• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.203 stemmen

MovieMeter Contest

zoeken in:

stephan73

• 6269 berichten
  • 14446 stemmen

Ik heb ook een milliseconde gedacht aan Gerry, maar ik herkende de acteur (Casey Affleck) niet. Ach ja!

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3093 stemmen

Inmiddels nog wat inzendingen behandelt en ik moet zeggen dat het me toch wat tegenvalt tot nu toe (niemand meer dan 6 goed).. er zijn nog altijd 4 fragmenten 0x geraden, maar even afwachten wat Paalhaas doet

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Toch al weer 4 goed. Het gaat weer de goeie kant op. Maar de makkelijkste heb ik nu gehad. Vanaf nu wordt het weer puzzelen. Ik denk niet dat ik er dit keer net zo veel goed zal hebben als van de contest van Phoenix.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stephan73 schreef:

Ik heb ook een milliseconde gedacht aan Gerry, maar ik herkende de acteur (Casey Affleck) niet. Ach ja!

Ik zou ook geen idee hebben, waar je die van zou moeten herkennen...

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik herkende Gerry ook niet, maar Onderhond berichtte (28 sept. pag.65) dat hij 1 seconde nodig had om dit fragment te raden. Hieruit concludeerde ik dat Onderhond dit wel een hele goede film moest vinden. Ik snuffelde zijn rijtje (5,0*) films na, pikte hier de niet-Japanse films uit, even googelen en binnen een kwartier had ik de oplossing gevonden.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

wibro schreef:

Ik herkende Gerry ook niet, maar Onderhond berichtte (28 sept. pag.65) dat hij 1 seconde nodig had om dit fragment te raden.

Die opmerking heeft mij ook geholpen inderdaad.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3093 stemmen

7 is nu ook voor het eerst geraden..alleen 1,6 en 13 nog niet geraden.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14446 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nou van Gerry, die ik een 4,5 heb gegeven!

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Is de stemverdeling hier al bekend? Tot nu toe nog weinig succes bij het herkennen van de fragmenten.

MXO

• 1449 berichten
  • 532 stemmen

Ik vond Gerry toch overduidelijk hoor, zeker met de onderstaande muziek was het toch vrij duidelijk te herkennen!

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3093 stemmen

Update 23:48, 1 en 6 nog niet geraden.

7 Goed

Reinbo (3,5,8,11,12,14,15)

6 Goed

Onderhond & Linn (4,5,10,11,12,14)

stephan73 (5,8,9,10,11,12)

5 Goed

wibro (2,8,9,12,13)

Diesel (3,5,8,14,15)

dutchtuga (4,11,12,14,15)

Paalhaas (5,11,12,14,15)

4 Goed

Phoenix (4,5,10,14)

Koenr (5,11,14,15)

The Last (3,5,12,15)

Co Jackso (2,3,5,11)

3 Goed

maxcomthrilla (5,12,14)

The One Ring (2,5,11)

Madecineman (5,10,13)

2 Goed

Mat_ (8,12)

AHWA (3,5)

belchinees (5,14)

Tommeh + DieGo (2,5)

danuz (12,14)

1 Goed

Erwinner (15)

DVD-T (5)

Knisper (11)

klute89 (12)

kappeuter (2)

Badalamenti (12)

salvatore (7)

Film Pegasus (11)

Geraden :

1: 0x

2: 5x

3: 5x

4: 3x

5: 16x

6: 0x

7: 1x

8: 5x

9: 2x

10: 4x

11: 10x

12: 12x

13: 2x

14: 10x

15: 7x

Hier een paar memorabele/leuke/vaak ingezonden, maar foute antwoorden om jullie op weg te helpen of juist helemaal niet

1. Frontière(s)

2. Double Indemnity, The Third Man

4. Toy Soldiers, No Escape

7. Nell, The Descent (Nee, dat is niet Jodie Foster, vreselijk mens trouwens)

8. 9 verschillende oorlogsfilms, vaakst ingezonden zijn Stalingrad en Saving Private Ryan (helaas geen punten voor het herkennen van het juiste genre )

9. Amélie

12. Abre Los Ojos,[Rec]

13. Stagecoach, My Darling Clementine

14. Survive Style 5+, Bijita Q

15. Texas Chainsaw Massacre, TCM: The Beginning, TCM: The Next Generation, The Hills Have Eyes 1+2

Alleen bij 6 kan ik geen vaak ingestuurd gokje prijsgeven..want er zijn al 6/7 mensen die daar dicht in de buurt zitten. Aan de enige inzendingen van 1 zul je weinig hebben. En nee, 15 is géén TCM

Oja, zoals aan wibro te zien is: de aanhouder wint

Stemverdeling is overigens vrij normaal, ga um niet precies geven omdat één film nog al op het randje van 2 categorieën balanseert. Voldoende hint(je)s dacht ik zo!

