- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out: Animatie
Knock Out: Animatie
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Ik spreek niet over anime, is spreek over animatie.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Ik spreek niet over anime, is spreek over animatie.
je schreef toch:
Verder strookt je verkaring niet echt met mijn stem voor Innocence, één van de grootste animes van de laatste jaren. [...]
Zou leuk zijn moest er eens een wat "serieuzer" werk winnen.
Sorry, ik kan je blijkbaar niet volgen.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Je opmerking over populariteit en kwaliteit inderdaad.
De reden waarom Spirited Away goed scoort bij het grote (Westerse) publiek is omdat de film nog in het aanvaardbare gedeelte van "wat animatiefilms zijn" valt. Iets als Innocence is gewoon eng.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
En er zijn hier genoeg animè liefhebbers actief die ook op Spirited Away hebben gestemd in de finale, waarvoor hetzelfde geldt lijkt mij.
Precies, geldt ook voor mij. Ik noem mezelf ook een liefhebber, ik heb Innocence ook op 4.5* staan, maar voor mij is Spirited Away gewoon completer, de beste animatie. Ik heb genoeg andere animaties gezien, alleen Tekonkinkreet komt wat mij betreft in de buurt (en dat is eigenlijk een totaal onvergelijkbare film).
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Je opmerking over populariteit en kwaliteit inderdaad.
De reden waarom Spirited Away goed scoort bij het grote (Westerse) publiek is omdat de film nog in het aanvaardbare gedeelte van "wat animatiefilms zijn" valt. Iets als Innocence is gewoon eng.
OK, helder. Maar ik denk nog steeds dat dat niet zo is. Denk je dat, omdat het zich lijkt te richten op kinderen?
Geldt dat ook voor de poppen van Burton (bij Corpse Bride toch al een pak minder denk ik)?
Inosensu lijkt me niet 'eng'. Ook ík vind het een hoop geleuter bij zeer fraaie plaatjes en een zwierig ritme dat je in een flow brengt. Die laatste twee zaken vind ik de kwaliteit van de film in dit geval. Ik ben in dit voorbeeld niet zo gericht door de mono/dialoog, de dictie of de betekenis. Ik ken (hoop ik) jouw mening daarover: dus dat werkt bij ons anders.
Ik denk met MTV etc in het achterhoofd (doelende op debumpers (heet dat zo) die er te zien waren en de gemiddelde leeftijd denk ik mocht je stelling waar zijn het zeker niet van toepassing op de populatie hier op MM.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Spirited Away een kinderfilm noemen is 'm natuurlijk zwaar te kort doen, want het is zoveel meer. Bovendien denk ik dat jonge westerse kinderen de film niet eens zouden begrijpen. En als je het wel een kinderfilm vindt, wat dan nog, Totoro scoort hier ook hoog bij de liefhebbers en dat is een 100% kinderfilm.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Het was te verwachten dat een oosterse animatie zou winnen, en aangezien Sen to Chihiro no Kamikakushi voor mij de hoogst scorende animatiefilm uit die contreien is, ben ik tevreden.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Sen to Chihiro no Kamikakushi staat bij mij op 4.0*. Had liever The Lion King of Akira zien winnen maar deze verdiend het ook wel.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The One Ring heeft vast wel een lijstje van de afgelopen drie jaar met kwartfinalisten en winnaars etc.
Oh? Ik weet alleen dat de vorige twee keren My Neighbour Totoro en Grave of the Fireflies wonnen.
Ik vind het best een leuke winnaar verder, hoe standaard ie ook mag zijn. Verder ben ik best benieuwd naar Innocence. Toch blijf ik het jammer vinden dat Pixar en Disney altijd zo simpel aan de kant geschoven worden. Ze mogen dan geen zwaar volwassen films maken en ze mogen dan populair bij de massa zijn, er zit genoeg leuks tussen. Ze hoeven dan niet eens te winnen, maar een meer 50-50 verdeling tussen anime en westerse animatiefilms bij de laatste rondes zou toch eens leuk zijn.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Oh? Ik weet alleen dat de vorige twee keren My Neighbour Totoro en Grave of the Fireflies wonnen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Je vergist je niet helemaal. Ik heb inderdaad een tijdlang die wiki bijgehouden, maar tijdens een drukkere periode had ik er geen tijd voor en ik heb het nooit meer opgepakt. Verder heb ik nooit de top 16 van alle knock-outs verzameld. Sporadisch maak ik er wel eentje en die is terug te vinden in het topic van die k.o.'s, maar niet in mijn bestanden.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zie dat Maxcomthrilla bij de laatste animatie knock-outs top 16's heeft gemaakt:
Beste animatiefilm 2005:
01 – Sen to Shihiro no kamikakushi
02 – Shrek
03 – Monsters Inc.
04 – Tonari no Totoro
05 – Toy Story
06 – Les Triplettes de Belville
07 – The Incredibles
08 – Kôkaku Kidôtai
09 – The Lion King
10 – Hotaru no Haka
11 – South Park: The Bigger, Longer & Uncut
12 – Finding Nemo
13 – Mononoke - Hime
14 – The Nightmare Before Christmas
15 – Watership Down
16 – Animal Farm
Beste animatiefilm 2006:
01 – Hotaru no Haka
02 – Tonari no Totoro
03 – Mononoke - Hime
04 – The Nightmare Before Christmas
05 – Toy Story
06 – Les Triplettes de Belville
07 – Robin Hood
08 – Tenshi no Tamago
09 – The Great Mouse Detective
10 – Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit
11 – The Lion King
12 – Chicken Run
13 – Memories
14 – Dumbo
15 – Pinocchio
16 – Ice Age
Beste animatiefilm 2007:
01 – Hotaru no Haka
02 – The Lion King
03 – Sen to Chihiro no Kamikakushi
04 – Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun
05 – Kôkaku Kidôtai 2: Inosensu
06 – Omohide Poro Poro
07 – Mimi wo Sumaseba
08 – Tekkonkinkreet
09 – The Nightmare Before Christmas
10 – Akira
11 – Tenshi no Tamago
12 – Les Triplettes de Belville
13 – Jin-Rô
14 – Tenkû no Shiro Rapyuta
15 – Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2
16 – Sennen Joyu
En bij deze die van deze knock-out:
1. Spirited Away
2. Ghost in the Shell: Innocence
3. 5 Centimers per Second
4. Whisper of the Heart
5. Grave of the Fireflies
6. Akira
7. The Lion King
8. Aladdin
9. Howl’s Moving Castle
10. Castle in the Sky
11. Dead Leaves
12. Princess Mononoke
13. Monster’s Inc.
14. Snow White and the Seven Dwarfs
15. Porco Rosso
16. The Jungle Book
Ik dacht dat dit de derde animatie knock-out was, maar schijnbaar is het al weer de vierde. Wat mij wel opvalt is dat de eerste twee keren de westerse animatie een groter aandeel had in de eindlijsten, dan de laatste twee keer.
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Ik had liever Fantasia of The Land Before Time zien winnen, maar Spirited Away is ook een goede animatiefilm.