• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.399 stemmen

Knock Out: Regisseurs (2007)

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

Volgens de lijstjes wel ja. Maar daar begin ik nou een beetje genoeg van te krijgen. Prima dat jij films die hoog scoren op lijstjes gelijk weet te waarderen, maar het blijven natuurlijk non - argumenten. Ik vind het vooral een teken van zwakte. Als het aan jou ligt dan voert nog steeds hetzelfde regisseursgilde de boventoon over 50 jaar. Het zou je sieren als je de lijstjes ( waar overigens soms bruikbare tips tussenstaan ) eens liet liggen en zelf is aan het ontdekken sloeg.

Niet alleen lijstjes, ook losse oordelen, besprekingen, analyses, prijzen, noem maar op. Kijk die films nu gewoon maar eens en laat je vooroordeel over wat "hollywood" is nu eens los.

Anyway, ik kijk niet uit welke tijd een film is. Ik kijk wat een film met mij doet. Het moet een bijzondere filmervaring zijn, dan scoort hij 4* of hoger. Er staat van alles tussen overigens, ook zat klassiekers. En met o.a. Soy Cuba, Le Trial, Mr Deeds Goes to Town, Naked Island en Citizen Kane op stapel, kan ik niet anders concluderen dat jij degene bent die kortzichtig is en simpele Amerikaanse regisseurs als Burton en Spielberg prefereert boven regisseurs uit andere landen. Jouw blikveld lijkt vooral in Amerika te liggen. Jammer.

Prima dat jij de Hollywoodverhaaltjes graag slikt, maar op een gegeven moment verwacht je wat meer dan alleen een verhaal. De uitvoering gaat dan een rol spelen. Zat films van voor 1960 die dat goed beheersen: o.a. Night of the Hunter, Touch of Evil, Nights of Cabiria, The Third Man, The Killing, It `s a Wonderful Life, Strangers On a Train etc. De acteerprestaties, beelden, muziek, vertelling van het verhaal, danwel sfeer in deze films zijn van zo `n aard dat ik vind dat ze anno 2007 nog goed meekunnen.

Je slaat iedere plank mis vriend, bovendien begin JIJ te zeiken over hollywood en wat daar allemaal volgens jou onder valt. Je doet voorkomen alsof mensen die Spielberg of Scorsese weten te waarderen zich zouden moet schamen ofzo Doe normaal! Spielberg heeft een aantal doorbraken op zijn naam staan, die niet alleen maar worden gewaardeerd op hun verkoopsucces. Al die andere regisseurs die hoog eindigen idem dito. Mijn favorieten kenmerken zich nu juist op wat ze met mij doen en wat ik er qua gevoel aan heb overgehouden. Ik stem niet politiek correct (lees: aziatisch, arthouse). Dat wil niet zeggen dat ik niet enorm veel arthouse films heb gezien, maar twee zwijgzame autistische aziaten die elkaar niet kunnen benaderen en wat over de rijstvelden zitten uit te kijken kan mij eenvoudigweg meestal niet bekoren. Kijk ik liever naar gras dat groeit.. Dat wil niet zeggen dat ik niet al een hoop aziatische films heb gezien, of dat ik weiger ernaar toe te gaan. Iets dat jij overduidelijk wel met amerikaanse producten doet (gezien je opmerking over Ford e.d.).

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

Jij bent natuurlijk de expert.

Aanzienlijk meer dan jij, met je monomane visie over wat verantwoorde cinema is! Je hebt amper wat gezien en begint overal vrolijk over mee te blaten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Toch wel een schande dat Carpenter steeds ontbreekt.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

orbit schreef:

Dat wil niet zeggen dat ik niet al een hoop aziatische films heb gezien, of dat ik weiger ernaar toe te gaan. Iets dat jij overduidelijk wel met amerikaanse producten doet (gezien je opmerking over Ford e.d.).

Vandaar waarschijnlijk dat hij een 6-tal Amerikaanse 5* films heeft. Overduidelijk gewoon

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Vandaar waarschijnlijk dat hij een 6-tal Amerikaanse 5* films heeft. Overduidelijk gewoon

Vanwaar dan deze domme en kortzichtige opmerking:

Nolan, Stone, Coppola, Lumet, Spielberg, De Palma, Tarantino en in mindere mate Leone. Voor dit soort gerei bij de beste 16 kun je je alleen maar schamen. Over Ford kan ik nog geen oordeel vellen, maar die lijkt mij ook geen klap waard te zijn.

?? Lumet, Stone, Ford en Coppola worden even weggezet als beginners..

Door iemand die een rtl-4 drama als American History X op één heeft Bijna humor..

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Zie max ze nergens "wegzetten als beginners". Kan mij enkel uitspreken over Coppola (2x0.5*, 1x1.0* en 1x2.5*). Beslist geen beginnen maar wel een oeverloos saaie filmer. Een typische vakman, zoals er ook veel vakkundige pottenbakkers rondlopen.

Van Lumet heb ik maar één film gezien, maar die behoort dan meteen tot mijn flop 3 allertijden (12 Angry Men).

