• 15.782 nieuwsartikelen
  • 178.142 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.194 acteurs
  • 199.041 gebruikers
  • 9.373.588 stemmen

Knock-out: Acteurs (2007)

zoeken in:

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Onderhond schreef:

Kan ik me toch niet in vinden, maar ik ben ondertussen al erg gewend aan de Aziatische talen.

Daarbij (en zeker in dramas) wordt er vaak erg weinig gepraat, waardoor heel veel aandacht op de acteurs (en het visuele, maar da's een andere discussie) komt te liggen. Verder staan ondertitels nooit in de weg om de presence van een acteur goed op te vangen vind ik.

Misschien ligt het dan ook aan hoe mensen als acteerwerk interpreteren. Sterke acteerprestaties worden meestal toegedicht aan mensen die veel tekst hebben en die heel opvallend aanwezig zijn. Bij rustige drama's met weinig tekst krijgen mensen denk ik sneller het idee dat de beelden, waar het acteerwerk soms een belangrijk deel van uitmaakt, de hand van de regisseur is. Hoe dan ook, er is een duidelijk contrast tussen beide soorten acteren en die eerste heeft hier de overhand.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

6-6

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

6-7

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Wat mij betreft gaat het enkel om het effect wat een acteur op het publiek (in dit geval mezelf) heeft. Dat het voor een Japanner stijf klinkt zal best ... zo klinken een hoop vlotte NL acteurs mij ook erg stijf in de oren vaak.

Gaat er mij vooral om hoe ze op mij overkomen, niet hoe ze in hun eigen land overkomen. Misschien dat het taalkennisgebrek daar dan zelfs wat bij helpt. Zo is het eerder een positief punt.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

6-8 Keitel, Penn is niet slecht, maar wordt (hier) wel wat overschat.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

7-8

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

8-8

Rik Cremers

• 1439 berichten
  • 3117 stemmen

8-9

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

9-9

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

10-9

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

10-10

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

10-11

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7943 stemmen

11-11

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

12-11

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

12-12

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Met pijn in het hart

13-12 Penn

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

13-13

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

14-13

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

14-14

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

14-15

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

15-15

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

16-15

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

starbright boy schreef:

6-8 Keitel, Penn is niet slecht, maar wordt (hier) wel wat overschat.

Ik vind het wel raar dat je zegt dat hij hier overschat wordt. Penn krijgt volgens mij meer hoofdrollen dan Keitel, en de (uitzonderlijke) gevallen waarin Keitel wel de hoofdrol krijgt, is de film meestal geen (kas)succes. Dus als Penn al zou overschat worden, is het zeker niet alleen hier.

Om m'n punt te illustreren : Penn won één oscar en kreeg nog 3 nominaties, telkens voor Leading Actor, Keitel won geen oscar, kreeg 1 nominatie, voor Supporting Actor.

Waarmee ik enkel je punt betwist dat Penn hier zou overschat worden, niet de kwaliteiten van Keitel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar Penn heeft geen enkele rol die in de buurt komt van Bad Lieutenant en in geen enkele film gespeeld die het nivo van Taxi Driver of Pulp Fiction haalt. En dan heb je ook nog The Piano, Reservoir Dogs, Mean Streats Smoke, Bad Timing.. Een lijst waar Penn met zijn mainstream Hollywood werk niet aan kan tippen.

En begin nu niet over de slechtere films van Keitel want dan noem ik : Shanghai Surprise.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Reinbo schreef:

Maar Penn heeft geen enkele rol die in de buurt komt van Bad Lieutenant en in geen enkele film gespeeld die het nivo van Taxi Driver of Pulp Fiction haalt.

Ik nam geen standpunt over de kwaliteiten van één van beide acteurs in, ik vind ze beiden erg goed. Maar een bijrol in een topfilm is, qua moeilijkheidsgraad, niet hetzelfde als een hoofdrol. Trouwens, niet iedereen vindt Pulp Fiction van een hoog niveau, zeker niet bij MM

En ik vind dat Penn in films als "Casualties of War" en "Dead Man Walking" wel indrukwekkende prestaties neerzet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kinderspel vergeleken met Bad Lieutenant . Keitel is zoveel interessanter...

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Nochtans zie ik hem in grote lijnen veel liever spelen dan Keitel: Carlito's way, Dead man walking, U-Turn, Mystic River en The assination of Richard Nixon.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Penn vond ik ook goed in All The King's Men.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vind Penn vooral goed in Bad Boys, heeft zijn debuut helaas nooit meer overtroffen. (Carlito's way misschien, maar die film vind ik verder zwak,) Keitel is gewoon veel veelzijdiger..

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Tja, als dat al zo zou zijn, dan blijft het de vraag waarom hij, 21 jaar ouder dan Penn, niet meer interessante rollen aangeboden krijgt. Dus als Penn al overschat zou zijn, is het zeker niet alleen hier

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.