- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- James Bond
James Bond

John Milton
-
- 23418 berichten
- 12942 stemmen
Jesus. Dat had ik niet verwacht van B. Broccoli na al die jaren haar 'kindje' bewaken. Heel benieuwd wat hier precies de beweegredenen waren, geld kan niet het enige zijn lijkt me.
Hele slechte zaak. nu gaat het IP van iemand met passie en die het ziet als haar nalatenschap naar aandeelhouders die een "return for their investment" willen. Ik verwacht ook een hoop meuk zoals we met Star Wars hebben gezien, precies wat davidov vreest.

Stephan
-
- 7863 berichten
- 1379 stemmen
Kortom... Bond is met "Time to Die" gestoven. Al wat volgt is geen Bond meer. Eigenlijk wel passend.

thunderball
-
- 5802 berichten
- 1392 stemmen

John Milton
-
- 23418 berichten
- 12942 stemmen
Misschien kunnen we dan alsnog Cavill krijgen... Silver lining?

The Oceanic Six
-
- 60554 berichten
- 4107 stemmen
Die overname is een garantie voor ellende. Het liep tientallen jaren prima. Krijgen we nu een lading woke erbij? Of moet het vooral hip en voor gen-z kijkers worden? Wordt het heel commercieel aangezien Amazon daar ongeveer de definitie van is?
Dit had gewoon door moeten gaan zoals het altijd ging.
Ik verwacht nu ook dingen als spin-off films en series. Het zou niet moeten. Het magische gevoel van elke pakweg 5 jaar een nieuwe James Bond gaat verdwijnen. Kijk hoe Disney Star Wars nu heeft verkracht met al die middelmatige meuk.

thunderball
-
- 5802 berichten
- 1392 stemmen
Om nog maar te zwijgen over dat waarschijnlijk nu alle zgn. "stunts" rechtstreeks uit de computer gaan komen en wanneer we pech hebben ook alle locaties, waarom daadwerkelijk de wereld over reizen wanneer het ook voor een blue screen kan?

The Oceanic Six
-
- 60554 berichten
- 4107 stemmen
Om nog maar te zwijgen over dat waarschijnlijk nu alle zgn. "stunts" rechtstreeks uit de computer gaan komen en wanneer we pech hebben ook alle locaties, waarom daadwerkelijk de wereld over reizen wanneer het ook voor een blue screen kan?
Ook dat ja. Het gaat om return on investment en niet meer om een passieproject.
Nee, dit kan wel eens het einde zijn van de reeks waar ik zo gek op ben.
Overigens werd James Bond al in de vorige film woke, met die donkere dame die uiteraard plots 007 was. Je mag alleen maar hopen dat ze weer stoppen met die flauwekul.

