menu

Film / Nieuws / Battle Royale (Amerikaanse remake)

zoeken in:
8 Juni werd aangekondigt dat deze gemaakt zou worden.

http://www.joblo.com/arrow/index.php?id=4406

Hoop dat er binnenkort een officieële site komt

Heb net gelezen dat het geen remake wordt maar met een nieuwe klas. Das in ieder geval iets beter
Verder is er nog geen cast bekend

Wie moet wie spelen?

Shuya Nanahara (gespeeld door Tatsuya Fujiwara)
Nu gespeeld door: Leonardo Dicaprio

Noriko Nakagawa (gespeeld door: Aki Maeda)
Nu gespeeld door: ????

Kitano (gespeeld door: Takeshi Kitano)
Nu gespeeld door: Christopher Walken (of Kitano zelf!)

Muziek gespeeld door: Masamichi Amano
En nu gespeeld door: John Williams

PS: Hopelijk maakt actrice Chiaki Kuriyama (Battle Royale, Kill Bill) een come-back in deze remake. Ik weet alleen niet hoe haar engels klinkt.

Fantaseer er maar op los mensen!

megaman schreef:
Wie moet wie spelen?

Shuya Nanahara (gespeeld door Tatsuya Fujiwara)
Nu gespeeld door: Leonardo Dicaprio

Noriko Nakagawa (gespeeld door: Aki Maeda)
Nu gespeeld door: ????

Kitano (gespeeld door: Takeshi Kitano)
Nu gespeeld door: Christopher Walken (of Kitano zelf!)

Muziek gespeeld door: Masamichi Amano
En nu gespeeld door: John Williams

PS: Hopelijk maakt actrice Chiaki Kuriyama (Battle Royale, Kill Bill) een come-back in deze remake. Ik weet alleen niet hoe haar engels klinkt.

Fantaseer er maar op los mensen!

Ik wil hier liever niet over fantaseren!!! Ik moet er haast om huilen dat er weer een goeie film verkracht gaat worden. zucht!!!

starbright boy (moderator)
Kan me nauwelijks voorstellen dat Amerikanen net zo'n explicitiete film durven te maken. Ik ben bang dat het ineens studenten van 22 zijn geworden of dat ze elkaar toch niet gaan uitmoorden en gezamenlijk een opstand tegen de leiding gaan organiseren die dan nog lukt ook.

Remi
Waarom een remake

Waarom niet ?
Kassa.

lowhusky
wie speelt kiriyama

Ze kunnen doen wat ze willen, Japan heeft de eer met Battle Royale, dat doet Amerika hen nooit na

Kunnen die Yanks nou niet wat orgineels verzinnen?

dragje
Ik ben zelf niet zo happig op remakes.... zo gaat regisseur Kar Wai Wong de prachtige Orson Welles, The Lady from Shanghai uit 1947 in 2008 opnieuw verfilmen.

Dat vind persoonlijk toch wel klinken als een remake van Andrei Tarkovsky's meesterwerk Stalker uit 1979 of in een nieuw jasje Dennis Hopper's Easy Rider uit 1969 opnieuw op de markt te brengen, yeah right....

Dit zijn allemaal eigentijdse films met een unieke handtekening van de regisseur, acteurs en actrices in een turbulente tijdgeest dat geen herhaling kent. Let's face it, de unieke invulling en acteer prestaties in films als Blowup en A Clockwork Orange zijn niet meer reproduceerbaar.

Vond er niets aan, hopelijk is US remake beter!!

JohnStacks
Yvo1983 spoel je mond dit is zo typisch het westen alles maar lekker stelen !!!!! geef mij een kans en ik maak een hit met zon remake gek !!

HOLLYWOOD ZUIGT !!! laatste echte klassieker was Memento

Yvo1983 schreef:
Vond er niets aan, hopelijk is US remake beter!!

Of slechter.

Is er nu een jaar geen nieuws over de remake? Ik kijk er eigenlijk wel naar uit.
Battle Royale is naar mijn mening een goeie kandidaat voor een remake - BR op een Amerikaanse high school lijkt meer naar een interessante re-imagining dan regelrechte remake.

Die Amerikanen moeten gewoon zelf eens wat verzinnen ipv al deze kaskrakers te remaken. Dat doen ze natuurlijk alleen omdat ze denken dat ze beter zijn dan de Aziaten. Dus ik hoop dat de remake niet doorgaat.

djelle
Ik hoop in elk geval dat ze die stomme 'ik ben verliefd/jij bent verliefd' zijplotjes er uit zullen laten. Dat was toch wel een minpuntje bij het origineel.

Misschien word dat in de US-remake juist alleen maar erger want daar draait het bijna altijd om.

Mijn ervaring omtrent Amerikaanse remake: meer bloed, mindere kwaliteit.

....Meer blonde huppelkutjes en van die nichterige tienerdude's, veel neuken met de onderbroeken aan en natuurlijk meer domme romantiek.

Topic doodgebloed....

Ben wel nieuwsgierig naar deze film, alleen lees ik hier op de site dat Battle Royale een japans gesproken film is. Jammer.
Dan ben ik dus ook nieuwsgierig naar de US remake.....of is deze er inmiddels al? The Condemned?

starbright boy (moderator)
De remake is er nog niet en zal nog wel een jaar of twee op zich laten wachten, minimaal. De opnames zijn in ieder geval nog niet eens begonnen en het is zelfs nog niet 100% zker dat de film er überhaupt gaat komen.

The Condemned is een heel andere film met een plot dat nogal veel op Battle Royale lijkt.

Maar kijk gewoon het origineel zou ik zeggen. De kans is erg groot dat de Amerikaanse remake een stuk minder goed zal zijn.

Er werd trouwens eens wel iets gezegt over een Nigeriaanse remake. Weet iemand daar meer van?

Geen Nigeriaanse, maar dit is de remake van Argentinië:

http://www.imdb.com/title/tt0411023/

Die film was toch niet boeiend, en hollywood maakt al jaren meuk.
Een klein percentage is goed.

veron35
Geef mij ook maar liever britse films. Amerika heeft zijn glorietijd toch wel gehad denk ik. Battle Royale moet zeker niet veramerikaanst worden. Ik houd niet echt van Aziatische films, maar veel beter dan de Japanse versie kan het niet worden.

hoop dat deze film er komt, zal pas oordelen als ik hem gezien heb, hoewel ik er toch een klein beetje hard hoofd in heb.

Komt deze film eigenlijk nog wel?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:44 uur

geplaatst: vandaag om 03:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.