Conclusies trekken is ook niet zo makkelijk natuurlijk.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

orbit schreef:

Niet alleen lijstjes, ook losse oordelen, besprekingen, analyses, prijzen, noem maar op. Kijk die films nu gewoon maar eens en laat je vooroordeel over wat "hollywood" is nu eens los.

Daar ben ik mee bezig en alhoewel er goede films tussenzitten zit er ook veel troep tussen. Accepteer dat nou eens.

Je slaat iedere plank mis vriend, bovendien begin JIJ te zeiken over hollywood en wat daar allemaal volgens jou onder valt. Je doet voorkomen alsof mensen die Spielberg of Scorsese weten te waarderen zich zouden moet schamen ofzo Doe normaal!

Nee, ik zei alleen dat men zich moet schamen alszijnde er geen betere regisseurs rond zouden lopen. Ik kan Spielberg ook wel waarderen, maar een plekje bij de beste 16?

Mijn favorieten kenmerken zich nu juist op wat ze met mij doen en wat ik er qua gevoel aan heb overgehouden. Ik stem niet politiek correct (lees: aziatisch, arthouse). Dat wil niet zeggen dat ik niet enorm veel arthouse films heb gezien, maar twee zwijgzame autistische aziaten die elkaar niet kunnen benaderen en wat over de rijstvelden zitten uit te kijken kan mij eenvoudigweg meestal niet bekoren. Kijk ik liever naar gras dat groeit.

Je hebt gewoon niks met gevoelscinema. Interesseer je eens voor een andere cultuur zou ik zeggen. En doe eens niet zo verontwaardigd als mensen dit wel weten te waarderen.

Dat wil niet zeggen dat ik niet al een hoop aziatische films heb gezien, of dat ik weiger ernaar toe te gaan. Iets dat jij overduidelijk wel met amerikaanse producten doet (gezien je opmerking over Ford e.d.).

Nou, was dat ook de enige regisseur van de laatste 16 waar ik geen enkele film van gezien had. En dat zei ik ook, maar vind je het heel gek dat ik geen feestje vierde dat hij de laatste 16 haalde als zoveelste Amerikaan. Overigens ben ik wel degelijk bereidwillend om wat van hem te gaan zien.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

orbit schreef:

Door iemand die een rtl-4 drama als American History X op één heeft Bijna humor..

Dit vind ik dan weer zo `n lage opmerking, ik ga toch ook niet over jouw top 10 beginnen. Of iets in de trant van: iemand die Fight Club, Magnolia en Amelie niet weet te waarderen weet er de ballen niet vanaf. Het zou je sieren als je wat minder generaliseerde conservatief zelfingenomen cowboytje. Volgens mij heb jij nooit van enige zelfreflectie gehoord, zelfs mensen die hun eigen mening geven probeer je denigrerend toe te spreken.

Overigens heb ik nooit gezegd dat ik Stone, Nolan etc. beginnelingen vond. Met name Stone heeft enkele goede films gemaakt, maar of je dan gelijk een plekje bij de beste 16 verdient.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Zie max ze nergens "wegzetten als beginners". Kan mij enkel uitspreken over Coppola (2x0.5*, 1x1.0* en 1x2.5*). Beslist geen beginnen maar wel een oeverloos saaie filmer. Een typische vakman, zoals er ook veel vakkundige pottenbakkers rondlopen.

Van Lumet heb ik maar één film gezien, maar die behoort dan meteen tot mijn flop 3 allertijden (12 Angry Men).

Conclusies trekken is ook niet zo makkelijk natuurlijk.

Als je je moet schamen als een filmer als Coppola weet te waarderen klinkt dit wel degelijk alsof Coppola een soort Joel Schumacher is.. en dat jij zijn partij trekt doet niets af aan die domme uitlatingen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

Dit vind ik dan weer zo `n lage opmerking, ik ga toch ook niet over jouw top 10 beginnen. Of iets in de trant van: iemand die Fight Club, Magnolia en Amelie niet weet te waarderen weet er de ballen niet vanaf. Het zou je sieren als je wat minder generaliseerde conservatief zelfingenomen cowboytje.

Jij bent anders de enige zelfingenomen ninja hier hoor. Van jou MOETEN we wel aan de aziatische "gevoelscinema", hoe saai veel mensen die ook vinden. Want met Coppola kan je echt niet meer aankomen hoor, belachelijk! Nee, Hansi Kotopapakochi, dat is het enige dat telt.

En je spaart andermans favorieten net zomin als dat ik met jouw nummer 1 doe, dus niet zo huilen mannetje.

Overigens heb ik nooit gezegd dat ik Stone, Nolan etc. beginnelingen vond. Met name Stone heeft enkele goede films gemaakt, maar of je dan gelijk een plekje bij de beste 16 verdient.

Ja dus, net zoals Spielberg. Iemand die niet ziet dat dit reuzen zijn in het medium film, snapt weinig van de ontwikkelingen van de laatste 50 jaar. Ga anders Duel maar eens kijken, laat wel zien dat Spielberg met nul budget aanzienlijk meer talent heeft dan mening aziatisch mangatalent.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Als je je moet schamen als een filmer als Coppola weet te waarderen klinkt dit wel degelijk alsof Coppola een soort Joel Schumacher is.. en dat jij zijn partij trekt doet niets af aan die domme uitlatingen.

