- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Gouwe Ouwe Films (2008)
Knock-out: Gouwe Ouwe Films (2008)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Jij kan er anders nu een eind aan maken....
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Deze ronde moet ik helaas skippen, aangezien ik Great Expectations niet zag, en er veel van verwacht. 
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
31. Five Graves to Cairo - Foreign Correspondent
0-1
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
2-1 heerlijke film, prachtige openingsscène, die film wens ik nog wel in mij collectie te hebben.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Niets versus helemaal niets
2-2
Had van de week een 'discussietje' met Baggerman over "overschatte regisseurs". Eisenstein Post-1930 is er wat mij betreft eentje.
Ik denk hier in ieder geval heel anders over. Ivan Groznyy I & II zijn mijns inziens uitstekende films en Bronenosets Potyomkin (1925) is overduidelijk een meesterwerk.
Door sommige in twijfel getrokken maar het betrof in ieder geval 1 van de eerste films waarin Eisenstein vergaande experimenten uitoefende op gebied van de montage techniek. Experimenten die voorts veel invloed hebben gehad op de techniek van film editing.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
4-1
Ik heb het ook zeker niet over Eisenstein pre-1930, zoals je kunt zien (waar Stachka mijn persoonlijke favoriet is). Nevskiy en de twee Grozny films zijn alle prul. Zeker in vergelijking met andere films uit die tijd. Erg gedateerd ook. Maar goed, 't Is maar een mening.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
@Mochizuki Rokuro
Ik gaf dan ook enkel mijn visie daarop. Maar goed, we verschillen op dit punt dan inderdaad van mening daar waar jij spreekt over "prul".
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
1-1
Bambi is leuk, maar elke film van Ozu is een verademing.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er één gezien, dat vergde vooral een hele lange adem....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
2-1
Fijn. Je zult zien dat we samen uiteindelijk op dezelfde winnaar zullen stemmen 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er één gezien, dat vergde vooral een hele lange adem....
Ozu is uniek. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die 't niets vinden trouwens maar ik vind 't 1 van de beste regisseurs allertijden. Onthaastingscinema. Ik denk dat mijn waardering voor Ozu zich net zo heeft ontwikkeld als mijn waardering voor klassieke muziek.... 10 jaar geleden had ik Ozu helemaal afgebrand denk ik.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nog een paar jaar en je wordt helemaal wild van een testbeeld. 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Nog een paar jaar en je wordt helemaal wild van een testbeeld. 
Denk ik niet! 
Bovendien is 't nog steeds actuele cinema. Hou Hsiao-hsien is eigenlijk gewoon een update van Ozu. Zal dan ook wel niet aan jou besteed zijn.
Grindhouse
-
- 828 berichten
- 1686 stemmen
33. Captain Blood - Sunset Blvd.
0-1
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Denk ik niet! 
Bovendien is 't nog steeds actuele cinema. Hou Hsiao-hsien is eigenlijk gewoon een update van Ozu. Zal dan ook wel niet aan jou besteed zijn.
Zeg dat wel.... zijn Three Times bevat het saaiste stuk cinema dat ik ooit heb mogen aanschouwen....