davidov
-
- 3459 berichten
- 2063 stemmen
Mja wat Thunderball zegt: filmen op ver afgelegen exotische locaties, krankzinnig grote sets bouwen, en daadwerkelijk echte maar ook licht gestoorde achtervolgingen filmen..... dat zijn 3 dingen die Bond echt bijzonder specifiek Bond maakten. En dat zijn nou precies 3 zaken waarvan ik een donkerbruin vermoeden heb dat de aandeelhouders van Amazon denken: meh boeie, doe het uit de computer, scheelt een fortuin en héél veel kopzorgen, en bovendien: we zitten niet meer vast aan de grenzen van realiteit en kunnen nu echt doen wat we willen! Een helikopter die uit een ballpoint ontvouwt? Easy! James Bond die loopt op de bodem van de Oceaan? Done! 007 die een balletje trapt op de maan? Geregeld!
Maar voor woke ben ik niet bang. Om 2 redenen: de vorige films waren nooit woke, ook al beweren sommigen telkens anders. Als je dat zegt dan heb je niet door dat Bond al 60 jaar telkens in mini-mini stapjes met de tijd mee gaat. En sinds een jaar of 10 heten die ministapjes opeens woke. Het was er altijd, maar opeens is het nieuw, jaja. Het is ook zo maf de laatste jaren: aan de ene kant is er een groep die altijd roept dat Bond gedateerd is en zijn tijd gehad heeft, en aan de andere kant een groep die roept dat Bond woke is geworden (lees: juist teveel met de huidige tijdsgeest meegaat). Die 2 zaken kunnen niet tegelijk waar zijn, en ik ben dan ook van mening dat de waarheid er tussen in ligt; Bond is al decennia op het randje van gedateerd en MOET daarom wel met de tijd meegaan. En dit zit 'm ook in de "look & feel" of de films, niet alleen in script of casting. Kijk bijv naar de bizarre verschillen in stijl en sfeer tussen The Living Daylights en Licence to kill, er was duidelijk een behoefte om meer bij de mindset van die tijd te passen (meer ruw geweld, meer drugs, meer gangsters, minder gentleman spy)
Amazon zal alleen maar denken aan zoveel mogelijk cashen, en daarvoor moeten ze uitkijken om op zere teentjes te trappen. Iets als een Naomi als 007 in NTTD zullen ze dus nooit doen denk ik, dat is veel te gedurfd en riskant. Want wat nou als er tere zieltjes zijn die niet het onderscheid kunnen maken tussen een naam en een functie? Dan gaan die mopperen, alleen omdat een ander persoon de functie van 007 overneemt als de oude agent met pensioen gaat. En als die persoon dan ook nog een vrouw is, of een kleurtje heeft, wat zomaar kan natuurlijk want het is GEEN James Bond (die is met pensioen), dan heb je al helemaal de poppen aan het dansen.
EON heeft nooit geschuwd om dat soort kleine nieuwe dingen te proberen zonder verder afbreuk te doen aan James Bond (maar misschien dus wel aan 007): een vrouwelijke M in Goldeneye sloeg in 1995 ook al in als een bom, en dan Bond uitschelden voor een misogyne dinosaurus uit de koude oorlog, nouja zeg! Maar van Amazon hoef je dat veel minder snel te verwachten, aandeelhouders houden niet van risico maar van voorspelbare winst. In plaats van eigenwijze producenten die "wel weten hoe we een Bond maken want dat doen we al 60 jaar, dus bemoei je er niet mee en betaal gewoon het budget" zullen we vrees ik tamme producenten krijgen die het verlanglijstje van Amazon braaf zullen afvinken.
Ik denk dat de bekendmaking van de acteur een goede eerste lakmoesproef gaat zijn over wat we verder kunnen verwachten. Als Amazon een onbekende/beginnende/opkomende acteur kiest dan gaat het misschien nog wel meevallen; ze houden dan vast aan de oude manier van werken, hebben het vertrouwen in het merk Bond, en willen dat verder opbouwen. Als ze echter kiezen voor een bekende gevestigde naam (Cavill bijv) dan kan je er vergif op innemen dat ze lak hebben aan alles hiervoor, en gewoon fastfood willen maken; zo snel mogelijk zo veel mogelijk verdienen door iedereen te vriend te houden wat resulteert in doorsnee meuk. Wat George Clooney doet voor Nescafe, kan Cavill (bijv) dan doen voor Bond.

IH88
-
- 9481 berichten
- 3163 stemmen
Ik ben ook niet zo negatief. Amazon heeft prima series gemaakt zoals Fallout, The Boys en Reacher, plus nog veel andere series. Met de Jack Ryan serie hebben ze zelfs al laten zien een prima 'spionnen-serie' te kunnen maken. Ja, De The Lord of the Rings serie is een teleurstelling, maar Amazon perst niet alles uit die franchise met tien miniseries en nieuwe films. Dus misschien valt het met James Bond ook wel mee.
Voordeel is ook dat zowel Star Wars als Marvel oneindig veel personages, tijdlijnen en sowieso materiaal hebben om uit te putten. James Bond niet. Je hebt James Bond, M, Q, Blofeld en Moneypenny. That's it. Misschien kan je er nog een serie over 006 uitpersen, maar niemand zit te wachten op miniseries over Felix Leiter, Oddjob, Jaws of J.W. Pepper. Natuurlijk kun je in de nieuwe films een personage introduceren en daar een serie omheen bouwen (zie Paloma in NTTD), maar dat kan je ook niet oneindig blijven doen.
Zoals hierboven al vermeldt zal Amazon ook niet zo gek zijn om een Amerikaan of vrouw te casten als JB. Ze willen geld verdienen, niet de halve wereldbevolking tegen zich in het harnas jagen. Etniciteit maakt mij niet zoveel uit. Broccoli heeft zelf ook aangegeven deze keer wel moeite te hebben gehad met het casten van JB. Niet alleen door onenigheid met Amazon, maar ook gewoon omdat de kandidaten niet voor het oprapen liggen. Ik denk overigens wel dat Amazon voor een bekendere naam gaat dan dat Broccoli zou hebben gedaan. Iemand als Craig zou nu door Amazon echt niet gecast worden.

