• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.024 stemmen

Knock-Out Onbekende Parels 2008

zoeken in:

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

2-1 maar beide sterk

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

3-1

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

4-1

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

5-1

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Dit zijn wel onbekende parels.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

KrisV schreef:

Je haalt hier natuurlijk (weer eens) meerdere zaken door elkaar. Dat is nl. de lijst waarvan uitgegaan werd bij het bepalen van de titel van de KO. Dat de bekendere films doorgaan, hangt van de stemmers af.

Blijkbaar haal ik erg vaak zaken door elkaar, ik zal het eens op een rijtje voor je zetten.

De lijst die je copy/.paste is deze van de 5de ronde. Als je vindt dat de titel van de KO niet past, moet je naar de lijst kijken op de eerste pagina.
Ik neem aan dat die lijst de beste onbekende parels zijn die zijn overgebleven volgens 'ons', niet de bekendste, want dat strookt niet met het doel van de KO. Dat dit in de praktijk wel zo blijkt te zijn, is een ander verhaal. Mijn opmerking was dus ook wellicht meer voor alle mensen die hebben gestemd en de mensen die samen tot deze films zijn gekomen. Hoef je je niet aangevallen te voelen.

Verder had ik geloof ik nog niet echt eerder dit topic gezien. Als ik wel regelmatig had gestemd had ik zeker op de beste onbekende parel gestemd. Niet op de beste klassieker. Als ik trouwens naar de eerste ronde kijk zie ik alleen maar een groter aantal bekende parels. Dat daar nu toevallig ook films tussenstaan die idd. wat onbekender zijn, is wel een plus ja. Jammer dat die er dan uitgewipt zijn. Misschien volgende keer een kleinere lijst? Mensen stemmen toch, ook al zagen ze beide films niet.

Daarnaast praat je over "kennen" en "gezien hebben". Met kennen bedoel je dan naambekendheid. Als ik zeg dat ik een film ken, bedoel ik dat ik hem gezien heb. Anders ken je de naam van de film, niet de film.
Ik heb de bijbel ook niet gelezen. Durf toch wel te zeggen dat ik dat boek ken. Ik ken die films wel beter dan alleen op naam. Zijn gewoon erg bekende films (als tegenstelling tot onbekende parels). Zou de strekking daarvan nog maar eens op zoeken. Zitten veel erg bekende, nee beroemde zelfs, films tussen. Dat ik ze niet allemaal gezien heb is wat anders. Ik heb er al genoeg over gelezen, stukjes ervan gezien of andere films van die regisseurs gezien waardoor ik een verwachtingspatroon heb bij de films (staan er heel veel op mijn Wishlist, waar je niet zomaar opkomt) die ik toch echt ken.

Je zegt dat je de films die je zag, erg de moeite waard vindt. De term Parels is dus terecht. .....................Voor een dergelijk spel dus zeker onbekend genoeg.

Mooi betoog over het waarom, wat ik op zich wel snap of anders wel wil snappen. Maakt het mislukken van deze KO er niet minder om.

En als een aantal 'klassiekers' die bij een aantal deelnemers naambekendheid genieten, nadien, door hun succes, ook bekeken worden, is dat een goede zaak, lijkt me.
Tja, dat mensen daar deze KO voor nodig hebben, zegt wel wat. Mensen die zich wel eens verdiept hebben in cinema door de jaren heen, zullen (vermoed ik) vooral gapen. Zal elitair klinken, maar ach.

Verder werd deze, zoals de meeste, KO in het algemene topic uitvoerig besproken voor hij gelanceerd werd. Ik heb je daar niet gehoord. Als het fenomeen KO je niet (meer) interesseert, weet ik niet waarom je problemen hebt met de titel van een KO

Het is het falen van deze KO, waar ik moeite mee heb; of eerder de verbazing bij het zien van uitsluitend bekende titels bij de laatste 32. Dat algemene topic houd ik niet bij. Mag ik er daarom geen opmerking over maken? Vind die KO sowieso al niet zo leuk en boeiend meer. Deze leek me wel leuk, maar was dat dus niet. Snap dat je het niet leuk vindt dat ik iets afzeik, waar jij veel moeite in hebt zitten, maar mijn kritiek blijft staan. Maar joh, ben al lang blij dat ik dit links kan laten liggen zonder iets interessants te missen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

mister blonde schreef:

Maar joh, ben al lang blij dat ik dit links kan laten liggen zonder iets interessants te missen.

Misschien moet jij deze post dan maar verwijderen. Hebben de mensen die wel wat lol willen hebben daar tenminste geen last van.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Zeik niet. Ik plaats wat ik wil.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik denk dat vooral het woord 'onbekend' hier ongelukkig is. De knock-out was vooral bedoelt om films met onder de 150 stemmen een kans te geven in een knock-out. Maar toen werden het ineens 'onbekende parel' genoemd, terwijl 'onderbekeken parels' beter was geweest.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

6-1

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

7-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

8-1

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

4. Pather Panchali - Höstsonaten

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

1-0

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

2-0

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

3-0, beiden geweldig mooie films trouwens.

Grindhouse

• 828 berichten
  • 1686 stemmen

4-0

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

5-0

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

5-1

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

6-1

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4688 stemmen

6-2 Pfff, bijna onmogelijke keuze. 2 film die zo m'n top-10 in kunnen.

Iketes

• 1968 berichten
  • 1375 stemmen

6-3

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

7-3 voor de vaart

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

5. Sunrise: A Song of Two Humans - Battaglia di Algeri,

1-0 positieve verrassing van de pakketservice

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

2-0

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

7-3

Tot de 8, 2 verschil

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

8-3

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

2-1!

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

2-2!

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

2-3

Beide zeer sterk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.