• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.755 stemmen

Filmvalley

zoeken in:

Nephilim

• 554 berichten
  • 555 stemmen

Grr Erg kwalijk als het blad daadwerkelijk ter ziele is.

Helemaal omdat ik net een abo had afgesloten. Net vorige week een welkomst brief ontvangen. Verder nog totaal niets.

Benieuwd wat voor informatie er de komende dagen komt bovendrijven.

OlafK

• 955 berichten
  • 1814 stemmen

Forumadministrator op FV-forum schreef zojuist het volgende:

Ik kan alleen maar bevestigen dat het geen grap is en dat ze inderdaad failliet zijn. Waarschijnlijk volgt nog wel een officiële mededeling ...

Ik vind het verschrikkelijk nieuws. Ik durf zonder twijfelen zeggen dat we het beste tijdschrift op filmvlak kwijt zijn nu. Kwaliteit moet weer het onderspit delven voor geld. Diepgang en liefde voor het werk moeten baan ruimen voor de harde cash. Wat een triestige tijden zijn het toch ...

Ik denk dat we termen als 'waarschijnlijk' en 'als daadwerkelijk blijkt dat' e.d. inmiddels ingeruild mogen worden voor woorden met een lading die meer zekerheid uitdrukken. Jammer, aber helaas. Vooral kut voor de redactie van het blad, aangezien een nieuw, vergelijkbaar, blad als FV er voorlopig niet in zal zitten, denk ik.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Inhoudelijk was het zo conservatief als maar kan.

Ik denk dat ik er een stuk of drie gekocht heb los en de inhoud viel me ook zwaar tegen. En het leek wel of de beoordelingen begonnen vanaf waarderingscijfer 7,0. Alsof elke film goed is..... Te weinig echte kritiek op films...

Nephilim

• 554 berichten
  • 555 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Ik denk dat ik er een stuk of drie gekocht heb los en de inhoud viel me ook zwaar tegen. En het leek wel of de beoordelingen begonnen vanaf waarderingscijfer 7,0. Alsof elke film goed is..... Te weinig echte kritiek op films...

Dat is echt BS. Ik lees het blad al jaren. Ik heb reviews van films gezien waar een 2 werd gegeven.

Nephilim

• 554 berichten
  • 555 stemmen

OlafK schreef:

Forumadministrator op FV-forum schreef zojuist het volgende:

(quote)

Ik denk dat we termen als 'waarschijnlijk' en 'als daadwerkelijk blijkt dat' e.d. inmiddels ingeruild mogen worden voor woorden met een lading die meer zekerheid uitdrukken. Jammer, aber helaas. Vooral kut voor de redactie van het blad, aangezien een nieuw, vergelijkbaar, blad als FV er voorlopig niet in zal zitten, denk ik.

Als het daadwerkelijk zo is ben ik vooral pissed. Ik en waarschijnlijk een hoop mensen met mij zijn de laatste paar maanden een abo aangegaan dankzij die marketing campagne van het blad.

Wat ik overal lees is dat wij allen ons geld kwijt zijn. Ik heb godver bijna 100 euro betaald en NIETS gekregen.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Nephilim schreef:

(quote)

Dat is echt BS. Ik lees het blad al jaren. Ik heb reviews van films gezien waar een 2 werd gegeven.

Ja maar dan vooral de nieuwe van Tom Six of de zoveelste scary movie achtige film. Nogal typische keuzes. Alle oscar genomineerde films krijgen per definitie een 7.5 of hoger. Net als veel blockbusters zelden goed onder handen werden genomen. Opzich te begrijpen omdat je dan iedereen wel te vriend houdt, maar daardoor mis je wel een beetje een prikkeling bij het lezen en werd ik nooit warm gemaakt voor een film door een review.

Iketes

• 1968 berichten
  • 1375 stemmen

Nephilim schreef:

(quote)

Als het daadwerkelijk zo is ben ik vooral pissed. Ik en waarschijnlijk een hoop mensen met mij zijn de laatste paar maanden een abo aangegaan dankzij die marketing campagne van het blad.

Wat ik overal lees is dat wij allen ons geld kwijt zijn. Ik heb godver bijna 100 euro betaald en NIETS gekregen.

Wanneer heb je het betaald? (En hoe?)

Nephilim

• 554 berichten
  • 555 stemmen

Iketes schreef:

(quote)

Wanneer heb je het betaald? (En hoe?)

24 maart en betaald via iDeal. Niet te storneren dus.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Hopelijk is het mij nog wel te storneren... Ik zal eens checken wanneer het geld is afgeschreven maar volgens mij was het eind maart...

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Storneren kan alleen bij automatische incasso.

Nephilim

• 554 berichten
  • 555 stemmen

Vond tot mijn verbazing vandaag wel ineens mijn welkomst geschenk in de brievenbus welke gisteren was verstuurd volgens het post stempel.

Iketes

• 1968 berichten
  • 1375 stemmen

Nephilim schreef:

Vond tot mijn verbazing vandaag wel ineens mijn welkomst geschenk in de brievenbus welke gisteren was verstuurd volgens het post stempel.

Dat is inderdaad wel merkwaardig, al gaat dat volgens mij via DVDValley.

