menu

Film / Algemeen / Lord of the Rings MUSICAL verkrachting van PJ's films?

zoeken in:
Het is inmiddels al een tijdje bekend, maar de release van the Lord of the Rings musical in Londen komt nu steeds dichterbij.
Hij staat nu gepland voor Herfst 2005, en ik ben er nog niet zo over uit wat ik er precies van moet denken...

De films kunnen niet overtroffen worden, dat is in ieder geval zeker, maar ik ben zo bang dat deze musical gewoon het hele verhaal onderuit gaat halen...

Wat vinden jullie er nu van, en zouden jullie hem gaan zien?
Misschien zijn er mensen die er al meer van weten, of misschien zelfs al foto's/ liedjes hebben!

Kijk voor meer info op www.lordoftheringsmusical.com

Staat dit bericht dubbel of verkeerd.. sorry daarvoor dan! Maar ik kon dit topic nergens anders vinden..

Die musical word niks. Wat Lord of the Rings zo geweldig maakt zijn de special effeckts. Die zijn dan weg. Waarschijnlijk geen coole gevechtscenes.

Maar waarom zou de film daar onder leiden?

Mensen zien re-makes altijd als een vervanger heb ik het idee. Als een film niet op het boek lijkt, dan lijkt hij maar niet op het boek. Dan lees je toch het boek en kijk je de film niet meer. Is de tweede film niet goed? Dan kijk je die toch niet meer.

Kortom: Als het je niks lijkt ga je er gewoon niet naartoe, niemand is verplicht. Kijk inplaats daarvan de films gewoon lekker nog eens een keer.

Kai
Ik hou niet van musicals, maar ik zie niet in waarom hier geen musical van zou kunnen komen. LOTR word niet gedragen door de gevechtsscenes, de inhoud is veel groter. Er valt best iets van te maken zonder actiescenes.

Ik ga nooit naar musicals, ik huur liever een film..

Kai
ThaMovieVoter schreef:

Ik ga nooit naar musicals, ik huur liever een film..

Heb ik nou ook.

Wat ik bedoel is, dat zij met hun musical gaan proberen Peter Jackson te overtreffen ofzo... wat denken ze hiet nou mee te bereiken :S
Vind het een beetje een schande voor het verhaal zeg maar..

Volgens mij heb je geen idee wat je zegt.

Het zijn (in mijn ogen) niet de special effects die LotR zo geweldig maakt, maar juist het magische sfeertje. Mij lijkt dat dit op het podium best iets kan worden Het is een gewoon weer een hele nieuwe manier om het verhaal te brengen, waarom niet? Slaat toch nergens op om te zeggen dat ze hiermee de film willen overtreffen...

Musicals zijn kut. Voor elke lotr-fan wordt dat een drama en een verkrachting vd film/het boek.

Elke film gaat om sfeer. Maar bij de musical gaat die sfeer anders worden. Het duistere gaat er denk ik vanaf. Er moet niet in gezongen worden vind ik. Het verhaal gaat dan denk ik weg. En het Orc leger? Er kunnen niet zoveel mensen op een podium, laat staan een kasteel met daarvoor een hele grote menigte. Waar bij de film het camera standpunt steeds veranderd, moeten ze bij de musical steeds het decor veranderen. Nee, dit word alleen goed als je houd vanmusicals.

Misschien wordt het wel een miniatuur-musical...

Gizzmann schreef:

Nee, dit word alleen goed als je houd vanmusicals.

Het lijkt me vrij logisch dat als je niet van musicals houdt, een musical sowieso niet snel zal waarderen...

U-96 schreef:

Misschien wordt het wel een miniatuur-musical...

Da's een goeie, U-96! Je bedoelt vanwege de Hobbits, neem ik aan?

Maar ik weet het niet, er zijn van die grootse dingen die maar een keer gedaan worden, die in de buitenlucht worden uitgevoerd. Zo was er eens een verhaal dat door de Dood werd voorgelezen en de acteurs speelden hun spel op het boek waar de Dood uit voorlas. Dat decor met die Magere Hein en dat boek was enorm! Was ergens in Rusland, of zo. Mara als je het op een gewoon podiumpje wilt uitvoeren lijkt het me niks kunnen worden. En de special effects, ik weet dat het daar niet om draait in de film, maar ik geloof dat ze alleen een beetje achteruit gaan. Wat beesten betreft (zoals die krengen wara de Nazgûl op vliegen), tja, dat wordt improviseren. Maar als het inderdaad zoals U-96 zegt een miniatuurmusical wordt, of een marionetten voorstelling met liedjes erbij, dan kunnen ze eventueel ook kanariepietjes inzetten als die vliegende Nazgûl-beesten!

Maar aangezien het waarschijnlijk op een normaal podium uitgevoerd zal gaan worden (lijkt mij tenminste) zal het denk ik niks worden. Worden overigens alle delen in één musical gepropt?

Ja, The Fellowship, Two Towers, en the Return in 1 4 uur durend stuk.

