- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
control
-
- 19 berichten
- 112 stemmen
Ik zoek een film:
Het is een dramatische komedie of een komisch drama, zo je wil.
Een jongen wil graag opgenomen worden op een psychiatrische afdeling, maar komt op de volwassenen afdeling. Hier wordt hij verliefd op een meisje. De rest is allemaal vaag, ik weet alleen nog dat ze op het eind op het dak staan en dat zij zegt dat ze van Radiohead en The Pixies houdt..
Weet iemand waar ik het over heb? Je zou me geweldig uit de brand helpen! Bedankt.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
control
-
- 19 berichten
- 112 stemmen
It's kind of a funny story! Ja, bedankt Meneer Bungel (en Bubblez voor de moeite!) 
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
(Had mijn optie alweer verwijderd, omdat Bungels suggestie meer in de buurt kwam) 
platesman
-
- 70 berichten
- 49 stemmen
Het zouden ook nog de Indiana Jones rip-offs King Solomon's Mines (1985) of diens vervolg Allan Quatermain and the Lo... (1987) kunnen zijn.
dit is het helaas niet.
BGreen
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Ik ben op zoek naar een aantal titels van films:
Hallo
Ik ben op zoek naar een aantal titels van films waarvan ik nog wel een beschrijving kan geven maar waarvan ik geen idee heb wie er een rol in had of hoe ze heten.
Film 1:
Deze film gaat over een lerares die in een hele moeilijke klas terecht komt. En 1 van die leerlingen pleegt op een gegeven moment zelfmoord. Dat is ook de "leider" van de klas.
Film 2:
Er zijn 2 tieners (broer en zus) die willen dat hun ouders weer bij elkaar komen en dan lokken
die kinderen afzonderlijk van elkaar hun vader en moeder naar een vakantiehuisje aan het strand.
Film 3:
Ik dacht dat Morgan Freeman in deze film speelde maar ik heb niks kunnen bij zijn wikipediapagina of of op IMDb.
Hij speelde een gevangenisdirecteur ( een kleine rol) en er is een jonge jongen die de doodstraf heeft gekregen. Er word voor hem gevochten om dit te voorkomen maar dit lukt niet. Ze laten in de film ook zien hoe zo'n procedure in zijn werk gaat.
Film 4:
Een gezin heeft een schuilkelder gebouwd onder hun huis met een deur die je pas 20 jaar later open kan maken. Dit gezin bestaat uit een man en een vrouw en hun zoontje. Door een bepaalde gebeurtenis gaan ze de schuilkelder in en doen de deur dicht. Ze hebben ook een soort "supermarkt"in die kelder. Na 20 jaar gaat die jongen weer naar buiten en krijgt hij te maken met de wereld die heel er heel anders uit ziet dan 20 jaar geleden.
Film 5:
Een man die expirimenteerd met dood gaan. Door een bepaald iets laat hij zijn hart stopzetten. En dan na een tijdje moet iemand hem weet tot leven wekken met electroshocken. Volgens mij was hij een arts die ook les geeft.
Film 6:
Dit is een oudere film over 2 dames die een soort bejaardenhuis runnen. Dan komt er een jonge vrouw hun helpen en zij kan heel goed komen. De oude mensen die daar komen zijn niks gewent en kijken helemaal op van al dat "rare"eten. Volgens mij zijn al die mensen ook heel gelovig. Ze krijgen op een gegeven moment een heel groot diner met alchoholische versnaperingen wat ze ook nog nooit hadden gehad.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het vinden van de titels. Een aantal zou ik namelijk nog wel een keertje willen zien.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Film 4: Blast from the Past (1999)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Film 3: Brubaker (1980) misschien? -edit- Nee, dat kan niet; M.F. speelt hierin een gevangene.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Film 2: The Parent Trap (1998) ?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Film 3: Attica (1980) Gaat ook over het gevangenisleven, maar ik weet niet welke rol M.F. hierin precies speelt...
BGreen
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Thanks,
Nu alleen nog film 2 en film 3 en 6 ( ik denk dat 6 wel moeilijk is)
Ik denk niet dat Morgan Freeman er een rol in speelde. Maar ik weet wel dat die gevangenisdirecteur een zwarte man was.
En the parent trap is het ook niet, het gaat om een broer en een zus en niet 2 zusjes.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ film 2: All I Want for Christmas (1991) ?
Uit welk decennium komt die gevangenisfilm (en no. 6) ongeveer, weet je dat ook?
BGreen
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Er schiet me nu nog een film te binnen.
Ik heb eens een film gezien over een man die foto's maakte van dode mensen en dan leek het net alsof ze nog leefden. Het speelde rond 1900/1920 volgens mij.
