• 15.926 nieuwsartikelen
  • 178.862 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.902 acteurs
  • 199.225 gebruikers
  • 9.386.325 stemmen

MovieMeter Contest

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Explorer (je browser) heeft niets met de beeldverhoudingen van doen. Je kan toch in je gemonteerde quiz zien of de beeldverhouding (zwarte balken) klopt.

Zie Filmdragers >> Apparatuur >> Beeldformaten / Aspect Ratio en Film >> Algemeen >> Beeldformaten - welk formaat zie je het liefst?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Minstens 4 bekende films die je wel gezien hebt....

Naar aanleiding van deze opmerking toch nog eens de contest bekeken, maar kan er weinig van maken. Sommige fragmenten (1,7,9,12) komen met vaag bekend voor, maar daar houdt het dan ook mee op.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Na 36 keer mee te hebben gedaan aan de Moviemeter contest, is het eindelijk zover dat ik er ook één heb gemaakt.

Het is een mengeling geworden van nieuwe en oude films (verdeling 8 oude en 7 nieuwe films), waarbij ik geprobeerd heb om er zoveel mogelijk variatie in te stoppen.

Ik hoop dat jullie het een leuke contest gaan vinden!

Moviemeter contest #37 - stephan73 - MyVideo Nederland

De stemverhouding is als volgt.

< 50 = 4

50 - 250 = 7

250 - 500 = 3

500 > = 1

Succes!

Clueless

• 1085 berichten
  • 2030 stemmen

MovieMeter Contest 36 by Clueless - EINDSTAND

Weinig ontwikkelingen de laatste dag.

Wibro blijft met afstand bovenaan staan.

Alleen dutchtuga sprokkelt er nog een puntje bij.

Hierbij de eindstand:

15 goed:

Wibro (1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15)

9 goed:

DVD-T (1 2 - 4 5 - 7 8 9 - - - 13 - 15)

Onderhond & Linn (1 2 - 4 - - - - 9 - 11 12 13 14 15)

8 goed:

Paalhaas (1 2 - 4 - - 7 - - 10 11 12 13 - -)

7 goed:

Stephan73 (- 2 3 4 5 - 7 - - - - 12 - - 15)

Koenr (1 2 - - - - 7 - - - 11 12 - 14 15)

Co Jackso (1 2 - - 5 - 7 - 9 - - - 13 - 15)

6 goed:

Erwinner & Smedie (- 2 - 4 5 - 7 - - - 11 - - - 15)

5 goed:

Badalamenti (- 2 - 4 - - 7 - 9 - - - 13 - 15)

4 goed:

timbo_ & Ruudje (- - - - 5 - 7 - 9 10 - - - - -)

3 goed:

!!!!*Lucky (- 2 - 4 - - - - - - - - 13 - -)

Knisper (1 - - 4 - - - - - - - - 13 - -)

AHWA (1 - - 4 - - - - - - - 12 - - -)

Belchinees (- - - - - - 7 - 9 - - - 13 - -)

Medicineman (- - - 4 - - 7 - - 10 - - - - -)

HarmJanStegenga (- - - 4 - - - - 9 - - - 13 - -)

dutchtuga (- 2 - 4 - - - - - 10 - - - - -)

2 goed:

Spetie (- - - 4 - - 7 - - - - - - - -)

1 goed:

Film Pegasus (- - - - - - - - - - - - - - 15)

The One Ring (- - - - - - - - - - - - 13 - -)

-fal (- - - - - - 7 - - - - - - - -)

F. Gump (- - - - - - - - - - - 12 - - -)

01: 08x

02: 11x (-50 stemmen)

03: 02x

04: 13x

05: 06x

06: 01x

07: 13x

08: 02x (-50 stemmen)

09: 08x (meeste stemmen)

10: 05x

11: 05x

12: 07x

13: 11x

14: 03x

15: 09x

22 deelnemers, gemiddeld 4,7 fragmenten geraden

De antwoorden:

1. Heaven

Mooie film van Tom Twyker, misschien een niet al te geloofwaardig verhaal, maar dankzij de mooie scènes en het goede acteerwerk toch zeker de moeite waard. De scène van de trein, waarin je langzaam weer het licht begint te zien en tenslotte in het prachtige Italiaanse landschap uitkomt, vond ik zeer sprekend voor de film.

2. Acción Mutante

Debuut van Álex de la Iglesia en wat mij betreft ook zijn beste.