GinolaEHV

• 2127 berichten
  • 2611 stemmen

Iketes schreef:

In praktijk meestal wel, maar dat wordt allemaal door de curator opgezet (zal er alsnog op uitkomen).

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Het Nederlandse recht kent een vaste volgorde van schuldeisers. Daarbij wordt in eerste instantie op geen enkele wijze rekening gehouden met de waarde die de schuldeiser vertegenwoordigt.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Ik koop ook elke maand in de winkels de filmvalley,vroeger kocht ik altijd SF report,iemand die dat filmboek weleens kocht toen???

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

SF report was een tof blad.

Filmvalley is trouwens dood.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

man, is dat efkes vloeken zeg. Het is nu pas dat het nieuws tot mij doordringt.

Ik zat zowat halverwege mijn abonnement, dus op dat gebied heb ik nog vrij veel geluk, maar vind het een zeer spijtige zaak. Zijn het de twee dvd's per blad die ze sinds kort bij het blad geven die hen genekt heeft? Dan zou dat wel een beslissing geweest zijn met drastische gevolgen...

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Lijkt me achteraf gezien eerder een verwoede poging de oplage omhoog te krijgen en het blad te redden.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

starbright boy schreef:

Lijkt me achteraf gezien eerder een verwoede poging de oplage omhoog te krijgen en het blad te redden.

Daar zul je wel gedeeltelijk gelijk mee hebben, maar dan is dit wel een bijzonder vreemde tactiek. Je weet dat er een serieuze meerkost zal zijn door het aanbieden van twee dvd's, dus dat kun je nooit goedmaken met een hele lading nieuwe abonnees.

Criticism

• 3011 berichten
  • 1443 stemmen

Lijkt me inderdaad ook. Ook met die massale ledenwerfcampagne hebben ze proberen om het hoofd boven water te houden. Achteraf gezien vind ik het niet echt een sterke actie. Het lijkt mij dat je kan zien hoe ernstig je in de problemen zit, nu hebben ze ik weet niet hoeveel mensen 100 euro door de neus geboord.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Macmanus schreef:

(quote)

Ja maar dan vooral de nieuwe van Tom Six of de zoveelste scary movie achtige film. Nogal typische keuzes. Alle oscar genomineerde films krijgen per definitie een 7.5 of hoger. Net als veel blockbusters zelden goed onder handen werden genomen. Opzich te begrijpen omdat je dan iedereen wel te vriend houdt, maar daardoor mis je wel een beetje een prikkeling bij het lezen en werd ik nooit warm gemaakt voor een film door een review.

Mee eens. Daarom heb ik er uiteindelijk ook maar 3 thuis liggen. Veel te veilig en inderdaad te weinig prikkelingen.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Meestal heeft een uitgever meerdere bladen onder zijn hoede.

Nu zien ze dat Filmvalley het minst goed verkoopt en stoppen ze daarmee en de betere bladen blijven bestaan.

Als dit klopt dan hebben ze nog genoeg als buffer staan en is dit misschien een hele vieze laatste actie geweest. Maar misschien zit ik fout...

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Wat is er precies met filmvalley?Ik heb een week geleden nog de nieuwste gekocht in de winkel....

En daarin staat al alles over de volgende uitgave van volgende maand.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Mijn abo-geld kon trouwens gelukkig nog worden teruggestort!

Jammer alleen dat ik mijn verlengingsgeschenk - Hunger - zelf zal moeten kopen. Maar ach, ik heb voor hetere vuren gestaan.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

We zijn momenteel in onderhoud. Excuses voor het ongemak.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

LEIDENAAR187 schreef:

Wat is er precies met filmvalley?Ik heb een week geleden nog de nieuwste gekocht in de winkel....

En daarin staat al alles over de volgende uitgave van volgende maand.

Iemand?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik dacht dat de FilmValley al een tijdje niet meer in de schappen lag, en alleen met abonnement te krijgen was...

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

LEIDENAAR187 schreef:

(quote)

Iemand?

Dat was dan waarschijnlijk de laatste filmvalley die uitgebracht is, van de maan maart als ik me niet vergis... en toen wisten ze waarschijnlijk nog niet helemaal zeker dat ze failliet zouden gaan

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

kimberlyVD schreef:

(quote)

Dat was dan waarschijnlijk de laatste filmvalley die uitgebracht is, van de maan maart als ik me niet vergis... en toen wisten ze waarschijnlijk nog niet helemaal zeker dat ze failliet zouden gaan

Nope van april,philip seymour hoffman op de voorkant,ik koop elke maand filmvalley,en hoop dat dit gelul is over dat het niet meer in de winkel komt,1 april grap?

Want ik heb gewoon die van april hier liggen.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2629 stemmen

IcU schreef:

Ik dacht dat de FilmValley al een tijdje niet meer in de schappen lag, en alleen met abonnement te krijgen was...

Nee hoor, ik zie hem nog steeds in de winkel liggen.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Filmvalley ligt nog in de winkel, is dus apart te kopen (of liever was). Het laatste nummers is inderdaad het april-nummer (nummer 61), een nummer 62 zal er wellicht nooit komen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.