• 16.343 nieuwsartikelen
  • 179.971 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.356 acteurs
  • 199.651 gebruikers
  • 9.416.837 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Rico1985 schreef:

In Film > Algemeen > Zoek een film (DVD cover 'Die'):

hey ik zit al een tijdje met een film in me hoofd

gaat over een high school waar gepest wordt en dan besluiten 2 jongens en een meid om de pesters terug te pakken

uiteraard gaat dit gepaard met een bloedbad maar er zit ook wel een verhaal achter, zijn eigelijk meerdere verhalen die op t eind samen komen

film is denk ik een jaar of 4 oud en op de cover staat 'die' en ik dacht dat t op een school wc was geschreven

wie kan me helpen?

groet -R

Elephant?

starbright boy (moderator films)

• 22532 berichten
  • 5176 stemmen

Rico1985 schreef:

In Film > Algemeen > Zoek een film (DVD cover 'Die'):

hey ik zit al een tijdje met een film in me hoofd

gaat over een high school waar gepest wordt en dan besluiten 2 jongens en een meid om de pesters terug te pakken

uiteraard gaat dit gepaard met een bloedbad maar er zit ook wel een verhaal achter, zijn eigelijk meerdere verhalen die op t eind samen komen

film is denk ik een jaar of 4 oud en op de cover staat 'die' en ik dacht dat t op een school wc was geschreven

wie kan me helpen?

groet -R

Heart of America denk ik.

Rico1985

• 3 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Heart of America denk ik.

Dankje, dat is m

Overigens zijn er dus 10tallen covers van deze film, die ik kende was die met 'die' op een deur maar die zal alleen voor NL zijn geweest denk ik.

Baggerman schreef:

Elephant?

'Elephant' heb ik wel van gehoord, maar niet gezien. Is t een vergelijkbare film of totaal anders? En is het de moeite waard om eens te bekijken?

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Rico1985 schreef:

'Elephant' heb ik wel van gehoord, maar niet gezien. Is t een vergelijkbare film of totaal anders? En is het de moeite waard om eens te bekijken?

Elephant (van Gus van Zandt) is wel vergelijkbaar, denk ik (ik ken de andere film niet!). Ik vond het wel een aardige film.

Film Pegasus (moderator films)

• 31240 berichten
  • 5497 stemmen

Elephant en Heart of America zijn beiden gebaseerd op het zelfde voorval. Dus ik raad ze alle twee aan.

O.S.

• 248 berichten
  • 0 stemmen

Jaja daar ben ik weer. Ik ben nu op zoek naar 2 films.

In de 1e film, een Duiste film volgens mij, is er een scène met een vrouw die onder een busje ligt. Ze krijgt geen lucht meer en dan komt er een man onder het busje gekropen en zegt dat hij haar gaat helpen, dan gaat hij even weg en komt terug. Hij past dan tracheotomie toe(gaatje in keel prikken en dan een soort rietje erin plaatsen zodat je weer lucht krijg.) Hij zuigt dan even het bloed eruit en de vrouw kan weer ademen. Het ziet er zeer realistisch uit.

De 2e film die ik zoek gaat over een blanke ninja die blind is. Volgens mij kwam dat doordat hij in een soort van verrekijker keek en daaruit kwamen 2 spiezen. Hij moet dan allemaal vijanden verslaan en doet dat dus op geluid en gevoel. Een fragment dat me nog bijstaat is at hij in een maïsveld is en dat hij daar moet vechten tegen vijanden.

Hoop dat dit genoeg info is.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

O.S.

• 248 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat zijn ze, bedankt!

fieko

• 409 berichten
  • 1688 stemmen

@ citybird, bedankt dat was hem inderdaad.

tjikki

• 13 berichten
  • 56 stemmen

Mensen, ik zoek een film van volgens mij Woody Allen. Ik heb er ooit 1 scene uit gezien, maar hem toen niet af kunnen kijken. In die scene blikt volgens mij het personage van Woody terug naar zijn lagere schooltijd en stelt dan kinderen voor in zijn klas van vroeger die allemaal iets eigenaardigs hebben. Ik weet nog dat ik het zeer grappig vond.