kappeuter (crew films)
-
- 74656 berichten
- 5948 stemmen

badfans69
-
- 3612 berichten
- 5802 stemmen

thunderball
-
- 5802 berichten
- 1392 stemmen
Eindelijk de eerste Bondfilms met Sean Connery komen er aan op 4K schijfjes:
Warner: Classic James Bond Films with Sean Connery Prepped for 4K Blu-ray

The Oceanic Six
-
- 60554 berichten
- 4107 stemmen
Pierce Brosnan wil als oudere versie van 007 verschijnen tegenover nieuwe James Bond | FilmTotaal
Ik zou dit echt wel leuk vinden, als Amazon dan een spin-off maakt los van een nieuwe Bondfilm met echt een nieuwe acteur voor meerdere delen, dan zou ik een eenmalige terugkeer van Pierce Brosnan cool vinden. De man heeft zoveel charisma en oogt nog steeds erg fit.

Graaf Machine
-
- 9425 berichten
- 1265 stemmen
Pierce Brosnan wil als oudere versie van 007 verschijnen tegenover nieuwe James Bond | FilmTotaal
Ik zou dit echt wel leuk vinden, als Amazon dan een spin-off maakt los van een nieuwe Bondfilm met echt een nieuwe acteur voor meerdere delen, dan zou ik een eenmalige terugkeer van Pierce Brosnan cool vinden. De man heeft zoveel charisma en oogt nog steeds erg fit.
Ik snap het niet precies. Wil Brosnan nou dat er een film komt waarin hij als een oude James Bond gaat spelen, die het tegen een jonge James Bond (die gespeeld wordt door de nieuwe franchise-acteur) gaat opnemen, een beetje als in de laatste film waarin de nieuwe 007, die vrouw, het probeerde op te nemen tegen de oude 007 (en grandioos die strijd moest staken)?
Of wil hij een oude James Bond spelen die het tegen een nieuwe film met de nieuwe acteur gaat opnemen (zoals Sean Connery het met NSNA opnam tegen Moore met Octopussy)?

thunderball
-
- 5802 berichten
- 1392 stemmen
Vandaag de James Bond 4K box ontvangen, nou ja, ontvangen?
Je maakt een afspraak met DHL dat ze het pakket tussen één en vijf bezorgen, je komt thuis om kwart voor één en je vindt een briefje in de bus "We hebben je gemist" en blijken ze al rond kwart voor twaalf aan de deur te zijn geweest.
Alsnog naar het afhaalpunt gegaan, maar wat heeft voor zin om een afspraak te maken, op die manier?

The Oceanic Six
-
- 60554 berichten
- 4107 stemmen
Vandaag de James Bond 4K box ontvangen, nou ja, ontvangen?
Je maakt een afspraak met DHL dat ze het pakket tussen één en vijf bezorgen, je komt thuis om kwart voor één en je vindt een briefje in de bus "We hebben je gemist" en blijken ze al rond kwart voor twaalf aan de deur te zijn geweest.
Alsnog naar het afhaalpunt gegaan, maar wat heeft voor zin om een afspraak te maken, op die manier?
Welke box is dat? Heb je een linkje?

Maarten0402
-
- 692 berichten
- 511 stemmen
Het is die nieuwe Sean Connery 007 4K set.
Hij heeft waarschijnlijk die slipcover versie, maar er is ook een steelbook boxset.

thunderball
-
- 5802 berichten
- 1392 stemmen
Ik heb de steelbook versie, met de zes officiële Sean Connery films, van Amazon.com, maar.... ik zie dat de Engelse versie, die eind van de maand uitkomt ook de blu ray's erbij heeft en minder kost, maar ja, ik kon natuurlijk weer niet wachten. Nou zit ik ook niet per se te wachten op blu rays wanneer ik een 4K set koop, maar wanneer ze in een andere release er wél bij zitten, is dat natuurlijk een beetje zuur.
Nu is het wachten op de 4K Roger Moore set, ik hoop dat die nog voor het einde van het jaar uit komt.

thunderball
-
- 5802 berichten
- 1392 stemmen
Overigens blijken de 4K's ook de extra's te hebben van de blu rays, meestal ontbreekt dat op een 4K schijfje.