Bizar verhaal, een hoop onzin gemixt met wat maatschappijkritiek, maar vooral gitzwarte humor. Het fragment is hier een goed voorbeeld van. Realtief veel geraden voor fragemnt met minder dan 50 stemmen.

3. Wilde Mossels

On-Nederlandse Nederlandse film. Sterk verhaal, goed acteerwerk en geweldig in beeld gebracht. Omdat ik al vermoedde dat de film lastig geraden zou worden, heb ik expres een fragment gekozen waarin hoofdrolspeler Fedja van Huêt duidelijk in beeld komt. Maar kennelijk toch door bijna niemand herkend...

4. Commando

Heerlijke over-the-top actiefilm met alles erop en eraan: Schwarzenegger als ultieme actieheld (tegen wil en dank) met z’n flauwe, maar daarom juist erg geestige oneliners, foute jaren ‘80 muziek, veel schiet- en explosiegeweld, maar vooral heel veel onzin.

De film neemt ook zichzelf niet erg serieus en blijft mede daarom erg vermakelijk.

De stewardess was natuurlijk ook een beetje ‘Clueless’ en paste dus prima in mijn Contest.

5. Strictly Ballroom

De eerste van Baz Luhrmann, waarin hij stijldansen op de hak neemt. Met over-de-top kostuums, absurde personages en veel visuale flair zoals we van Luhrmann gewend zijn. Zeker ook voor niet liefhebbers van dansen!

6. Rent-a-Friend

Zwaar ondergewaardeerde film van Eddy Terstall.

Briljant concept, heerlijke droge humor, geweldige art direction en prima acteerwerk (helaas begrijpt niet iedereen dat het soms wat houtige acteerwerk en de 'soap'teksten bij het concept horen).

De scène is qua stijl misschien een beetje a-typisch voor de film, maar brengt wel precies in beeld waar de hoofdrolspeler van droomt en waar hij het allemaal voor doet (een reis naar Mexico met zijn grote liefde). Gelukkig zetten de Mexicaanse sombrero’s Wibro wel op het juiste spoor. Bovendien staat de film in mijn top 10!

7. Lucía y el Sexo

Geweldige, intense en sfeervolle film van Medem. De film zit vol mooie beelden (en zoals de titel al doet vermoeden sex) en deze scène is daar een prachtige combinatie van.

8. Total Western

Goede rauwe en spannende Franse actiefilm, met beklemmende sfeer en een paar leuke twists in het verhaal. Helaas op MovieMeter nog vrijwel onontdekt en daarom een van mijn eerste keuzes voor de contest ondanks de hoge moeilijkheidsgraad.

9. The Notebook

Mooi verhaal, zeer sfeervol in beeld gebracht. Het fragment laat het huis aan het water zien en nog net een glimps van actrice Gena Rowlands.

10. Una giornata particolare

Een Italiaanse klassieker met prachtrollen van Mastroianni en Loren. Een van de weinige scènes waarin de acteurs niet herkenbaar in beeld zijn. De Italiaanse vlag die even in beeld is, had mensen daarentegen wel op het juiste spoor kunne zetten.

11. Stop Making Sense

Fantastische concertregistratie door Jonathan Demme van concert van de Talking Heads (ook als je niet speciaal een enorme liefhebber van hun muziek bent). Maar alles zit perfect in elkaar en is op bijzondere wijze in beeld gebracht. De filmquote “I've got a tape I want to play” was trouwens eenvoudig te googlen of op de imdb te vinden.

12. Ferris Bueller’s Day off

De film brengt bij mij direct wat jeugdsentiment boven, maar heb ik met name gekozen vanwege dit fragment. Ik verbaasde me eigenlijk dat hij niet eerder in de Contest was gebruikt en dat hij niet direct door iedereen herkend (of gegoogled) werd.

13. Sleepy Hollow

Prachtig, sfeervol horrorsprookje van Burton met naast een geweldige Depp (en Ricci), ook een heerlijke rol van Christopher Walken. Dat gecombineerd met de muziek van Danny Elfman maakt de film voor mij een van Burton’s toppers.

14. Kantoku · Banzai!

Kitano moest er wat mij betreft in, maar de meeste van zijn films waren al eerder aan bod gekomen in de Contest. Kitano neemt hierin verschillende filmgenres op de hak. Het fragment sloot bovendien erg leuk aan op nr. 13.

15. 37°2 le Matin (Betty Blue)

Indrukwekkende en ontroerende film met mooie cinematografie en sfeervolle muziek. Bovendien zeer herkenbaar, waardoor iedereen die ‘m gezien had ook weinig moeite had met het fragment.