Weet iemand in welke film dit zit?

Kikopuz

• 60 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk lukt dit :

Ik zoek een film (komedie) dat zich af speelt in.. Amerika? Ik kan me indianen herinneren, maar dat weet ik nou ook weer niet zeker xD.

Wat ik me goed kan herinneren is dat er een wat dikkere, blonde kerel, een ei van een ?eagle/roofvogel? moet zien te krijgen. Omdat daar iets in zit wat zijn ?vriend?, die doodgaat ofzo, kan redden. Dus hij ziet op een hele lange boom een nest met eieren. Na een tijdje stoeien ziet hij eindelijk de ?3? eieren en neemt daar eentje van - wanneer hij de arend hoort aankomen vliegen. Volgens mij vecht hij er heel even mee en ?valt?. In ieder geval, hij krijgt honger en breek het eitje om te eten. Heel dom (maar ook grappig xD), maar hij moet dus weer een ei zien te halen. Die krijgt hij uiteindelijk, en hij moet er voor zorgen dat hij niet breekt! Maar wanneer hij terug komt wordt het ei gepakt door degene die het medicijn kan maken en breekt 'm recht voor z'n neus. Je zou denken: al dat werk voor niets! Maar het blijkt dus dat de dokter alleen de schaal nodig had xD.

Anyways, wie herkent dit? 'tis wel heeel specifiek gericht op één scene, dus hopelijk kunnen jullie er wat mee.

Bij voorbaat dank

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Kikopuz schreef:

Hopelijk lukt dit :

Ik zoek een film (komedie) dat zich af speelt in.. Amerika? Ik kan me indianen herinneren, maar dat weet ik nou ook weer niet zeker xD.

Wat ik me goed kan herinneren is dat er een wat dikkere, blonde kerel, een ei van een ?eagle/roofvogel? moet zien te krijgen. Omdat daar iets in zit wat zijn ?vriend?, die doodgaat ofzo, kan redden. Dus hij ziet op een hele lange boom een nest met eieren. Na een tijdje stoeien ziet hij eindelijk de ?3? eieren en neemt daar eentje van - wanneer hij de arend hoort aankomen vliegen. Volgens mij vecht hij er heel even mee en ?valt?. In ieder geval, hij krijgt honger en breek het eitje om te eten. Heel dom (maar ook grappig xD), maar hij moet dus weer een ei zien te halen. Die krijgt hij uiteindelijk, en hij moet er voor zorgen dat hij niet breekt! Maar wanneer hij terug komt wordt het ei gepakt door degene die het medicijn kan maken en breekt 'm recht voor z'n neus. Je zou denken: al dat werk voor niets! Maar het blijkt dus dat de dokter alleen de schaal nodig had xD.

Anyways, wie herkent dit? 'tis wel heeel specifiek gericht op één scene, dus hopelijk kunnen jullie er wat mee.

Bij voorbaat dank

http://www.moviemeter.nl/film/6445 , volgens mij.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Er schoot me weer een film te binnen en natuurlijk kan ik weer niet op de titel komen! Maar één van jullie weet het vast wel, denk ik!

Het verhaal speelt zich af op een Amerikaans marineschip of onderzeeër. Deze vaart in een storm op de Pacific en gaat op een of andere manier terug in de tijd tot vlak voor de Japanse aanval op Pearl Harbor. Met hun moderne schip zouden ze de aanval kunnen voorkomen, maar dat zal natuurlijk de hele historie veranderen. Uiteindelijk doen ze volgens mij dan uiteindelijk ook niets.

Wie o wie weet de titel?

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Dat is 'em! Bedankt Kos!

Een stel "jongeren" zit in een huis (ergens in een afgelegen gebied met sneeuw) met camera's (soort van big brother idee) later komen ze erachter dat er op ze gewed is, wie het overleeft. Uiteindelijk vermoorden ze elkaar allemaal, geloof ik.

Het is al 3 jaar geleden ofzo dat ik deze film gezien heb (vandaar mijn slechte omschrijving), en vroeg mij af of iemand misschien de titel weet.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

DutchMatthijs schreef:

Een stel "jongeren" zit in een huis (ergens in een afgelegen gebied met sneeuw) met camera's (soort van big brother idee) later komen ze erachter dat er op ze gewed is, wie het overleeft. Uiteindelijk vermoorden ze elkaar allemaal, geloof ik.

http://www.moviemeter.nl/film/7886

Graag gedaan!

