- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Weet iemand wel bestand ik moet hebben van terminator3, want ik kan geen een vinden bij KaZaa, heel vreemd.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zit er trouwens over te denken om dit topic (en soortgelijken) te sluiten, en discussies over het downloaden van films niet meer toe te staan. Vooral de topics over het waar en hoe, het bediscussiëren van het waarom en of het moet mogen e.d. kan natuurlijk wel interessant zijn
mee eens?
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Idd Jordy, maar ik had daarom Empirekees al ff een PM gestuurd. Dus hij is op de hoogte inmiddels 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Voor de duidelijkheid, ik neem empirekees niet kwalijk dat hij er over begint, maar m'n mening is de laatste tijd gewijzigd. Ik vind het een beetje vreemd om in het ene topic met mensen uit de filmwereld te discussiëren over hun films, en in een ander topic tips te geven over hoe je ze kunt bestelen 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Weg met die downloadrommel hier. Zijn vast hele goede andere plekken voor.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Compleet verbieden; geef alleen wat meer ruimte aan topics hoe ik mijn dvd-speler regiovrij krijg . 
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Sluiten.
Dit is niet het juiste board om het over dit soort dingen te hebben, diegenen die dat willen gaan maar naar warez en divx boards.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Mijn reactie als filmmaker mag duidelijk zijn.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Mijn reactie als geen filmmaker telt toch als die van een filmmaker, dus... sluit dit topic maar Jordy!
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Maar er blijft wel een soort van "gedoogbeleid" ? Ik bedoel, je mag wel discussieren over de films die je gedownload hebt, en ze ook beoordelen.
Beetje hypocriet he
, maar je moet ergens de grens trekken natuurlijk. Ik ben het dus wle met de stelling eens! Sluiten.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
o sorry, algemeen - download topic?
manic
-
- 474 berichten
- 1374 stemmen
Interessant deze pseudo-democratie. 
Ik stem: sluiten.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja ik wek de schijn dat jullie bepalen wat er gaat gebeuren terwijl mijn besluit natuurlijk allang vaststaat 
en het is niet zo dat er een verbod op het woord downloaden komt, je mag best 's zeggen "ik heb 'm vast gedownload, had geen zin om te wachten" of wat dan ook, maar gewoon geen tips meer over hoe je wat waar kunt downloaden...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Jordy, kun je niet het woord downloaden automatisch laten vervangen door een ander woord? Bijvoorbeeld pindakaas ofzo. Dan zegt iemand bijvoorbeeld:
Hey, ik heb hem alvast gepindakaast, want ik had geen zin om te wachten
Weet iemand waar ik deze kan pindakazen?
Geen goed idee? 
edit: We moeten dan trouwens ook niet vergeten:
Films >> Algemeen >> het grote pindakaas topic >>
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Weet iemand waar ik deze kan pindakazen?
op PindaKaZaA waarschijnlijk...
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Wat maakt het nu eigenlijk uit. Degene die toegang hebben tot een snelle internetverbinding doen het toch... (helaas hoor ik daar niet bij). Beetje hypocriet om hier dan te zeggen dat er niet meer over gelult mag worden.... Mag er straks op muziekmeter ook niet over kopies van cd's worden gepraat.... ach, het maakt me ook niet uit.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nogmaals, niemand zegt dat er niet over downloaden geluld mag worden
Neder
-
- 261 berichten
- 1366 stemmen
waarom doet de filmmakers er zo moeilijk over ?
hun doel is toch niet geld verdienen maar het delen van hun kunst?
of toch alleen het geld?
downloaden van films moet kunnen imo
we hoeven geen medelijden te hebben met die grote producers.
Wie downloaden als stelen ziet moet zichzelf dan ook schudlig achtten. Wie heeft er immers vroeger niet iets opgenomen van de radio met een cassette bandje , tis t zelfde principe en toen wilde de muziekindustrie ook dat wij de consument ons moesten aanpassen en werden we als dieven gezien.
20 jaar later vindt iedereen het normaal en zo zal het met downloaden denk ik ook wel lopen. Ik steel niks als ik download wie dat denkt heeft het mis...........
zoieso als nederlander heb je extra reden om te downloaden vanwege die belachelijk late release data.
zo de discussie is weer open:)
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Spijtig genoeg is geld wel hun doel.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Vergeet niet dat er aan een film niet alleen regisseurs en producenten werken, maar ook runners, belichters, etc.
Het lijkt mij dat het downloaden op den duur een serieuze bedreiging is voor de filmindustrie.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
waarom doet de filmmakers er zo moeilijk over ?
Het is slecht voor de industrie, zie de huidige stand van zaken in de muziekindustrie (massa-onstslagen en verschraling van het aanbod wegens beperking van A&R). Overigens is het vooral het kleinere, bijzondere en/of experimentelere product de dupe, want er is geen geld meer voor risico's.
Wonen en eten horen er ook bij. Het verschil tussen de borduurhobby van Mien uit assen en een professioneel kunstenaar.
we hoeven geen medelijden te hebben met die grote producers.
Misschien niet, al vind ik stelen van de rijken ook niet geoorloofd. Komt bij dat dat niet het grootste probleem is, maar het gevolg voor film (en muziek) in het algemeen. Wat rest is waardeloos commercieel geweld.
Wie downloaden als stelen ziet moet zichzelf dan ook schudlig achtten. Wie heeft er immers vroeger niet iets opgenomen van de radio met een cassette bandje[/quote]
Dat is wettelijk gezien toegestaan in Nederland. Zie www.auteursrecht.nl[/url]
Stuitend hedonistisch principe, IMO.
Daar kun je geen rechten aan ontlenen. Is meer een slap excuus van de categorie: "moeten ze het maar niet zo slecht beveiligen"
Nou!
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Het lijkt mij dat het downloaden op den duur een serieuze bedreiging is voor de filmindustrie.
wat mij met name irriteert is het feit dat de filmmaatschappij het aantal illegale kopieen als verlies ziet. Iets wat complete nonsens is. De hoeveelheid mensen wat de films tóch zou gaan huren/kopen als ze de film niet zouden kunnen downloaden wordt zwaar overdreven. Het is dan ook geen verlies. Ze lopen winst mis (iets wat in de neo-liberale cultuur nogal vaak verwisseld wordt...).
ik blijf er bij dat films (en ook muziek) verspreiding via het internet niet alleen meer geld oplevert voor de maatschappijen (ikzelf koop bijvoorbeeld praktisch nooit een DVD blind) maar maakt een breder spectrum aan films beschikbaar aan een groter publiek.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
De hoeveelheid mensen die de films tóch zou gaan huren/kopen als ze de film niet zouden kunnen downloaden wordt zwaar overdreven.
Leuk bedacht, en idd komt niet iedere download in plaats van een bioscoopbezoek, dvd-huur of -aanschaf, maar de cijfers in de muziekindustrie liegen er niet om.
Per saldo hebben ze minder geld om in nieuw produkt te investeren.