MovieMeter Contest 36 by Clueless

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Heaven en Stop Making Sense had ik eigenlijk moeten raden, maar de rest heb ik niet of te lang geleden gezien.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Minstens 4 bekende films die je wel gezien hebt....

Dit bleek dus ook gewoon niet waar te zijn. Heaven had ik eventueel nog kunnen herkennen en met The Notebook heb ik in mijn hoofd gezeten, dat helaas dan weer wel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wie dacht dat Clueless haar quiz moeilijk was kan zijn hart ophalen bij de quiz van Stephan73. Met afstand de moeilijkste tot nog toe denk ik. Kom zelf bij eerste kijkbeurt aan 3 a 4 herkenningen en sommige fragmenten zijn zo kort en onduidelijk (zeebodem & brug) dat ik benieuwd ben of ik daar achter kom. 1e en 10e fragment wekken mijn interesse.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Dit bleek dus ook gewoon niet waar te zijn. Heaven had ik eventueel nog kunnen herkennen en met The Notebook heb ik in mijn hoofd gezeten, dat helaas dan weer wel.

O, ik was ervan overtuigd dat je ook Ferris had gezien.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Reinbo schreef:

Wie dacht dat Clueless haar quiz moeilijk was kan zijn hart ophalen bij de quiz van Stephan73. Met afstand de moeilijkste tot nog toe denk ik. Kom zelf bij eerste kijkbeurt aan 3 herkenningen en sommige fragmenten zijn zo kort en onduidelijk (zeebodem & brug) dat ik benieuwd ben of ik daar achter kom. 1e fragment heeft mijn interesse.

Die scene's zijn makkelijk te raden wanneer je de films hebt gezien, en jij hebt ze gezien!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Blijkbaar niet. Onderwaterfragment herken ik wel, maar kan het (nog) niet plaatsen.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

4 films gezien van Clueless' contest, allemaal (ruime) onvoldoendes, zeker niet mijn smaak qua fragmenten. 7 en 8 uitgezonderd, zien er goed uit.

Ook nog even snel door die van stephan73 geklikt, beetje te zwart/wit

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Alleen vreemd dat ik Sleepy Hollow gemist heb, voor de rest wel tevreden over mijn 3 goed.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Goldenskull schreef:

4 films gezien van Clueless' contest, allemaal (ruime) onvoldoendes, zeker niet mijn smaak qua fragmenten. 7 en 8 uitgezonderd, zien er goed uit.

Ook nog even snel door die van stephan73 geklikt, beetje te zwart/wit

Niet alle zwart-wit beelden zijn ook uit zwart-wit films!

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Weet ik, maar ik bedoel dat ik het geheel wat te zwart/wit vind

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3572 stemmen

Stop Making Sense gemist

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Moviemeter Contest # 37:

Blijkbaar toch een moeilijke contest gemaakt! Maar toch zijn enkele van de moeilijke scene's al geraden.

Reinbo en Clueless nemen de leiding met 6 goede antwoorden!

Update 18:35

Reinbo & Clueless raden er nog één bij en versterken hun positie!

Wibro raadt er 4 en staat meteen op de tweede plek.

Belchinees en HarmJanStegenga raden er allebei één.

Ik had misschien moeten aangeven dat deze contest niet te doen is voor mensen die stemlijsten napluizen. Op ongeveer de helft van de films heb ik niet gestemd. Ondanks dat hij erg moeilijk wordt gevonden, moeten er genoeg scene's zijn die te vinden zijn (d.m.v. Google of stijl)!

7 goed:

Reinbo & Clueless (- ,- ,3, -, -, 6, 7, -, 9, 10, 11, -, -, -, 15)

4 goed:

Wibro (-, 2, -, -, -, 6, -, -, -, -, 11, -, -, 14, -)

2 goed:

dutchtuga (1, -, -, -, -, 6, -, -, -, -, -, -, -, -, -)

Onderhond & Linn (-, -, -, 4, - , -, -, -, -, 10, -, -, -, -, -)

the One Ring (1, -, -, -, -, -, 7, -, -, -, -, -, -, -, -)

1 goed:

Belchinees (-, -, -, -, -, -, -, -, -, 10, -, -, -, -, -)

HarmJanStegenga (1, -, -, -, -, -, -, -, -, -, -, -, -, -, -)

Soom (-, -, -, -, -, -, 7, -, -, -, -, -, -, -, -)

01: 03x

02: 01x

03: 01x

04: 01x

05: 00x

06: 03x

07: 03x (film met de meeste stemmen)

08: 00x

09: 01x

10: 02x

11: 02x

12: 00x

13: 00x (film met de minste stemmen)

14: 01x

15: 01x

Foute gokjes:

1. Texas Chainsaw Massacre

2. A Bout de Souffle

7. 1408

13. Fando y Lis

Moviemeter contest #37 - stephan73 - MyVideo Nederland

-fal

• 2028 berichten
  • 2290 stemmen

Bizar, 13,14, 15 van Clueless had ik moeten herkennen. Is het de bedoeling dat die contest niet meer te zien is?

