menu

Film / Nieuws / Bioscoopnieuws

zoeken in:
kappeuter (crew)
geplaatst:
Hoe veilig is de bioscoopbiotoop voor bezoekers? | Het Parool

Het Parool schreef:
Is een film een besmetting waard? Paroolcriticus Bart van der Put wil de oneindigheid van de ruimte ervaren, maar niet tot elke prijs.

geplaatst:
Als ik dat zo zie dan denk ik niet bepaald 'joepie, wat een lekker avondje uit'. En dat brengt me terug naar de vraag die ik van de week heb gesteld aan Malick, waarop nog steeds geen antwoord is gekomen. Daarom nogmaals: Welke kansen ziet gusto entertainment onder de huidige marktomstandigheden? Wat zien ze daar wel wat anderen niet zien?

Het lijkt een retorische vraag maar ik ben oprecht benieuwd. Verder dan tijdelijk een groter aanbod aan filmhuisfilms in de agenda van bioscopen kom ik niet. Daarbij is de hamvraag in hoeverre dergelijke films schuren met de interesse van het reguliere publiek. En blijft de vraag of het filmhuis publiek (beduidend ouder) de aankomende maanden uberhaupt naar de bioscoop durft.

Edit.

Ik zou trouwens naar de drive in bioscoop gaan. Lijkt mij erg leuk, zeker na die duitse party met mensen in geprarkeerde auto's te hebben gezien.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Volop nieuwe titels, maar voorlopig geen kaskrakers - Filmkrant

Filmkrant schreef:
Voor één partij is de coronacrisis bijzonder positief geweest en dat is Picl. “Dit was de beste pr-campagne ooit voor dit soort diensten”, stelt René Wolf van Eye Distributie. “Het zou mooi zijn als in de toekomst meer titels direct naar VOD zouden gaan. Het aantal releases [492 in 2019 – Filmkrant] is te groot. Het heeft te maken met de verplichting van theatrical release die sales agents en producenten stellen aan distributeurs. Ik hoop dat die eis wordt versoepeld.”
Ook Hein van Joolen van Gusto hoopt op een scherpere selectie in het aanbod. “Het zou goed zijn voor de sector als de programmering in theaters meer solide is. Dat je niet blij hoeft te zijn als je film na twee weken nog draait maar dat vier weken of langer weer gewoon is.”
Het steeds maar groeiende aanbod is terug te voeren op hogere contentproductie maar zeker ook op het aantal distributeurs, dat in Nederland de afgelopen jaren flink toenam.

geplaatst:
Kan ook als nadeel hebben dat kleinere releases te snel naar VOD gaan ipv in de filmhuizen terechtkomen, al is het maar voor een paar weekjes. Die mogen daar toch ook wel een kans hebben? VOD lijkt me meer voor mensen die niet (vaak) naar de bios willen en/of kunnen.

geplaatst:
Ja wel een lastig vraagstuk. Moet je de bios openstellen voor films waar 3 man heengaan. Maar hoe weet je dit van te voren? En dan krijg je helemaal een eenzijdig aanbod. Van bekende oude regisseurs tot festival favorites maar niks daartussen.

Hoop overigens liever dat vitamine cineville blijft voor pashouders dan picl.

geplaatst:
"Stinkende nacho's verpesten de toekomst van bioscopen" | Filmtotaal filmnieuws

Zo, deze man spreekt echt zo de waarheid zeg. Zoveel dingen die tegenstaan aan een bioscoopbezoek. Vooral de prijzen van een los kaartje of wat te snacken inderdaad, maar ook het gevoel dat alles op de massa is gericht. Noem me maar gierig, maar 9 van de 10 keer neem ik gewoon zelf wat te eten en te drinken mee van thuis. Alleen de verse popcorn koop ik daar, dat kan je niet meenemen.
Het is dat de beeld en geluidskwaliteit zo superieur zijn dat je dit thuis nooit kunt evenaren. En nog belangrijker, dat je de nieuwste films gewoon thuis niet kan zien. Als dat laatste ook zou kunnen dan komt er denk ik geen hond meer.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Vooral de prijzen van een los kaartje of wat te snacken inderdaad, maar ook het gevoel dat alles op de massa is gericht. Noem me maar gierig, maar 9 van de 10 keer neem ik gewoon zelf wat te eten en te drinken mee van thuis. Alleen de verse popcorn koop ik daar, dat kan je niet meenemen.
Heb al 15 jaar een Pathé Unlimited en 12 jaar Cineville, zo blij dat ik geen losse kaartjes hoef te kopen (als ik alleen ga), maar heb zelf niet het idee dat veel mensen het als extreem duur ervan, gezien de rijen voor het buffet en hoeveel mensen kopen (en overlaten aan het eind van de voorstelling). Zelf is er gewoon niet veel wat ik graag wil hebben te koop, de popcorn bij Pathé is niet vers en de nacho's zijn ook al niet lekker. Wat ik zo raar vind is dat ze gewoon flesjes frisdrank verkopen die je ook in de supermarkt kunt krijgen, doe mij maar een beker met ijsblokjes erin, maar dat is blijkbaar niet efficiënt.
Het is dat de beeld en geluidskwaliteit zo superieur zijn dat je dit thuis nooit kunt evenaren. En nog belangrijker, dat je de nieuwste films gewoon thuis niet kan zien. Als dat laatste ook zou kunnen dan komt er denk ik geen hond meer.
Mwoh, als ik de volle zalen voor The Irishman zag vorig jaar, vraag ik me af of dat klopt. In juni zijn alweer veel voorstellingen voor Bloodshot uitverkocht, die al sinds april voor 5.99 te VOD-en is.

