• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.379 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

Weet iemand wel bestand ik moet hebben van terminator3, want ik kan geen een vinden bij KaZaa, heel vreemd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik zit er trouwens over te denken om dit topic (en soortgelijken) te sluiten, en discussies over het downloaden van films niet meer toe te staan. Vooral de topics over het waar en hoe, het bediscussiëren van het waarom en of het moet mogen e.d. kan natuurlijk wel interessant zijn

mee eens?

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

ok

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Idd Jordy, maar ik had daarom Empirekees al ff een PM gestuurd. Dus hij is op de hoogte inmiddels

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

mee eens

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Voor de duidelijkheid, ik neem empirekees niet kwalijk dat hij er over begint, maar m'n mening is de laatste tijd gewijzigd. Ik vind het een beetje vreemd om in het ene topic met mensen uit de filmwereld te discussiëren over hun films, en in een ander topic tips te geven over hoe je ze kunt bestelen

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Weg met die downloadrommel hier. Zijn vast hele goede andere plekken voor.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Precies, sluiten die handel.

JayLunar

• 748 berichten
  • 2961 stemmen

Sluiterij lijkt me op z'n plaats ja

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Compleet verbieden; geef alleen wat meer ruimte aan topics hoe ik mijn dvd-speler regiovrij krijg .

blabla

• 2070 berichten
  • 5242 stemmen

Sluiten.

Dit is niet het juiste board om het over dit soort dingen te hebben, diegenen die dat willen gaan maar naar warez en divx boards.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Mijn reactie als filmmaker mag duidelijk zijn.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Mijn reactie als geen filmmaker telt toch als die van een filmmaker, dus... sluit dit topic maar Jordy!

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Schluss!

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Maar er blijft wel een soort van "gedoogbeleid" ? Ik bedoel, je mag wel discussieren over de films die je gedownload hebt, en ze ook beoordelen.

Beetje hypocriet he , maar je moet ergens de grens trekken natuurlijk. Ik ben het dus wle met de stelling eens! Sluiten.

empirekees

• 1597 berichten
  • 2401 stemmen

o sorry, algemeen - download topic?

manic

• 474 berichten
  • 1374 stemmen

Interessant deze pseudo-democratie.

Ik stem: sluiten.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja ik wek de schijn dat jullie bepalen wat er gaat gebeuren terwijl mijn besluit natuurlijk allang vaststaat

en het is niet zo dat er een verbod op het woord downloaden komt, je mag best 's zeggen "ik heb 'm vast gedownload, had geen zin om te wachten" of wat dan ook, maar gewoon geen tips meer over hoe je wat waar kunt downloaden...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Jordy, kun je niet het woord downloaden automatisch laten vervangen door een ander woord? Bijvoorbeeld pindakaas ofzo. Dan zegt iemand bijvoorbeeld:

Hey, ik heb hem alvast gepindakaast, want ik had geen zin om te wachten

Weet iemand waar ik deze kan pindakazen?

Geen goed idee?

edit: We moeten dan trouwens ook niet vergeten:

Films >> Algemeen >> het grote pindakaas topic >>

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

haha

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

tovenaar schreef:

Weet iemand waar ik deze kan pindakazen?

op PindaKaZaA waarschijnlijk...

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Wat maakt het nu eigenlijk uit. Degene die toegang hebben tot een snelle internetverbinding doen het toch... (helaas hoor ik daar niet bij). Beetje hypocriet om hier dan te zeggen dat er niet meer over gelult mag worden.... Mag er straks op muziekmeter ook niet over kopies van cd's worden gepraat.... ach, het maakt me ook niet uit.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nogmaals, niemand zegt dat er niet over downloaden geluld mag worden

Neder

• 261 berichten
  • 1366 stemmen

waarom doet de filmmakers er zo moeilijk over ?

hun doel is toch niet geld verdienen maar het delen van hun kunst?

of toch alleen het geld?

downloaden van films moet kunnen imo

we hoeven geen medelijden te hebben met die grote producers.

