weer eens met weinig inspanning een hoop geld opstrijkt. Het filmpubliek blijft toch altijd wel nieuwsgierig.

Remakes gaan erg vaak ten koste van creativiteit helaas. Dan nog veel liever nieuwe films 'geïnspireerd door' ouder en origineel werk.

Onderhond

• 87051 berichten
  • 11738 stemmen

Eerder gericht naar non getalenteerde regisseurs die een eerste kans krijgen op deze manier, lekker gecommandeerd kunnen worden door de studio, die breedlachs weer eens met weinig inspanning een hoop geld opstrijkt. Het filmpubliek blijft toch altijd wel nieuwsgierig.

Gaat dat niet eerder op voor vervolgen?

Zag gisteren trouwens de trailer van de remake van Friday the 13th. Lijkt mij een goeie zaak, volgens mij kans om de beste van de reeks te worden.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4098 stemmen

Vervolgen geldt hetzelfde voor lijkt mij. Ook makkelijk cashen met een succesvolle franchise.

Friday the 13th heb ik wél erg veel zin in . Nispel heeft me overtuigd met The Texas Chain Saw Massacre. Benieuwd wat hij met Jason doet. Dat het de beste van de reeks wordt voor jou weet ik bij voorbaat al. Wat is je hoogste score? 3* voor Freddy vs Jason?

Onderhond

• 87051 berichten
  • 11738 stemmen

Hmmm, die reken ik eigenlijk niet echt bij de reeks. Voor 3* zal de nieuwe Friday toch ook al z'n best moeten doen, zo spannend leek het ook weer niet.

Verder lijken vervolgen mij toch iets anders, een remake wordt volgens mij niet zo heel snel aan een beginnend regisseur gegeven.

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

The Birds zit er aan te komen...met Michael Bay aan het roer

Jeej, exploderende vogels!

matthijs_013

• 3624 berichten
  • 5055 stemmen

Stella Dallas! Nu familiedrama's erg populair zijn kan dit met de hedendaagse techniek en los van de preutse tijdsbeeld heel goed uitpakken.

doncorleone

• 278 berichten
  • 109 stemmen

Oke, zal ik even vloeken in de kerk?

Clockwork Orange vind ik een unieke en fascinerende film die naar mijn smaak gewoon niet lekker uit ziet. Het ziet er zo gedateerd uit, dat het niet lekker kijkt.

Voor Brazil, een andere klassieker van een andere meester, geldt min of meer het zelfde.

Maar het moet dan wel stijlvol worden gedaan door een groot regisseur.

The Jackal als remake van The day of the Jackal vond ik bijvoorbeeld waardeloos. En onnodig, want The day of the Jackal vind ik ook visueel nog prima te pruimen.

Xx_se7en_xX

• 575 berichten
  • 495 stemmen

hmm... kan er echt helemaal geen bedenken. Daar moet ik effe langer over na denken.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou zeggen: geen.

Xx_se7en_xX

• 575 berichten
  • 495 stemmen

Wél mogen remaken.... ik vind het eigenlijk helemaal niet nodig.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

TornadoEF5

• 5529 berichten
  • 1453 stemmen

The Outlaw and his Wife / Berg-Ejvind och hans hustru van Victor Sjostrom

Ziet er echt een leuk verhaal uit. Ik denk dat ik die film zou remaken mocht ik regisseur zou zijn. Een epische IJslandse western Lekker rauw, hard en claustrofobisch filmen. In de stijl van Valhalla Rising, maar anders uiteraard en mogelijk toch wat makkelijker om te volgen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.