Onvoorstelbaar snel

Echt superbedankt hiervoor

vicestar

• 40 berichten
  • 43 stemmen

Ik zoek een film waarvan ik een aantal scenes in mijn hoofd zie maar niet weet hoe de film heet.

Het gaat over, waarschijnlijk, een meteoriet die over de aarde trekt waardoor alle electrische apparaten en/of vrachtauto's een eigen leven gaan leiden.

Een groepje mensen zit dan opgesloten in eencafe aan de snelweg en op gegeven moment worden ze door de vrachtwagens omsingeld.

Herkent iemand dit?

MVG,

ViceStar

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

vicestar schreef:

Ik zoek een film waarvan ik een aantal scenes in mijn hoofd zie maar niet weet hoe de film heet.

Het gaat over, waarschijnlijk, een meteoriet die over de aarde trekt waardoor alle electrische apparaten en/of vrachtauto's een eigen leven gaan leiden.

Een groepje mensen zit dan opgesloten in eencafe aan de snelweg en op gegeven moment worden ze door de vrachtwagens omsingeld.

Herkent iemand dit?

MVG,

ViceStar

Maximum Overdrive

vicestar

• 40 berichten
  • 43 stemmen

@Dragon

Thanxs dat is hem. Dacht al dat Stephen King er iets mee te maken had. Geproduceerd dus en geschreven.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

Stephen King stond voor een keer ook in voor de regie (wat niet zo'n goed resultaat opleverde ).

Sh0cK

• 67 berichten
  • 268 stemmen

In Film > Algemeen > horror/scifi film met tentakels:

Ik heb hem enkele jaren terug gezien, maar heb geen idee hoe die heet. Heb hier en daar rond gekeken maar zonder resultaat. Ik zal ff vertellen wat er in de film gebeurde:

Begin was een beetje vaag, maar een groepje ging een andere boot overvallen ofzo, een luxe en grote cruise was het dacht ik. Toen ze aan boord waren geklommen troffen ze niemand aan, en lichten deden het geloof ik niet. Ze gaan op onderzoek uit, en ze worden 1 voor 1 mee gesleurd, telkens gaat het zo snel dat je in het begin niet goed kan zien wat het is. Aan het einden 'facen' de overlevenden de 'moeder' , een soort inktvis, waarvan de tentakels een kop met tanden voorstellen, deze tentakels kon hij ook loslaten.

Ben er al een tijdje naar op zoek maar heb geen enkele hou vast, was best wel jong toen ik hem gezien had, en weet dat ik het een hele goede film vond. Heeft iemand deze film ook gezien? =)

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

vicestar

• 40 berichten
  • 43 stemmen

@ Dragon

Dus de versie waarbij Stephen King hem niet regiseerd is beter?

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Er is maar één versie.

vicestar

• 40 berichten
  • 43 stemmen

@ Pastichio Rocker

Nee er zijn er meerdere. Hij is namelijk twee maal verfilmd: 'Maximum Overdrive' door King zelf in 1986 en 'Trucks' in 1997

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Okee, maar Trucks is een tv-film volgens IMDb.

viper2109

• 4 berichten
  • 3 stemmen

Hallo allemaal,

Ik zoek dus ook nog zo'n film, loop al 3 dagen te denken welke het is.

Het gaat over een groep rijkelui die in de bossen gaan jagen.

Alleen jagen ze niet op dieren maar op mensen (zwervers).

De zwervers worden met geld gelokt naar een houten huisje in de wildernis waar ze met de jagers naar toe gaan. in de eerste instantie gaan ze als hulp mee of als gids, dat weet ik niet meer.

De volgende ochtend gaat er gejaagd worden op de zwervers.

eentje ervan vecht dan lekker terug...

Vond het een vermakelijke actiefilm

Ik geloof ook dat er 2 gelijksoortige films van zijn geweest, dus ik ben benieuwd naar de titels.

Bedankt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.