• 12.170 nieuwsartikelen
  • 165.396 films
  • 10.674 series
  • 30.845 seizoenen
  • 622.756 acteurs
  • 194.856 gebruikers
  • 9.093.347 stemmen

Half-Life the movie?

zoeken in:

Raw

• 6 berichten
  • 12 stemmen

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik heet Roger en ben 19 jaar en kom uit Heemstede.

2 the .

Ik hoor al een tijdje dat hier, Half-life the movie, plannen voor zijn, maar gaat het ooit nog gebeuren?

Valve wil pas het spel verfilmen als er een goed script komt, wat ik ook terecht vindt. Het spel was erg goed en ben benieuwd naar de film.

Weet iemand hier meer over?

Raw

• 6 berichten
  • 12 stemmen

Half-Life

Status: In Development

Cast: None Yet

Director: None Yet

Writer: None Yet

The Scoop: Developers Valve Software are currently shopping the movie rights to Half-Life around in Hollywood. The acclaimed shooter, first released for the PC in the late '90s, follows a scientist named Gordan Freeman who works in an underground military research facility. When a dangerous experiment goes terrifyingly wrong, a dimensional rift is opened and ghoulish monsters are released into the Earthly realm. Freeman must fight his way back to the surface, destroying the deadly creatures and going up against a military clean-up crew that is unconcerned with his rescue.

En hoe zou de cast er volgens jullie uit moeten zien?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3171 stemmen

Ik geef Valve groot gelijk dat ze een fatsoenlijk script eisen (dat hadden ze bij Id software ook mogen doen), dat hebben de spellen immers ook. Probleem is natuurlijk wel dat Gordon in de spellen geen woord zegt dus ik ben benieuwd hoe ze dat op willen lossen. Het Half-Life universum leent zich natuurlijk wel uitstekend voor een verfilming met een intelligent verhaal en vette actie.

Altijd leuk om over dit soort dingen te speculeren trouwens. De vraag is alleen wanneer de film zich zal afspelen, tijdens de gebeurtenissen van HL1 of van HL2, of zal er een compleet nieuw verhaal verzonnen worden. Als het tijdens HL2 afspeelt zou het op zich ook wel grappig zijn als ze de film laten afspelen als Gordon en Alyx een weekje vast zitten in de teleporter.

Voor de cast hoef je trouwens niet echt lang na te denken. De stemmen worden bijna allemaal door professionele acteurs ingesproken, misschien dat ze zin hebben ook in een HL film te spelen.

Misschien moeten ze toch wel Helmut Bakaitis Dr. Breen laten spelen in plaats van Robert Culp, die gast lijkt er gewoon te veel op.

Dit las ik trouwens nog op gamer.nl: Valve has been approached by a number of filmmakers interested in developing a Half-Life movie. Would you go see a Half-Life movie and, if so, what would you like to see in the film? (i.e. actors, story lines, etc.) To enter your opinions on the subject, even if your comments are limited to, "Yes, I'd go see a Half-Life movie," simply email your thoughts to [email protected]. Thanks.

neo

• 15407 berichten
  • 9635 stemmen

BoordAppel schreef:

Misschien moeten ze toch wel Helmut Bakaitis Dr. Breen laten spelen.

Raw

• 6 berichten
  • 12 stemmen

Op de een of andere manier vind ik tom green ook wat weghebben van Gordon Freeman...

Maar of hij zijn rol dan serieus zou nemen of dat hij uberhaubt een serieuze rol kan spelen, dat zie ik niet gebeuren.

its my life

• 200 berichten
  • 0 stemmen

Raw schreef:

Half-Life

Status: In Development

Cast: None Yet

Director: None Yet

Writer: None Yet

The Scoop: Developers Valve Software are currently shopping the movie rights to Half-Life around in Hollywood. The acclaimed shooter, first released for the PC in the late '90s, follows a scientist named Gordan Freeman who works in an underground military research facility. When a dangerous experiment goes terrifyingly wrong, a dimensional rift is opened and ghoulish monsters are released into the Earthly realm. Freeman must fight his way back to the surface, destroying the deadly creatures and going up against a military clean-up crew that is unconcerned with his rescue.

En hoe zou de cast er volgens jullie uit moeten zien?

Cast: een hoop pausen

Captain Pervert

• 4442 berichten
  • 2030 stemmen

Check de film "The Arrival" eens, het zou me niks verbazen als ze bi Valve het uiterlijk van Freeman hebben gebaseerd op Charlie Sheen.