Clueless

• 1085 berichten
  • 2030 stemmen

Als het goed is, kun je 'm nu gewoon weer zien

-fal

• 2028 berichten
  • 2290 stemmen

super, dank je.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Mijn contest is blijkbaar erg moeilijk.

Mochten er halverwege de week enkele scene's zijn die niet geraden zijn, zal ik die aanpassen met andere (minder moeilijk te raden) beelden!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dan wachten we wel even....

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Reinbo schreef:

Dan wachten we wel even....

Nee nee, eerst gewoon blijven gokken!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stephan73 schreef:

Ik had misschien moeten aangeven dat deze contest niet te doen is voor mensen die stemlijsten napluizen. Op ongeveer de helft van de films heb ik niet gestemd. Ondanks dat hij erg moeilijk wordt gevonden, moeten er genoeg scene's zijn die te vinden zijn (d.m.v. Google of stijl)!

Dan is hij zelfs nog moeilijker dan ik al dacht. Googlen in het Frans is niet mijn sterkste kant.... Maar ik zal eens 'brug' invoeren.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2570 stemmen

stephan73 schreef:

Mijn contest is blijkbaar erg moeilijk.

Waarom doe je er dan ook 4 fragmenten onder de 50 stemmen in en maar 1 boven de 500? Je hoeft geen genie te zijn om te snappen dat het dan lastig wordt. Ik ga hem nu eens bekijken, ben benieuwd.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Waarom doe je er dan ook 4 fragmenten onder de 50 stemmen in en maar 1 boven de 500? Je hoeft geen genie te zijn om te snappen dat het dan lastig wordt.

Ongeveer dezelfde stats voor mijn contest waar toch een hoop fragmenten goed werden geraden. Maar dan moet je natuurlijk ook wel wat rekening houden met het deelnemende publiek ...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jouw fragmenten waren dan ook veelal iets uitgesprokener dan die van Stephan73. Bovendien allemaal te vinden in je stemlijst bij je 3,5 - 5* films. Bovendien was ook jouw contest best lastig.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ongeveer dezelfde stats voor mijn contest waar toch een hoop fragmenten goed werden geraden. Maar dan moet je natuurlijk ook wel wat rekening houden met het deelnemende publiek ...

Heb ik toch echt wel gedaan. Ik had namelijk ook alleen maar voor klassiekers kunnen gaan! Ik heb zeker rekening gehouden met de deelnemende users, kijk maar naar de fragmenten die jij geraden hebt!

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Paalhaas schreef:

(quote)

Waarom doe je er dan ook 4 fragmenten onder de 50 stemmen in en maar 1 boven de 500? Je hoeft geen genie te zijn om te snappen dat het dan lastig wordt. Ik ga hem nu eens bekijken, ben benieuwd.

Van die 4 fragmenten zijn er sowieso al twee geraden en de overige zijn echt wel te vinden!

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

kijk maar naar de fragmenten die jij geraden hebt!

Als ik het daarmee moet doen heb ik dus 2 juiste antwoorden ... als dat voor de rest ook geldt zit je dus met een serieus zware quiz. Bij mijn quiz was ik meteen al zeker dat bepaalde mensen er zo 8-10 fragmenten konden uitpikken.

Verbaast me trouwens dat Reinbo & Clueless 10 al geraden hebben. Herkende de film zelf pas helemaal op het einde, lijkt me ook geen makkelijk fragment om te zoeken.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Als ik het daarmee moet doen heb ik dus 2 juiste antwoorden ... als dat voor de rest ook geldt zit je dus met een serieus zware quiz. Bij mijn quiz was ik meteen al zeker dat bepaalde mensen er zo 8-10 fragmenten konden uitpikken.

Er staan nu nog 3 tot 4 titels in die jij gezien hebt (waarvan enkele goede voldoendes), dus ook voor jou is hij echt wel te doen!

Ik had voor fragment 10 trouwens eerst een andere scene in gedachten, die achteraf niemand zou kunnen raden!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.