• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.905 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.278 stemmen

Films onder invloed

zoeken in:

Darius

• 18 berichten
  • 56 stemmen

Een beetje een maf topic maar lees gerust verder:

Ik kijk films bij voorkeur broodjenuchter, maar ik kan niet ontkennen dat het kijken van films onder invloed (van wat dan ook) een totaal andere filmervaring oplevert. Dit klinkt waarschijnlijk als complete lariekoek in de oren van de geheelonthouder, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hetzelfde hebben. Als ik bijvoorbeeld een slasher of een actiefilm kijk met een biertje erbij, dan kijkt dat veel beter. Ik stoor me dan minder aan de voorspelbaarheid van het genre, of slap acteerwerk. Een jointje bij een film levert weer een totaal andere filmervaring op. Ik zou op grond daarvan films dan ook totaal andere cijfers geven.

Heeft iemand nog een leuke anekdote?

Ikzelf heb vorig jaar de Lord of the Rings marathon in de Munt met behulp van een pilletje uitgezeten en de films waren fe-no-me-naal. Eerlijk waar, dit levert een filmervaring op die niet te omschrijven is.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Een pilletje lijkt me eerlijk gezegd niet de meest ideale filmdrug . Vind het sowieso niet geslaagd om tijdens het filmkijken onder invloed te zijn, van wat dan ook. Ga me dan juist met alles bezig houden behalve met de film, kan niet de bedoeling zijn.

Verdovende middelen bewaar ik wel voor feestjes en partijen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ach ja, de typische "bierfilm" natuurlijk (flauwe humor, je kunt gerust een half uur missen).

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Hangt nogal van de persoon af denk ik.

Ik vermoed dat Pi kijken na LSD genomen te hebben vrij traumatisch is .

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Natural Born Killers stoned zien doet ook wonderen. Wist niet wat me overkwam.

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2398 stemmen

Als ik echt flink wat bier achter de kiezen heb vind ik bijna geen enkele film kijkbaar op wat echt breinloze actiefilms of zo na. Met een jointje achter de kiezen wordt een film die ik goed vind alleen maar beter, echter als ik dan een film tegenkom die ik slecht vind dan ga ik me echt kapot ergeren aan de film (nog meer dan wanneer ik nuchter zou zijn). Vaak gooi ik de film dan ook uit. Maar ik kijk een film het liefst gewoon nuchter. Een film als First Blood of iets dergelijks is voor mij echter beter genietbaar met een paar flesjes bier achter de kiezen.

Darius

• 18 berichten
  • 56 stemmen

PatrickL schreef:

Met een jointje achter de kiezen wordt een film die ik goed vind alleen maar beter, echter als ik dan een film tegenkom die ik slecht vind dan ga ik me echt kapot ergeren aan de film (nog meer dan wanneer ik nuchter zou zijn).

Ik kan echt niet tegen Japanse films als ik stoned ben. Het lukt me niet om alles te volgen ( en iedereen uit elkaar te houden )

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

Een film bekijken na een jointje kan geweldig uitpakken, zo heb ik erg genoten van City of God, 2 uur in een soort van trance zitten kijken. Maar het kan ook anders uitpakken. Het is me namelijk al drie keer overkomen dat ik de films die ik na een joint gezien heb voor - pak em beet - 95% vergeten ben. Bij Murder on the Orient Express uit 74 raakte ik continu de draad kwijt, achteraf had ik geen flauw idee waar ik nu in godsnaam naar had zitten kijken. Een misdaad op een trein is alles wat ik nog weet...tja, dat kun je ook wel uit de titel afleiden

Het zelfde bij In the Mood for love. Ook geen idee meer waar het over ging, kan me alleen nog herinneren dat ik toen vond dat het er goed uit zag. Ik ben benieuwd of het weer begint te dagen als ik deze opnieuw bekijk. Films kijken onder invloed van wiet doe ik dus mooi niet meer, zonde van m'n tijd

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

Darius schreef:

( en iedereen uit elkaar te houden )

Ja inderdaad, acteurs uit elkaar houden is een ramp!