The Lord of the Rings is in de eerste plaats nog steeds een boek, dus ga nu niet paniekerig beginnen roepen dat de film verkracht gaat worden. Dat was trouwens wat iedereen over het boek zei toen de film ging komen, en dat is ook best meegevallen. Het idee van een musical is echter wel absoluut fout, of ze zouden de echte Tolkien-liedjes moet gebruiken natuurlijk. Nee, dit is gewoon een idiote poging om een graantje van het succes mee te pikken, het zou me verbazen of er nog een spaander van het origineel heel blijft.

Dat neemt absoluut niet weg dat de musical los van alles toch goed kan zijn. Alleen zal iemand die het boek goed vindt nooit tevreden kunnen zijn met een vier-uur durend afgevlakt zing-en-dans spektakel, dat lijkt me evident.

Ik haat al die kwijlmusicals, maar wie bij voorbaat al over verkrachting spreekt is net zo'n zeurkous als al die fans van het boek, die vooraf al aan het janken waren over de verfilming van Jackson.

Gizzmann schreef:

Die musical word niks. Wat Lord of the Rings zo geweldig maakt zijn de special effeckts.

Dus het boek kan de prullenbank in?

Neej, natuurlijk niet. Maar ik bdoel met special effeckts ook echt alle digitale effeckten. De cavetroll, de kastelen, de orcs, gollum. Dat komt denk ik niet zo mooi in de musical. Als in het boek iets staat over bijvoorbeeld een lokatie of personage, dan fantaseer je dat er zelf bij. En in je hoofd ziet het er echt niet uit als een of andere man in een pak die zingend op een podium staat.

Mijn kunstlerares is nog steeds van mening dat de Lord of the Rings trilogie van Peter Jackson een verkrachting is van één of andere opera (vraag me niet welke)

Ik ben het wel met haar eens dat de LOTR trilogie een verkrachting is ja

kirsten_88 schreef:
Ja, The Fellowship, Two Towers, en the Return in 1 4 uur durend stuk.

Kut! Dat kan toch niet?!
Freud schreef:
The Lord of the Rings is in de eerste plaats nog steeds een boek, dus ga nu niet paniekerig beginnen roepen dat de film verkracht gaat worden.

Dat heb je geweldig gezegd, Freud! Had zelfs ik niet beter kunnen verwoorden (Hèhè!)!
moviefreak#1 schreef:
Mijn kunstlerares is nog steeds van mening dat de Lord of the Rings trilogie van Peter Jackson een verkrachting is van één of andere opera (vraag me niet welke)

Opera? Jjjjjjjjuist...
Naomi Watts schreef:
Ik ben het wel met haar eens dat de LOTR trilogie een verkrachting is ja

Welnee! Geweldige karakters, het verhaal is misschien nog wel epischer verteld dan in het boek het geval is! En ik geef toe, er zijn delen uitgelaten die ik er zelf liever ook in had gezien, maar om van een verkrachting te spreken...

Heb een paar dagen geleden ook het derde deel van de film in extended version gezien en toen is het tot me doorgedrongen dat die films écht wel fantastisch zijn. Bepaalde aspecten van de boeken komen niet helemaal goed op de voorgrond, maar ik kan me niet voorstellen dat Tolkien ontevreden zou zijn over deze verfilming. Uiteindelijk zijn ook de boeken gewoon enorm episch en heldhaftig met allerlei proto-typische personages zonder al te veel diepgang maar wel met een specifiek karakter. In de films worden de onderlinge relaties zelfs nog extremer voorgesteld dan in de boeken, zodat ze nog meer Shakespeariaans overkomen (bijvoorbeeld Denethor - Faramir - Boromir), absoluut geen foute keuze denk ik. Kan me ook niet voorstellen dat Tolkien niet hyperenthousiast (in een Engels-beheerste variant dan ) zou geworden zijn van de schitterende decors, de muziek, gewoon de hele monumentaliteit van deze films. De ruimere dimensie is er een beetje uit, de spitsvondige humor is vaak nogal verslapt, maar dat zijn slechts enkele minpunten in een zee van positief enthousiasme van mijn kant. Heb mijn stem voor de drie delen dan ook verhoogd naar 5, en omdat ik geen zin heb me in de discussies bij de films zelf te mengen, leg ik hier dus even uit waarom

En om even te situeren hoe groot mijn liefde voor de boeken is: ik heb De Hobbit - In de ban van de Ring drie keer gelezen (en ook één keer (lang geleden) voorgelezen gekregen door mijn vader), daarbij nog een keer in het Engels ook, de Silmarillion twee keer en voor zover ik weet alle extra verhalen minstens een keer. Dus ik weet waar ik over spreek

Freud schreef:
...maar ik kan me niet voorstellen dat Tolkien ontevreden zou zijn over deze verfilming.

Nee? Ik wel! Tolkien hield al niet van tekeningen die waren gebaseerd waren op zijn eigen werk, behalve die van een of andere Nederlandse tekenaar. Tijdens zijn leven wees hij al meerdere filmmakers de deur, omdat ze Middle-Earth volgens hem niet begrepen. Kortom, van andere media gebaseerd op zijn werk moest ie niks weten!

Maar, toegegeven Freud, als ik Tolkien zou zijn, was ik hartstikke blij met van die prachtige films, hoewel ik een aantal verloren details wel zou betreuren.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:53 uur

geplaatst: vandaag om 16:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.