• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.922 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.236 gebruikers
  • 9.387.250 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Weertenaar

• 1023 berichten
  • 1024 stemmen

het spookt al dagen door mijn hoofd, en ineens d8 ik aan dit topic, waar ik ooit eerder al eens wat heb gevraagd en de mensen filmkenners snel hun antwoord klaar hadden, dus ik gooi er maar eens eentje voor de leeuwen:

zeker meer dan 5 jaar geleden (dus een film van voor 2004) heb ik eens op tv een film gezien, die zich volgens mij in de middeleeuwen afspeelde. er was een stad met een haven en allemaal boten, en op slot werd er zo'n kerel gevangen genomen en in een cel gestopt, waarbij hij op dit haventje kon uitkijken (dit weet ik overigens niet echt zeker meer). echter, de celvloer bestond uit een dikke laag zand, en na verloop van tijd wist ie een heel gat in de vloer te graven tot onder de fundering van de muur, en kon op die manier uit zijn 'cel' ontsnappen.

dat is het enige wat me nog vrij helder bijstaat, ik ben benieuwd welke titels er voorbij komen...

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

In The Count of Monte Cristo zit ook zo'n onsnapping.

sinterklaas

• 11819 berichten
  • 3319 stemmen

Ja, dat is hem. Had het wel kunnen weten maar ik hoorde die inhoud van iemand anders en toen dacht ik niet 1 2 3 aan Hannibal Rising.

Weertenaar

• 1023 berichten
  • 1024 stemmen

wimnoot schreef:

In The Count of Monte Cristo zit ook zo'n onsnapping.

zal dat hem dan misschien wezen, nu ik die titel zo zie kan ik ergens wel een link leggen met cristo..., maar ben niet zeker. zet hem erbij op de lijst, eens kijken of we die kunnen bemachtigen, thnx!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

DutchMatthijs schreef:

Ik zag vroeger eens een film op rtl 4 en dat ging over een meisje dat opgesloten was in een kelder (volgens mij) haar jeugd lang. En ze probeerden haar langzamerhand weer te helpen.

Het is een waargebeurd verhaal. Het is verfilmd.

Weet iemand hier de titel van?

Flieber schreef:

Nell zou kunnen, zelf dacht ik aan To live again.

(gebasseerd op echte feiten staat op de hoes)

Kan deze op moviemeter niet vinden echter wel op IMDB

Met actrice Bonnie Bedelia (om het zoeken te vergemakkelijken)

Staat nu óók op Moviemeter. Is zojuist toegevoegd door mij!

To Live Again (1998)

Bulletproof

• 26 berichten
  • 31 stemmen

In Film > Algemeen > Help me alsjeblief deze film te vinden! :

Beste mensen,

Mijn oma schijnt een film helemaal geweldig te hebben gevonden vroeger in haar verliefdheidstijd. Deze heette volgens mijn oma "Vergeet Me Niet" of "Vergeet Mij Niet" ik kan er helaas niets over vinden. Weet iemand misschien over welke film ik aan het praten ben? Het is in ieder geval niet de film uit 2002 die je overal kunt vinden.

Heel erg bedankt alvast!

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Hangt ervan af hoe oud je oma is.

Er bestaat een Duitse film 'Vergiss mein nicht' uit 1958, van Arthur Maria Rabenalt.

Dat is een romantische, muzikale komedie.

Zou misschien een 'kandidaat' kunnen zijn?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Wellicht deze film:

Vergeten Medeminnaar, De (1963)

Popeye Doyle

• 276 berichten
  • 0 stemmen

Als wij het thuis over horror films hebben, zeggen mijn ouders altijd spontaan: ''de gele regenjasjes'' dat is pas een enge film!'' Helaas

weten ze de titel niet meer en na meer info verkregen

te hebben moet het gaan om een horrorfilm, waarschijnlijk Amerikaans, uitgebracht in de jaren '80. Het zou een B-film moeten zijn. Zegt iemand gele regenjasjes iets? Volgens m'n ouders doen er ook geen bekende acteurs mee. Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Misschien Communion (1976) ?

(AKA Alice, Sweet Alice)

trailer

Popeye Doyle

• 276 berichten
  • 0 stemmen

Helaas is het niet de film die ik zoek. Wel toevallig dat er hier ook gele regenjassen in voor komen maar ik heb de trailer laten zien en het is 'm niet. Zijn er nog andere mogelijkheden? Bedankt voor de hulp!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Ah jammer. Ik had simpelweg op yellow raincoat+horror geGoogled en kwam meerdere keren bij deze film uit.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Volgens mij komen in It ook gele regenjassen voor.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

In Friday the 13th ook...

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

'Milo' (1998) misschien?

Popeye Doyle

• 276 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb inmiddels de trailers laten zien van It en Friday the 13th, maar helaas...

Van Milo kan ik geen geschikte trailer vinden?