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Ideale film ervaring; in een paardenstal na heel veel bier en stoned zijnde Fear & Loathing in Las Vegas kijken ...... onvergetelijke ervaring! Daarnaast zijn pulp-actie films altijd genietbaar met een kratje (goede) pils.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Naast de BOB krijgen we nu ook de BOMMER; de Bewust Onbeschonken MMer.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Volgens mij is Fear and Lothing in Las Vegas een film die je ook wel aardig onder invloed kan bekijken.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Dat kan ik beamen ja . Achteraf wist ik er niets meer van omdat ik de helft van de film miste doordat ik telkens krom lag van het lachen.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Jackass

Maar daar moet je nog mee oppassen. Je hebt altijd wel een gek die op een gegeven moment zegt van “He dat kan ik ook”

boondock

• 208 berichten
  • 722 stemmen

Kung Pow,

Een echte aanrader wat betreft het kijken onder invloed. Zonder de verdovende middelen zal je de film waarschijnlijk tegenvallen, maar met een lekker biertje erbij is deze film echt hilarisch..

Pendek

• 32 berichten
  • 1 stemmen

Fear and Lothing in Las Vegas is een film die je gewoon stoned moet kijken... Echt zo ontzettend grappig gewoon hahaha, moet al lachen bij de herinnering:):)

Darius

• 18 berichten
  • 56 stemmen

Psychedelische films zoals Fantasia en Natural born killers zijn aan te raden. Ook manga films doen het altijd goed, maar niet Ghost in the shel want die vind te ingewikkeld.

MarkFish

• 1070 berichten
  • 1505 stemmen

Pendek schreef:

Fear and Lothing in Las Vegas is een film die je gewoon stoned moet kijken... Echt zo ontzettend grappig gewoon hahaha, moet al lachen bij de herinnering:):)

Paddo's en Fear and Loathing. Soms weet je niet of jezelf aan het trippen bent of dat de film echt zo vaag is. En als die zich zo kut voelt en denkt dat ie belegerd wordt in z'n hotelkamer, voel je gewoon met em mee. Zo van: Kut voor em dat ie een bad trip heeft.

Gozza

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Natuurlijk hele anime series kijken (marathon-stijl) met veel joints erbij. Japanse horrorfilms worden ook een stuk realistischer zo.

Maar ik heb er inderdaad ook last van dat ik helemaal nix meer kan herinneren van sommige films omdat ik te stoned was.

Hagenees

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb Jackie Brown iets van 10 keer gezien, maar iedere keer was ik zo stoned dat ik er echt geen hol van meekreeg. Als ik dan ook nu Quentin Tarantino fans hoor zeggen dat het zijn "beste film" is dan kan ik helaas geen commentaar geven haha.

Leuke anekdote: vriend van me is onder de paddo's naar Star Wars Attack of the Clones geweest... hij moest halverwege de zaal verlaten omdat hij het gewoon niet trok

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Cheech and Chong. Lekker simpel

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Phoenix schreef:

Jaja, zeker Heb hem een paar jaar geleden ook stoned gekeken, belande bijna in een trip joh Wat een briljante film was dat. Ook Fear And Loathing is HEERLIJK knetter zijnde!

Voor de rest blowe ik niet meer, dus moet ik diep nadenken om goeie onder-invloed-films te bedenken...

Owjah, Mulholland Drive had een nogal vreemd effect op me, toen ik knetter was, wist haast niet of ik uberhaubt wel leefde na het kijken Was echt ziek.. te ziek

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ok, ik drink weleens een biertje af en toe iets sterkers, maar echt onder invloed hiervan naar een film kijken. Nou nee (en al die andere middelen hier genoemd in de topic hou ik al helemaal buiten de deur! )

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

Jaaaaja, dat moeten wij geloven met een nick als de jouwe. Volgens mij slik jij allemaal rode pilletjes.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Donnie Darko onder invloed van alcohol doet het ook goed. In licht aangeschoten toestand ontdek je schakelingen in je hoofd waarvan je het bestaan niet wist, waardoor het denkproces wel eens tot verassende visies leidt!

In zwaar aangeschoten toestand (lazerus), dan weet ik niet naar welk van de zes rondraaiende beeldschermen ik moet kijken.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Heb ook al wat films stoned gezien en moet zeggen hou vooral van de komedies da.

Maar wat ook een aanrader voor mij was is :Requiem for a Dream

Kan tip zijn

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Een kameraad van me was helemaal onder de indruk van A Clockwork Orange na enkele padestoelen. Verder schijnt Yellow Submarine erg leuk te zijn met LSD op.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Phoenix schreef:

Ik ook niet. In negatieve zin. Teveel geflits.

Ook Jeepers Creepers heb ik gezien op een toppunt van lijpheid. Mensen, ik stond op de bank, zo bang was ik het eerste gedeelte.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Beerfest aangeschoten doet het ook erg goed

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.