- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Effecten van de Nederlandse Economie op de Nederlandse Filmindustrie
Effecten van de Nederlandse Economie op de Nederlandse Filmindustrie

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23719 stemmen
Geachte mede-MM'ers,
Voor mijn opleiding moet ik een soortement van praktische opdracht maken over de effecten van de Nederlandse Economie op de Nederlandse Filmindustrie.
Omdat er hier een hoop mensen zitten die zich dagelijks met dit soort dingen bezighouden zou ik willen vragen of iemand bij toeval een internetpagina weet waar ik hier nuttige informatie over zou kunnen vinden.
Ik hoop dat iemand kan helpen want ik zit helemaal vast.
mvg,
Jeroen

Flipman (redacteur)
-
- 6901 berichten
- 1132 stemmen
Dat wordt vast een interessant werkstuk. Ik vond wel iets op de site van D66:
En kan de staatssecretaris in dit verband ook toelichten hoe zij denkt te bevorderen dat de Nederlandse filmindustrie gebruik gaat maken van een Europees stimuleringsprogramma nu de filmaftrek definitief verdwijnt?
Ik begrijp hieruit dat de Nederlandse Filmindustrie gekrot gaat worden op subsidie. Of dat die subsidie geschrapt gaat worden.
Goed, misschien heb je er wat aan. Ik zoek nog wel effe, als ik iets tegenkom, laat ik het je weten. Ik heb dit gevonden door Nederlandse Filmindustrie Nederlandse Economie in te tikken op Google.
Veel succes, Moviefreak !

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
denk er svp om dat je de topictitel een beetje duidelijk maakt, aangepast

kappeuter (crew films)
-
- 74570 berichten
- 5937 stemmen
Voor mijn opleiding moet ik een soortement van praktische opdracht maken over de effecten van de Nederlandse Economie op de Nederlandse Filmindustrie.
Kun je het misschien iets specificeren?
Bedoel je; als het slecht gaat met de economie, besparen mensen op bioscoopbezoek e.d.?

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23719 stemmen
Kun je het misschien iets specificeren?
Bedoel je; als het slecht gaat met de economie, besparen mensen op bioscoopbezoek e.d.?
Dat is in principe ook een best een aardige titel inderdaad maar ik zocht het meer in de richting van wat bezuinigingen van de overheid voor invloed hebben (gehad) op de Nederlandse Filmindustrie. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de CV-regeling.

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Er zijn in dit forum ook nog wel wat discussies gevoerd over dit onderwerp. Misschien heb je er wat aan?

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23719 stemmen
Mensen, hartstikke bedankt jullie hebben me echt geholpen hiermee Ik zat helemaal vast en nu heb ik naar mijn mening een prima verslag gemaakt. Hopelijk denkt mijn leraar er ook zo over
Nogmaals bedankt,
Jeroen

kappeuter (crew films)
-
- 74570 berichten
- 5937 stemmen
Aha, met 5 minuten copy-pasten zeker.
Je zit op school voor jezelf, niet voor je leraar. Anders kun je nu beter meteen illegaal ergens een diploma opkopen. Zonde van je tijd anders toch?

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23719 stemmen
Nee hoor je begrijpt me verkeerd, ik was voor vandaag hier al een hele tijd mee bezig en copy-pasten doe ik niet veel aan (behalve de nodige bronnen, tabellen en grafieken maar zo moet het ook denk ik). Bovendien krijg je de meeste punten door een eigen mening te laten zien en dat is precies wat ik heb gedaan.
Deze opdracht bestond uit vele dingen en dit was het laatste (nou eigenlijk middelste) gedeelte en was het enige wat nog ontbrak. Ik heb al een 25-pagina tellende onderzoek naar het Filmfonds liggen.

kappeuter (crew films)
-
- 74570 berichten
- 5937 stemmen
Excuses, dan kreeg ik inderdaad een totaal verkeerde indruk. Sorry!

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23719 stemmen
Toch nog even één ding :
In Frankrijk is het vastgesteld dat een bepaald percentage van films in de Franse bioscopen van Franse afkomst moet zijn, maar hoeveel is dat percentage nou ook alweer ?

kappeuter (crew films)
-
- 74570 berichten
- 5937 stemmen
Goeie vraag. Ook interessant om te weten:
11 Procent van het Franse bioscoopkaartje gaat naar een nationaal filmfonds, dat 250 miljoen op jaarbasis te verdelen heeft.

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23719 stemmen
Ja inderdaad als je daar echt onderzoek naar gaat doen is het een prachtig onderwerp om een verslag over te gaan maken heb ik gemerkt.
Misschien moesten we de politiek maar eens in om het ministerie van OCW hier van op de hoogte te gaan brengen

Flipman (redacteur)
-
- 6901 berichten
- 1132 stemmen
Mensen, hartstikke bedankt jullie hebben me echt geholpen hiermee Ik zat helemaal vast en nu heb ik naar mijn mening een prima verslag gemaakt. Hopelijk denkt mijn leraar er ook zo over
Nogmaals bedankt,
Jeroen
Geen probleem, joh!