Wie downloaden als stelen ziet moet zichzelf dan ook schudlig achtten. Wie heeft er immers vroeger niet iets opgenomen van de radio met een cassette bandje , tis t zelfde principe en toen wilde de muziekindustrie ook dat wij de consument ons moesten aanpassen en werden we als dieven gezien.

20 jaar later vindt iedereen het normaal en zo zal het met downloaden denk ik ook wel lopen. Ik steel niks als ik download wie dat denkt heeft het mis...........

zoieso als nederlander heb je extra reden om te downloaden vanwege die belachelijk late release data.

zo de discussie is weer open:)

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Spijtig genoeg is geld wel hun doel.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Vergeet niet dat er aan een film niet alleen regisseurs en producenten werken, maar ook runners, belichters, etc.

Het lijkt mij dat het downloaden op den duur een serieuze bedreiging is voor de filmindustrie.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Neder schreef:

waarom doet de filmmakers er zo moeilijk over ?

Het is slecht voor de industrie, zie de huidige stand van zaken in de muziekindustrie (massa-onstslagen en verschraling van het aanbod wegens beperking van A&R). Overigens is het vooral het kleinere, bijzondere en/of experimentelere product de dupe, want er is geen geld meer voor risico's.

Wonen en eten horen er ook bij. Het verschil tussen de borduurhobby van Mien uit assen en een professioneel kunstenaar.

downloaden van films moet kunnen imo

we hoeven geen medelijden te hebben met die grote producers.

Misschien niet, al vind ik stelen van de rijken ook niet geoorloofd. Komt bij dat dat niet het grootste probleem is, maar het gevolg voor film (en muziek) in het algemeen. Wat rest is waardeloos commercieel geweld.

Wie downloaden als stelen ziet moet zichzelf dan ook schudlig achtten. Wie heeft er immers vroeger niet iets opgenomen van de radio met een cassette bandje[/quote]

Dat is wettelijk gezien toegestaan in Nederland. Zie www.auteursrecht.nl[/url]

Ik steel niks als ik download wie dat denkt heeft het mis...........

Stuitend hedonistisch principe, IMO.

zoieso als nederlander heb je extra reden om te downloaden vanwege die belachelijk late release data.

Daar kun je geen rechten aan ontlenen. Is meer een slap excuus van de categorie: "moeten ze het maar niet zo slecht beveiligen"

zo de discussie is weer open:)

Nou!

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Wouter schreef:

Het lijkt mij dat het downloaden op den duur een serieuze bedreiging is voor de filmindustrie.

wat mij met name irriteert is het feit dat de filmmaatschappij het aantal illegale kopieen als verlies ziet. Iets wat complete nonsens is. De hoeveelheid mensen wat de films tóch zou gaan huren/kopen als ze de film niet zouden kunnen downloaden wordt zwaar overdreven. Het is dan ook geen verlies. Ze lopen winst mis (iets wat in de neo-liberale cultuur nogal vaak verwisseld wordt...).

ik blijf er bij dat films (en ook muziek) verspreiding via het internet niet alleen meer geld oplevert voor de maatschappijen (ikzelf koop bijvoorbeeld praktisch nooit een DVD blind) maar maakt een breder spectrum aan films beschikbaar aan een groter publiek.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Hobbes schreef:

De hoeveelheid mensen die de films tóch zou gaan huren/kopen als ze de film niet zouden kunnen downloaden wordt zwaar overdreven.

Leuk bedacht, en idd komt niet iedere download in plaats van een bioscoopbezoek, dvd-huur of -aanschaf, maar de cijfers in de muziekindustrie liegen er niet om.

Het is dan ook geen verlies.

Per saldo hebben ze minder geld om in nieuw produkt te investeren.

maakt een breder spectrum aan films beschikbaar aan een groter publiek.
Denk je? Heb de indruk dat vooral het middelgrote en grote werk ten prooi valt aan piracy. Waarbij die hele groten het verlies beter aan zullen kunnen en het kleinere werk de dupe is.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.