Twee druppels water, echt.

davidov

• 3450 berichten
  • 1969 stemmen

als ze de film maken moeten ze wel gedurende de hele film gordon freeman geen woord laten zeggen

Net als in het spel dus, en zal vrij moeilijk zijn om een script te schrijven waarin de hoofdrol geen woord zal spreken, en er toch voor te zorgen dat het geen dodel boel zal worden

Lijkt me wel stijlvol trouwens hehe

riepiet

• 21 berichten
  • 27 stemmen

Deze film kan bij voorbaat al de Flop 100 in, ergens tussen Mortal Kombat: Annihilation en Street Fighter is nog wel een plekje vrij voor een verfilming van een spel.

Welke film gebaseerd op een spel is trouwens wel de moeite waard?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3171 stemmen

riepiet schreef:

Deze film kan bij voorbaat al de Flop 100 in,

Natuurlijk niet. Ik heb vertrouwen in Valve dat ze alleen een goed scenario accepteren.

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

volgens mij is het allmaal onzin ik wil dan wel een paar sites zien waar het opstaat

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3171 stemmen

Goede keuzes allemaal . Al ga ik nog steeds voor Helmut Bakaitis als Dr. Breen. Zo'n film kan trouwens ook nog eens best originele actiescene's opleveren met die striders.

Hoop alleen dat het script doorgaat in de trant van Half-Life 2: geen overbodige uitleg maar een hoop dingen die je zelf moet invullen, een aanvulling op het Half Life universum dus, zoals deel 2 dat ook was.

davidov

• 3450 berichten
  • 1969 stemmen

En een hoofdpersoon die gedurende de film niet 1x zijn mond open doet.... lijkt me lastig maar wel apart....

denk niet dat ze dat doen btw

Ach, hebben ze gelijk een sequel.

't Is op zich wel een leuk idee. Maar het lijkt me heel lastig om een film over te maken.

In de FPS zelf zit wel veel actie. Maar een film met alleen maar actie is ook niks.

En zelf vond ik het altijd leuk om met vanalles te gaan gooien, en kapot te maken. Een film over een vent die eten in de magnetron laat ontploffen, blikjes uit automaten haalt, en stoelen door het raam naar buiten kinkelt klinkt ook niet echt als een succesverhaal.

hooligan

• 1 berichten
  • 3 stemmen

nou DOOM vond ik ook al een goeie film als er nu ook nog een Half-Life komt.

dat word best wel knallen denk ik

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Half life zal denk wel meer ‘diepgang’ ik in zitten! Je hebt aardige (vage) verhaallijn erin zitten. Tenzij Uwe Boll dit gaat regisseren

Kreupelhout

• 17 berichten
  • 24 stemmen

Ook leuk zijn de Indiana Jones achtige dingen zoals het niet lopen over het zand voor de antlions. En verschillende andere puzzels

niels2756

• 3 berichten
  • 0 stemmen

idd waarom niet, ik ben er helemaal voor.

volgens mij is er echt wat mee te doen, ook al zegt gordon freeman in het spel geen woord.

zou een echte action, adventure thriller kunnen worden.

EFG

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Die gast die Gregory House speelt moet de rol van Freeman krijgen. Zuiver. Voorbeeld:

http://img440.imageshack.us/img440/6100/1188650063595suz8.jpg

davidov

• 3450 berichten
  • 1969 stemmen

EFG schreef:

Die gast die Gregory House speelt moet de rol van Freeman krijgen. Zuiver. Voorbeeld:

http://img440.imageshack.us/img440/6100/1188650063595suz8.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=ZaPxX-ks95Y

ik zie het al voor me

solidsnake9

• 4 berichten
  • 0 stemmen

its my life schreef:

(quote)

Cast: een hoop pausen

uhm:

charlie sheen like he did in "the arrival"

Hugo Weaving for G-man (same dry way of tak )

could imitate him well.

any one got some more?

solidsnake9

• 4 berichten
  • 0 stemmen

zou een kolere goeie film kunnen worden gaste...

stephen spielberg??? oh yeah

wapper

• 131 berichten
  • 1349 stemmen

David Lynch + Kyle MacLachlan als Freeman + Christopher Walken als G-man = win

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3171 stemmen

MacLachlan is veel te oud joh.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Gewoon Norton met bril en goatee lijkt me prima. Halle Berry als Alyx, de crew achter Transformers voor Dog en nog wat gebaarde acteurs en je bent er.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik hoop dat Uwe de regie op zich zal nemen!

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

nog nooit van film gehoord gebasseerd op een game die goed is.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.