- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- IMDb
IMDb
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Nooooooit geweten. Het viel me vandaag pas op omdat er nu (nogal groot in beeld) m'n aandacht erop werd gevestigd bij een film.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ik snap niks van dat top 250 belijd van hun
. Er zijn films die 8* staan en meer dan 15000 stemmen hebben en die staan er nog niet in.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1820 stemmen
moeten die films daar dan ook niet al een aantal jaar oud zijn?
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
moeten die films daar dan ook niet al een aantal jaar oud zijn?
zo te zien niet. Bijv. The Departed en Children of Men staan er ook in.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Als er een volleybal op mag kan een kat ook wel.
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Forum bij Wilson the Volleyball is echt hilarisch.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik had dit topic van WIlson al eens gezien. Wel leuk zijn de discussies die ze er bij verzinnen, zoals deze 
Hij heeft zelfs een eigen docu:
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ik snap niks van dat top 250 belijd van hun
. Er zijn films die 8* staan en meer dan 15000 stemmen hebben en die staan er nog niet in.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik weet ook niet waar de film aan moet voldoen om in de top 250 te komen, die lijst is voor mij ook altijd een raadsel geweest. Qua stemmen en cijfer zou zelfs Zwartboek in de top 250 moeten staan.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
De IMDB top 250 wordt via ingewikkelde algebra berekend.
Onderaan de lijst staat:
weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C where: R = average for the movie (mean) = (Rating) v = number of votes for the movie = (votes) m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 1300) C = the mean vote across the whole report (currently 6.7)
for the Top 250, only votes from regular voters are considered.
HeresJohnny
-
- 104 berichten
- 5 stemmen
Er is ook een IMDB voor mensen als mij: De autoliefhebbers.
Voertuigen uit zoveel mogelijk films. Merk en type 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Qua waarderingen is het nu echt hopeloos op imdb wat betreft nieuwe films.
Elke goede nieweu film staat meteen in de top 250 en elke slechtere film meteen in de flop 100.
.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Als het in een film gezeten heeft, mag het op Imdb.
Niet waar, het mag er alleen op als het dier of object een 'credit' heeft gekregen in de cast-lijst.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Niet waar, het mag er alleen op als het dier of object een 'credit' heeft gekregen in de cast-lijst.
Bij mensen hoeft dat niet.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Elke goede nieweu film staat meteen in de top 250 en elke slechtere film meteen in de flop 100.
.
Transformers begon in de top 100 en is er nu al weer uit. 
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
.
Heeft denk ik vooral te maken met het feit dat mensen steeds extremer stemmen. Bij Bourne Ultimatum stemt bijvoorbeeld 50 procent een 10. Nuance ontbreekt steeds meer. 'Wel een goede film, hoppa een 10'-gedrag.
De situatie is verergerd sinds het openstellen van stemmen op episodes. Ik zie bij sommige series overduidelijk dat bepaalde mensen op elke aflevering een 1 gestemd hebben. Door mij nog voor gewaarschuwd bij de invoering, maar daar zou goed opgelet gaan worden. Niet dus. Zo zullen er ook hordes mensen zijn die elke aflevering, ongeacht wat ze er echt van vinden of misschien zelfs wel helemaal niet gezien hebben een 10 geven.
Probleem is dat daardoor:
a) Mensen die het allemaal niet zo serieus nemen met stemmen veel sneller een 'regular voter' worden en dat hun ongenuanceerde stemmen gaan meetellen voor de Top-250.
b) Deze mensen veel makkelijker de Top-1000 voters-categorie binnenschieten, waardoor hun stemmen zwaarder meetellen.
Het grootste probleem is echter dat er niet of nauwelijks wat aan dat 'vote stuffing' wordt gedaan.
Al meerdere malen is er bijvoorbeeld geklaagd door mensen die patronen herkenden. Een groep users bijvoorbeeld stemde iedere keer een 1 op een bepaald soort films, heel overduidelijk te zien bij films die al decennia lang als verloren worden beschouwd en die dus helemaal niet bekeken kunnen zijn.
Er zijn diverse malen acties aangekondigd om er nu echt wat aan te doen, maar daar komt blijkbaar heel weinig van. Voor zover ik weet staan die stemmen bij de verloren films er nog, helaas.
Sindsdien let ik eigenlijk totaal niet meer op de Top 250, of wat voor cijfer dan ook. Het is toch niet te vertrouwen.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Bij mensen hoeft dat niet.
Daar hebben we het dan toch ook niet over? En bovendien mag je er dan alleen op als je al eerder een echte credit hebt gehad.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik heb sowieso het idee dat er maar wat lukraak gemodereerd wordt op IMDb. Als je sommige discussies leest zijn er altijd heel wat berichten door een administrator verwijderd en ik heb meestal geen idee wat er dan voor iets aanstootgevends gezegd zou moeten zijn
Ook de censuur is ontzettend vervelend daar, maar dat is weer een andere discussie. Leve de openheid van de Meter sites in ieder geval.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Dat IMDb beslist welke woorden ik wel en niet mag gebruiken. Vooral grappig bij de film Fuck, waar boven de message boards pontificaal Fuck staat maar de boards vol met *beep*. Triest.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
TSR krijgt een hoger gemiddelde dan The Godfather maar toch staat hij een plaats lager in de top 250. 
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
de algoritme die ze gebruiken voor de top 250 is een groot geheim, dus niemand weet het. er zijn veel 7.9 en 8.0 ratings maar sommige staan er gewoon niet in. en voor die top 250 gelden alleen stemmen van 'regular' stemmers.
Hodgepodge
-
- 57 berichten
- 61 stemmen
Die cijfers daar en hier neem ik ook niet serieus. Daarom is het handig dat je op deze site bij twijfel de reacties op die film zo kunt zien.
Maar meestal gebruik ik IMDb om filminfo te bekijken. Ik wil ook niet teveel weten voordat ik een film ga kijken. Nadat ik de film heb gezien kijk ik hier even om te lezen wat anderen er van vonden.
Die 10-stemmers filteren ze er volgens mij wel voor een groot deel uit. Net zoals de extreem lage stemmers. Volgens mij heeft een 1 geven op een film die 8 gemiddelt staat daar geen enkele zin.
Is hetzelfde als met muziek eigenlijk. Ik heb een schijthekel aan R&B, dan ga ik dus ook niet roepen dat de nieuwe cd van beyonce ofzo slecht is, want dat kan ik niet beoordelen aangezien ik alle cd's sowieso kut vind.
JCvos7
-
- 50 berichten
- 53 stemmen
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Ook een van de beste films die ik gezien heb. Op IMDB is het de beste film; 9,2.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ook een van de beste films die ik gezien heb. Op IMDB is het de beste film; 9,2.
En terecht 
Roowland
-
- 167 berichten
- 392 stemmen
Na de Godfather ja.. http://www.imdb.com/chart/top