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Goldenskull schreef:

15. Texas Chainsaw Massacre, TCM: The Beginning, TCM: The Next Generation, The Hills Have Eyes

Dat waren mijn volgende gokjes

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nummer 15 bij Phoenix was dus Gerry. Zoals verwacht had ik die niet gezien. Ik zal hem eens huren, zodat ik eindelijk begrijp wat het shot zo bijzonder maakt. Dat Onderhond hem in 1 seconde herkent zegt daarover niet zoveel wat mij betrefd. Verder wel alles wat ik gezien heb bij Phoenix geraden.

Bij Goldenskull herken ik niet heel veel, maar vooral weer omdat ik waarschijnlijk weinig er van zag. Alleen nummer 13 is best schandalig. Ik kan een hoop westerns verzinnen waarin een groep cowboys achter elkaar op paarden rijdt.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Alleen Gerry had ik kunnen weten maar ja... Vrij nietszeggend shot van een verder vrij nietszeggende film, wel representatief dus

Zal zo de volgende eens gaan bekijken...

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, die nummer 13 kan (incl. muziek) zo uit 100 westerns komen.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

The Last schreef:

Inderdaad, die nummer 13 kan (incl. muziek) zo uit 100 westerns komen.

Maar ik heb hem wel gelijk in een keer goed geraden.

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Westerns zijn ook jouw ding, denk ik.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Van mij in principe ook, maar dit absurd. Ik zal nog even afwachten of mijn eerste gok goed is.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

A. Jacobsen schreef:

Westerns zijn ook jouw ding, denk ik.

Zij hebben ooit tot mijn favoriete genre behoord, maar dat is toch weer heel lang geleden. Niettemin kan ik heel goed zien aan de stijl in welke tijd die westerns gemaakt zijn en zodoende wordt het raden van een fragment voor mij dan al een heel stuk makkelijker. Daar staat tegenover dat de Aziatische cinema voor mij redelijk onbekend terrein is. In de contest van onderhond had ik maar 2 fragmenten goed geraden en het ziet er naar uit dat ik in de contest van Goldenskull geen enkel fragment zal raden, welk een Aziatische film betreft.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2845 stemmen

Van Phoenix contest had ik alleen het fragment uit Stay niet herkend. De rest had ik gewoon ook nooit gezien. Het was een mooie contest aangezien er o.a. fragmenten uit Cashback & Los Amantes del Circulo Polar in voorkwamen.

Bij Goldenskull `s contest ken ik nogal wat twijfelgevallen. Even afwachten dus.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3093 stemmen

1 en 9 waren als moeilijk bedoelt vooraf, blijkt 6 lastiger dan verwacht.. ik vind het vooral gek dat 7 nog maar 1x geraden is. Ik heb jullie overschat volgens mij, ik had toch minimaal 2 mensen met 10 punten verwacht na 1 dag. Maar goed, er zijn nog mensen die geen inzending gedaan hebben, hopelijk kunnen die verbazen

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

wibro schreef:

(quote)

"Hard Candy" raadde ik pas vanmorgen, simpelweg doordat ik die film aan het bekijken was. Anders had ik het nóóit geraden, want ik had die film nog nooit eerder gezien en volgens mij is het fragment niet googelbaar.

Toch wel.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3093 stemmen

tja, hoe je op zo'n zoekterm komt.. moet je wel een rare kronkel in je hoofd hebben, ik verwacht dan ook dat jij nu binnen een kwartier fragment 1 en 6 gegoogled hebt

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Is die scene trouwens niet een enorme spoiler? Ik heb de film niet gezien, maar heb het idee dat dat nu ook niet meer hoeft...

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Daar kan je alleen maar heel blij om zijn

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Goldenskull schreef:

tja, hoe je op zo'n zoekterm komt..

Heel simpel. Goed kijken naar het fragment en deze beschrijven in zo specifiek mogelijke bewoordingen zodat je goeie hits krijgt maar tevens weinig doeltreffende hits uitsluit.

moet je wel een rare kronkel in je hoofd hebben

En bedankt. Gelukkig legt die kronkel me vooralsnog geen windeieren.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

The One Ring schreef:

Ik zal hem eens huren, zodat ik eindelijk begrijp wat het shot zo bijzonder maakt. Dat Onderhond hem in 1 seconde herkent zegt daarover niet zoveel wat mij betrefd.

Is de aanzet van een vol 360° shot dat makkelijk een volledige minuut aanhoudt. Erg typerend voor Gerry.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3093 stemmen

Paalhaas schreef:

(quote)

Heel simpel. Goed kijken naar het fragment en deze beschrijven in zo specifiek mogelijke bewoordingen zodat je goeie hits krijgt maar tevens weinig doeltreffende hits uitsluit.

(quote)

En bedankt. Gelukkig legt die kronkel me vooralsnog geen windeieren.

hehe, nja ik had me voor dat fragment rot getypt aan zoektermen, maar die had ik kennelijk over geslagen

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Shot uit Gerry, Cashback en The Krieger + die Kaiseren is eigenlijk drie keer hetzelfde type shot. Wel grappig, Phoenix zal daar wel van houden.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3093 stemmen

Knisper schreef:

Shot uit Gerry, Cashback en The Krieger + die Kaiseren is eigenlijk drie keer hetzelfde type shot. Wel grappig, Phoenix zal daar wel van houden.

+ The Cell.. ook een 'apart' shotje

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.