- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Golden Compass 2: The Subtle Knife
Golden Compass 2: The Subtle Knife

Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 836 stemmen
Ze zouden een nieuwe serie gaan maken van de boeken van Philip Pullman. Het eerste deel, the Golden Compass is al verfilmd. Deze film viel een beetje tegen bij het grote publiek, maar er was al bekend dat ze de trilogie helemaal zouden verfilmen. Het tweede deel is getiteld als
- the Subtle Knife.
En het derde:
- the Amber Spyglass.
Maar weet iemand al meer over het tweede deel in deze serie?

starbright boy (moderator films)
-
- 20985 berichten
- 4201 stemmen
Vanwege het gigantisch floppen van het eerste deel in de VS is het zeer onzeker dat het tweede deel er komt. Ook al deed de film het behoorlijk goed buiten de VS. Vandaag is het nog onzekerder geworden omdat New Line (de studio) is overgenomen door Warner. Dat komt omdat New Line serieus in financiele problemen zat doordat ze wel de flop droegen van de VS, maar de rechten voor buiten de VS verkocht hadden en ze dus niet de flop in de VS opvingen met het succes elders. Het betekent bovendien dat mensen die niet verantwoordelijk waren voor het eerste deel gaan beslissen of er een tweede deel gaat komen. Als Warner het financiele risico te groot vind zal de film er niet komen en die kans lijkt me groot. Met andere woorden: De kans dat deel 2 er gaat komen lijkt kleiner dan ooit.

Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 836 stemmen
Hoe zit het dan met the Hobbit, want die is ook van New Line.

TragieStar.*
-
- 3261 berichten
- 1363 stemmen
Er staat niks over in op internet dat er een deel 2 komt.

wyatt earp
-
- 5005 berichten
- 2108 stemmen
Hoe zit het dan met the Hobbit, want die is ook van New Line.

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2544 stemmen
Om heel eerlijk te zijn hoeft het van mij ook niet. Vond de eerste ook niet echt geweldig, maar goed mochten ze er wel komen ga ik wel kijken. De tweede Narnia vond ik tenslotte ook beter dan de eerste

wyatt earp
-
- 5005 berichten
- 2108 stemmen
Voor mij hoeft het ook niet echt. Ik vond alleen het open einde van het eerste deel zo jammer.

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2544 stemmen
Ja dat was inderdaad erg jammer. Ik weet nog wel dat ik zat te kijken en ineens was die film afgelopen Wat dat betreft mag een tweede dan wel weer komen.

Freckles
-
- 488 berichten
- 544 stemmen
Nah The Golden Compass is niet echt iets voor mij, maar je kon al wel verwachten dat er een 2de zou komen met dat open einde.