menu

Film / Nieuws / Dirty Dancing remake

zoeken in:
"Nobody puts Baby in the corner!" Na tweeëntwintig jaar kunnen we blijkbaar nog niet genoeg krijgen van de feel good movie Dirty Dancing en daarom heeft Lion Gate Films besloten de film op te hippen en met een remake te komen. Wie in deze versie de rollen van Johnny en Baby gaan spelen, is nog niet bekend.

Lionsgate kwam in 2004 met al met de opvolger van de rom-kom: Dirty Dancing Havana Nights. Deze film flopte - ondanks een bijrolletje van Patrick Swayze - enorm. Het origineel daarentegen werd een megasucces: met een budget van krap 6 miljoen dollar bracht Dirty Dancing wereldwijd 213,95 miljoen dollar op.

Hmm.. ik weet niet wat ik ervan moet denken.. misschien is het maar een roddel, dat kan natuurlijk ook.

AchmedATM
Ik heb gehoort dat ze Zac Efron willen gebruiken voor de remake! Zac Efron vind ik zelf niks, maar deze remake wil ik wel zien

AchmedATM schreef:
Ik heb gehoort dat ze Zac Efron willen gebruiken voor de remake! Zac Efron vind ik zelf niks, maar deze remake wil ik wel zien

Hm... gaat hij de rol van Johnny Castle op zich nemen ?

AchmedATM
Ik zou denken van wel, maar ik weet het niet zeker

AchmedATM schreef:
Ik zou denken van wel, maar ik weet het niet zeker

Ok . Ik vind Zac Efron niet slecht, maar Patrick Swayze was een stuk ouder toen hij de rol (voortreffelijk) op zich nam.

AchmedATM
True, maar ik denk dat ze deze film een beetje gaan downgraden. Maar hopelijk niet zo ver dat het op de HSM niveau komt.

AchmedATM schreef:
True, maar ik denk dat ze deze film een beetje gaan downgraden. Maar hopelijk niet zo ver dat het op de HSM niveau komt.

Ja, zonde. De sfeer van de film is heerlijk. Ik heb geen flauw idee wat ze ermee willen doen. Jennifer Grey en Patrick Swayze schitteren in de orginele film.

Sommige films moet je gewoon van afblijven. Deze film heb ik altijd graag bekeken, maar moet er nu persé een remake van gemaakt worden? Wat is er mis met het origineel? Moet de "jongere doelgroep" dan maar naar een rip-off kijken? Afijn, het zal wel weer geld in 't laatje brengen....deed "havanah nights" ook (onee, toch niet)

Eens met titia.

Van deze film moeten ze inderdaad afblijven.

titia schreef:
Sommige films moet je gewoon van afblijven. Deze film heb ik altijd graag bekeken, maar moet er nu persé een remake van gemaakt worden? Wat is er mis met het origineel? Moet de "jongere doelgroep" dan maar naar een rip-off kijken? Afijn, het zal wel weer geld in 't laatje brengen....deed "havanah nights" ook (onee, toch niet)

Even om te zeuren...Havanah Nights volgens boxoffice mojo:

Production Budget: $25 million
TOTAL LIFETIME GROSSES Worldwide: $27,685,016

kortom...net winst gemaakt. Vraag me alleen af of in dat productie budget ook de promotiekosten zitten...want dan heeft ie niet eens winst gemaakt vrees ik...

Kortom...waarom een DD remake?
(wel jammer trouwens dat de site niet over vergelijkbare gegevens van Dirty Dancing beschikt)

Lijkt me wel een beetje leuk, al kan het natuurlijk niet tippen aan de originele film. Ben zeker benieuwd, mocht die remake er ooit komen.

uit respect voor Patrick Swayze moeten ze er echt afblijven dit zou een grote schande zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.