John125

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hallo allemaal,

Ik zoek een film die ik jaren geleden op tv heb gezien.

Het begon met een vrouw die een secretaire had gekocht.

ze ondekte een geheim laadje in de secretaire , en in die lade lag een brief uit het verleden. ze beantwoorde de brief en kreeg contact met een man die (naar ik dacht) 100 jaar terug leefde.

volgens mij had het ook nog met een oorlog te maken, maar dat weet ik niet zeker meer.

Het is niet de lake house, die lijkt er een beetje op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de titel.

Groet John

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Popeye Doyle schreef:

Kijk hier eens:

http://www.reelzchannel.com/movie/205253/milo

Friday the 13 th

• 2558 berichten
  • 2025 stemmen

Popeye Doyle schreef:

Als wij het thuis over horror films hebben, zeggen mijn ouders altijd spontaan: ''de gele regenjasjes'' dat is pas een enge film!'' Helaas

weten ze de titel niet meer en na meer info verkregen

te hebben moet het gaan om een horrorfilm, waarschijnlijk Amerikaans, uitgebracht in de jaren '80. Het zou een B-film moeten zijn. Zegt iemand gele regenjasjes iets? Volgens m'n ouders doen er ook geen bekende acteurs mee. Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank!

Ik dacht ook spontaan aan Milo maar deze is van midden jaren 90! Friday the 13th zal het waarschijnlijk wel niet zijn, enkele kampleiders hebben hier gele regenjasjes aan, maar de gele regenjas staat hier nergens centraal.

Het kan misschien een hulp zijn als je kan zeggen of de moordenaar de gele jas draagt of de slachtoffers. Alice Sweet Alice, de moordenaar heeft ook een gele regenjas.

Verder denk ik aan Don't look now uit 1973, maar dat is een rode regenjas, maar wel angstaanjagend. The Brood van David Cronenberg kan het ook zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Popeye Doyle schreef:

Ik heb inmiddels de trailers laten zien van It en Friday the 13th, maar helaas...

herkenbaar?

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Milo lijkt me niet een film waarover ouders zeggen: jaaa dat was een enge film

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

mikey schreef:

Milo lijkt me niet een film waarover ouders zeggen: jaaa dat was een enge film

Ouders kunnen wat minder hebben

Popeye Doyle

• 276 berichten
  • 0 stemmen

Helaas. Ook Milo en The Brood vallen af. Wederom bedankt voor het zoekwerk.

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2417 stemmen

Als ik aan een gele regen jas denk schiet me alleen I know what you did last summer te binnen. Alleen komt die film uit de jaren 90.

Bubblez

• 2064 berichten
  • 2511 stemmen

John125 schreef:

Hallo allemaal,

Ik zoek een film die ik jaren geleden op tv heb gezien.

Het begon met een vrouw die een secretaire had gekocht.

ze ondekte een geheim laadje in de secretaire , en in die lade lag een brief uit het verleden. ze beantwoorde de brief en kreeg contact met een man die (naar ik dacht) 100 jaar terug leefde.

volgens mij had het ook nog met een oorlog te maken, maar dat weet ik niet zeker meer.

Het is niet de lake house, die lijkt er een beetje op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de titel.

Groet John

Gevonden! The Love Letter (1998)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

In de ,waarschijnlijk ijdele, hoop dat iemand deze kent tóch maar mijn zoek-verzoek:

In mijn jeugdjaren, en dat is érg lang geleden, zag ik een western die ik daarna nooit meer opnieuw heb gezien.

Maar wat mij daarvan altijd bij is gebleven is dat er een kleine jongen werd ontvoerd door Indianen.

Zij sneden hem een vinger af.

Die vinger werd naar de blanke tegenstanders gebracht, als pressiemiddel, en bewijs dat hij in hun macht was.

Verder kan ik mij er niet veel van herinneren, alleen dat het een kleurenfilm was, en ik misselijk werd bij het zien van die scène met die vinger.

Ik was hooguit een jaar of zeven oud denk ik toen ik die film, in begeleiding van een oudere neef, zag in een Maastrichtse bioscoop.

Het moet een film zijn geweest die denkelijk uit de eerste helft van de jaren vijftig stamt, of eind jaren veertig.

Maar aangezien het een kleurenfilm was, die maar mondjesmaat in de veertiger jaren werden gemaakt, houd ik het op de jaren vijftig.

Gezien het geringe aantal westernliefhebbers op MM is de kans klein dat iemand hem kent, maar wie niet waagt...

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film waar Lundgren een priester speelt, of toch iets in die zin. Later in de film komt er een motorbende en Lundgren maakt die gehele bende koud. Meer kan ik mij niet zo herinneren.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

@ Brix: The Searchers (1956) wellicht?

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Dank voor de tip, maar dat is 'm niet.

Die heb ik wel in mijn dvd collectie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.