geplaatst:
Vitamine Cineville bevalt me goed: wat mij betreft hou je als pashouder de keuze tussen thuis kijken of naar de bioscoop gaan. Volgens mij had 't Hoogt vroeger ook al de optie om films thuis te kijken (maar ik weet dat niet meer precies omdat ik er zelf geen gebruik van heb gemaakt).

Waarschijnlijk is er veel animo onder bioscoopbezoekers om de films thuis te kijken (makkelijker en veiliger voor iedereen, zeker in deze coronatijden), maar ik vermoed dat de bioscopen daar geen heil in zien omdat ze dan niet kunnen controleren of dan de hele buurt meekijkt op de pas van één pashouder?

geplaatst:
Op dat laatste kun je uiteindelijk net als Netflix aantallen schermen tegelijk instellen. Zou het ook niet zo erg vinden als je een film maar 2x online mag zien per pas ofzoietsdergelijks. Daar valt nog wel wat op te verzinnen denk ik.

geplaatst:
30 man per zaal ex personeel. Voor bios zal dat 1 persoon schelen, voor restaurants en theaters wel prettiger.

geplaatst:
Mijn filmhuisje zetelt in een Kinepolis (ergo: grote zaal) en er zitten zelden 30 mensen bij een voorstelling, dus als Kinepolis zelf overeind blijft dan voorzie ik weinig problemen.

geplaatst:
Splinters schreef:
Ja, lees 't net, tenet draait. Die nolan is een man met stalen ballen.

Van stalen naar slappe ballen. Waarschijnlijk geen tenet deze zomer. Niet onbegrijpelijk of onverwacht, maar dat terzijde.

Ik liep gewoon naar binnen, haalde mijn ticket af met mijn bij reserveren gekregen nummer.
Daarna liep ik langs de ticketcontroleur (controleuse?) en zij heette me welkom en was blij dat ik weer kwam en wenste me een fijne voorstelling.
Toen ging ik, tegen mijn gewoonte in, een grote cola light bestellen, om de zaak daar wat te spekken, en ging naar de zaal, en ging zitten.

Vlak voor de film begon kwam er nog een medewerkster wat regels uitleggen aan de zaal, maar dat was wat genant, omdat ik de enige aanwezige was. We maakten er dus maar snel met een grapje een eind aan.

En toen lekker film kijken.

Ja, dat is dan mijn ervaring hier bij Movie Unlimited in Hengelo, maar ik kan natuurlijk prima begrijpen dat het elders anders gaat. In elk geval heel goed dat het bioscoopleven weer is begonnen. Waar ik om me heen vooral de hunkering naar terrasjes of sportscholen hoorde, is bij mij de hunkering naar bioscoop de ergste geweest.
Morgen en overmorgen heb ik ook al gereserveerd. Morgen voor 1917, die ik al twee keer gezien heb, maar gewoon graag nog eens op groot doek wil zien, en overmorgen voor I See You, zie wel wat dat wordt.
Lekker.

kappeuter (crew)
Koolhoven trapt eerste drive-in-bioscoop af in Olympisch Stadion | AD.nl

AD schreef:
Voorlopig is de drive-in-bioscoop alleen nog bedoeld voor een select groepje gegadigden. Vanaf 1 juli, wanneer samenkomsten van 100 personen zijn toegestaan, worden er ook filmavonden voor het grote publiek georganiseerd. Het Olympisch Stadion benadrukt dat alle regels die nodig zijn om het evenement netjes te laten verlopen worden nageleefd.

"Bij de eerste drive-in-voorstelling zullen vooral mensen uit de zorg aanwezig zijn. Het worden 15 auto’s met twee inzittenden. Ik leid de film, waarvan de titel niet bekend mag worden gemaakt, in. Het is in elk geval een komedie waarin veel verplegend personeel voorkomt. In mijn intro praat ik over films - komedies vooral - die zich in ziekenhuizen afspelen,"

Kunnen we nu gaan raden welke film het is? What about Young Doctors In Love (1982)? Of The Big Sick (2017)?

kappeuter (crew)
Wellicht MASH (1970)

Da's een goeie, had ik niet aan gedacht, doordat 'ie niet in een echt ziekenhuis speelt, maar zou heel goed kunnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:52 uur

geplaatst: vandaag om 07:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.