- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Goed hebben nu een week om een toonbare versie te monteren. Hard aan de bak dus. De vierde naar Amsterdam om alles in te leveren. Hoe is het met jullie toelatingskriebels??
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilms Vorige week alles afgerond, morgen inleveren. Kan er weinig meer aan doen dus zenuwachtig zijn heeft niet echt veel zin
Volgende keer eerder beginnen? 
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Al was ik eerder begonnen zat ik nu waarschijnlijk nog te prutsen tot de deadline 
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilms Klinkt heel logisch
Klein tintje off-topic maar heeft iemand nog een voorspelling voor vannacht? Alsmede een website met een livestream? 
ddragon1690
-
- 184 berichten
- 215 stemmen
Ik heb vannacht geen livestream kunnen vinden
iemand een linkje toevallig waar ik de oscars nog kan kijken in zijn geheel??
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
Net alles ingeleverd! Ze konden helaas geen ontvangstbewijsje uitschrijven... Vergeet niet je kandidaatnummer op je envelop te schrijven! Dat was ik dus wel vergeten. Gellukig wist ik hem nog 
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilms Natuurlijk ziet het er professioneel uit; kudos daarvoor. Naar mijn mening hebben jullie alleen de belichting soms iets te enthousiast aangepakt.
Verder natuurlijk veel succes met de toelating!
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Ja ja proffesionaliteit straalt er bij ons vanaf... Ahum... XD
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0CbPFqF73Ok[/embed]
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilms Ik zou dit gewoon insturen.
ddragon1690
-
- 184 berichten
- 215 stemmen
@daphnefilms
Haha:) succes met de laatste loodjes!!!
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
We zijn niet zo muzikaal... Synchroon lopen we niet XD Maar jullie ook allemaal succes! De een met het laatste sprintje en de ander met het ondraagbare wachten 
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Of is het ondraagzame...? Nou ja you get the point! XD
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Of is het ondraagzame...?
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
O ja... Beetje dom
Heb je ook eigen werk TomHalff? Ik bedoel eigen materiaal?
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilms Tja, heb veel natuuropname's gemaakt maar dat is niet waar monteren om gaat.
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Kan ook leuk zijn om te monteren toch
Maar nog niet met een regisseur gewerkt?
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Uhmm... Durf jij ons wel aan XD
Jaja dit is de maak jezelf belachelijk op internet generatie...
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Nope, die is ook niet af voor de toelating. We leveren een werkversie in. Daarna gaan we weer lekker verder klooien 
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Er moet trouwens nog muziek bij de film. Dat gaan we ook nog laten maken. Nu gebruiken we bestaande nummers.
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilm Was je nu toch maar eerder begonnen
Hoeveel uur aan bruikbaar beeldmateriaal hebben jullie?
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
De werkversie ziet er gewoon prima uit. Een film maak je niet even in drie maanden. Wie weet zit er nog wel een half jaar overheen voor we er echt mee naar buiten treden. Die film is natuurlijk niet alleen voor de toelating 
Op tijd begonnen zijn we wel. We zijn namelijk al het hele jaar bezig met ervaring opdoen door met filmmakers mee te lopen. Hadden we dit niet gedaan... Hadden we nooit deze film zo kunnen maken.
En bedenk: Het gaat niet alleen om het eindresultaat.... Het proces ernaartoe, wat je ervan geleerd hebt en hoe je je erna verder wilt ontwikkelen is minstens zo belangrijk. Het blijft toch een kunstopleiding.
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Ik weet niet hoeveel uur aan beeldmateriaal we hebben trouwens.
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilms Een half jaar maakt me wel nieuwschierig naar de totale lengte van de film.
Met welke filmmakers hebben jullie meegelopen?
Hopelijk heeft de toelatingscommissie begrip voor het proces. 
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Haha je hebt volgens mij het idee dat we straks met niets aan komen zetten...
De werkversie zal er voor jou als af uitzien... Alleen ik als regisseur wil er misschien nog heel veel aan veranderen en kijken hoe bepaalde scènes nog beter kunnen werken of dat boodschap van de film nog beter naar voren gebracht kan worden. Verder moet er nog even extra kritisch over geluid en kleurcorrectie heen worden gegaan. En zoals ik al vertelde moet er nog muziek gecomponeerd worden om de film een eigen sound te geven. En daar wil ik mensen wel graag de tijd en ruimte voor geven.
[quote]Hopelijk heeft de toelatingscommissie begrip voor het proces/quote]
Na twee maanden een kunstopleiding gedaan te hebben snap je precies wat ik bedoel met het proces ernaartoe XD. Dus ik weet bija zeker dat de commissie daar begrip voor heeft. Maar ja... wie ben ik om dat te zeggen 
[quote]Een half jaar maakt me wel nieuwschierig naar de totale lengte van de film./quote]
Deze zin moet je me even uitleggen. Ik snap hem namelijk niet. Waar haal je een half jaar vandaan en wat heeft dat te maken met de lengte van de film?
[quote]Met welke filmmakers hebben jullie meegelopen?/quote]
Allemaal namen die je niet zult herkennen. Maar heb via hen wel heel veel nieuwe mensen ontmoet en echt superveel geleerd. Ook heb ik een coach (filmmaker) die eens in de zoveel tijd langskomt om even met mij door al m'n materiaal heen te gaan en me zo weer drie stappen vooruit helpt. Heel fijn en triggert me steeds weer in het diepe te duiken.
Wat doe je op het moment nu zelf Tom Halff? Een opleiding, tussenjaar of misschien iets anders? Ik heb nu een tussenjaar 
TomHalff
-
- 86 berichten
- 29 stemmen
@daphnefilms
'Wie weet zit er nog wel een half jaar overheen voor we er echt mee naar buiten treden"
- Hoe lang is jullie film in tijdsduur?
Tussenjaar; panoramafotografie is hetgeen wat mij nu het meest bezighoud.
Zet je de werkversie na 4 maart nog in een afgeschermde omgeving zodat wij (forum) de film kunnen bekijken of laat je ons wachten? 
Credendo Vides
-
- 43 berichten
- 122 stemmen
Ohhh wat is het toch spannend! Deze maand horen we het eindelijk. De toelatingskriebels worden erger