BGreen
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Die gevangenisfilm kwam denk ik uit eind jaren 80 begin 90, Nummer 6 is een film van tientallen jaren terug maar een deccenium kan ik niet goed geven maar wel voor 1970.
Jolieke88
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hoi Iedereen,
Ook ik zoek een titel van een film, hopelijk kunnen jullie me helpen:
Het is een thriller en het gaat over moorden die gepleegd worden door iemand die eigenlijk
al dood is. Rode draad is een deuntje die gefloten of geneuried wordt steeds.
Verder weet ik nog een scene dat in een verhoorkamer de verdachte wordt gesproken. Deze is schizofreen en wanneer iemand van buiten de kamer belt en aan hem vraagt of hij een van de andere personages aan de telefoon mag, verandert hij van karakter.
Ik meen me te herinneren dat er een kruis op de voorkant van de dvd was, maar dat kan ik mis hebben. Verder herinner ik me geen acteurs oid. Oh het is niet Fallen met Denzel Washington, die komt bij google steeds eruit.
Graag hoor ik of iemand een idee heeft.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Nummertje 6 is volgens mij Babettes Gæstebud (1987)
BGreen
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
ja,idd dat is nummer 6. Ik dacht dat die veel ouder was. haha.
Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
@Jolieke88 Freakdog (2008) misschien ???
Jolieke88
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
@Jolieke88 Freakdog (2008) misschien ???
Nee helaas, maar bedankt voor meedenken. Gek is dat, je blijft er over nadenken...
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Film 2:
Er zijn 2 tieners (broer en zus) die willen dat hun ouders weer bij elkaar komen en dan lokken
die kinderen afzonderlijk van elkaar hun vader en moeder naar een vakantiehuisje aan het strand.
blue_blood
-
- 84 berichten
- 941 stemmen
Film 3:
Ik dacht dat Morgan Freeman in deze film speelde maar ik heb niks kunnen bij zijn wikipediapagina of of op IMDb.
Hij speelde een gevangenisdirecteur ( een kleine rol) en er is een jonge jongen die de doodstraf heeft gekregen. Er word voor hem gevochten om dit te voorkomen maar dit lukt niet. Ze laten in de film ook zien hoe zo'n procedure in zijn werk gaat.
Ik weet welke film je bedoeld maar ik kan niet op de naam komen.
Morgan Freeman had inderdaad maar een klein rolletje hierin.
Wellicht Brubaker (1980) ?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Brubaker was al genoemd - is het niet. En ook al eerder is gemeld dat het toch niet om Freeman zou gaan (Attica uit 1980 had ik nog geopperd), wel om een zwarte acteur.
Helen1985
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Ik zoek een film:
Ik heb een film in mijn hoofd die waarschijnlijk vanaf 1990 uit is gekomen.
Het is een amerikaanse film (ik denk Thriller) waarin een vrouw in een huis woont en voelt dat ze 'bekeken' wordt. Het blijkt dat wanneer ze haar blauwdrukken van haar huis samen met de politie bekijkt, dat alle ruimten kleiner zijn dan op de tekening. Op die manier komen ze erachter dat er iemand in haar muren woont. Er zijn dus geheime gangen in haar huis, tegen haar muren aan gebouwd.
Meer weet ik helaas niet meer over de film, wie kent deze film?
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
@t BGreen, Film3: Wellicht staat hij hier tussen: http://www.prisonmovies.net/prison-movies
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
In Film > Overige films > Ik zoek een film:
Ik heb een film in mijn hoofd die waarschijnlijk vanaf 1990 uit is gekomen.
Het is een amerikaanse film (ik denk Thriller) waarin een vrouw in een huis woont en voelt dat ze 'bekeken' wordt. Het blijkt dat wanneer ze haar blauwdrukken van haar huis samen met de politie bekijkt, dat alle ruimten kleiner zijn dan op de tekening. Op die manier komen ze erachter dat er iemand in haar muren woont. Er zijn dus geheime gangen in haar huis, tegen haar muren aan gebouwd.
Meer weet ik helaas niet meer over de film, wie kent deze film?
Waarschijnlijk een van deze:
The People under the Stairs (1991)
Through the Eyes of a Killer (1992)
Edit: Nog een optie
BGreen
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
OOh,had ik gezegd dat het niet meer om freeman ging. Ik bedoelde dat het dan misschien niet Freeman was. Misschien komt blue_blood nog op de titel op deze website : http://www.prisonmovies.net/prison-movies die hierboven al gegeven was.
De titels zeiden mij niks maar misschien vind jij wel wat?
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Voor mij is er altijd keuze genoeg...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.