Jongen blijf lekker je klassiekertjes verdedigen. Ik ga niet zeggen dat iemand die Apocalypse Now in zijn top 10 heeft lachwekkend is. Puur, omdat ik weet omdat dat niet leuk is voor andere mensen die de film wel waarderen. Het ontbreekt jou echt aan elke vorm van empathie. Als er iemand lachwekkend is dan ben jij het.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

orbit schreef:

Joel Schumacher is een toffe regisseur

Ben het er verder niet mee eens dat mensen zich moeten schamen voor het leuk vinden van een regisseur. Ik betwijfel ook of maxcomthrilla dat in alle ernst gezegd heeft. Wat ik wel vind is dat zo'n lijstje sprekend is voor het conforme filmliefhebbers karakter van de site en het niet echt getuigd van een algemeen erg brede kijk.

Gelukkig kent MM meerdere kleine eilandjes die het voor anderen ook een interessante site maken

orbit schreef:

Nee, Hansi Kotopapakochi, dat is het enige dat telt.

orbit schreef:

aziatisch mangatalent.

Je laat in ieder geval wel zien hoe bekend je bent met bepaalde subgenres

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

orbit schreef:

Ga anders Duel maar eens kijken

En laat ik die nou al net gezien hebben, staat zelfs een klein recensietje bij. Leuke film, zeker in mijn filmontdekkingsfase.

En wat betreft dat zielig doen. Ik reageer bijna nooit verontwaardigd als iemand een persoonlijke favoriet van mij afvalt. Zou jij ook eens moeten leren. Oh, ja voortaan van een mug geen olifant maken zou ook helpen.

Nee, Hansi Kotopapakochi, dat is het enige dat telt.

Bedankt voor de tip, was tot dusver nog niet bekend bij mij.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

Reinbo schreef:

Toch wel een schande dat Carpenter steeds ontbreekt.

Tja Carpenter is een ongekend vakman maar een ontbreken van een Polanski, tarkovsky en Roeg vind ik erger. De top 16 van 2006 is nog de beste tot nu toe.

Verder is het vrij logisch dat er op deze site het soort lijstje als dit jaar uit komt. Maar ik kan me daar niet druk over maken. Is hetzelfde als de top 10 van de top 250 waar naar mijn mening er geen 1 van in thuishoort.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

En laat ik die nou al net gezien hebben, staat zelfs een klein recensietje bij. Leuke film, zeker in mijn filmontdekkingsfase.

En wat betreft dat zielig doen. Ik reageer bijna nooit verontwaardigd als iemand een persoonlijke favoriet van mij afvalt. Zou jij ook eens moeten leren. Oh, ja voortaan van een mug geen olifant maken zou ook helpen.

Leer jij je dan eens neer te leggen bij de uitslag van een KO en niet gelijk in verontwaardigt gejank uit te barsten als de uitslag je niet zint.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Ik begrijp werkelijk niet waarom men deze "discussie" laat ontaarden in over en weer, mijns inziens, kinderachtige opmerkingen.

Nergens nodig voor. Kom op mensen. Geef uw visie over wat jij denkt dat de juiste wijze is van een regisseur te beoordelen, maar..... laat het dan daarbij. Het heeft toch serieus geen zin om hier elkander proberen te overtuigen?

Als men dan toch een discussie wenst te voeren, doe dit dan op inhoudelijke voet en niet middels op de man opmerkingen.

______persoon a_________

Ik vind.... en wel hierom:

- punt

- punt

- punt

- punt

en mede daarom is mijn conclusie ........... !

_____persoon B____________

Beste persoon "a"

u schreef...

- punt

- punt

- punt

- punt

ik betwist dat punt....... en daarom uw conclusie .....

begrijpt u?

______persoon a_________

aan persoon B

ja,, maar....

- punt

- punt

enz....

Kom op....

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Je hebt gewoon niks met gevoelscinema. Interesseer je eens voor een andere cultuur zou ik zeggen. En doe eens niet zo verontwaardigd als mensen dit wel weten te waarderen.

Jij bent degene die vind dat mensen zich moeten schamen als Coppola, Scorsese, Ford of weet ik veel wat voor cinemagenie in de top 20 staat hoor... Over verontwaardigd gesproken.

(bovendien is de term gevoelscinema zo subjectief als wat).

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

kos schreef:

(quote)
Jij bent degene die vind dat mensen zich moeten schamen als Coppola, Scorsese, Ford of weet ik veel wat voor cinemagenie in de top 20 staat hoor... Over verontwaardigd gesproken.

(bovendien is de term gevoelscinema zo subjectief als wat).

Mijn woorden worden weer eens uit zijn verband gerukt. Ik vind ze niet top 16 waardig. Begrijpend lezen is ook niet meer wat het geweest is.

En Gevoelscinema subjectief? Het is wel een feit dat in de westerse cultuur ( g - cultuur ) emoties vaak heviger worden uitgedrukt dan in de f - cultuur. Daar wordt niet zoveel met emoties gestrooid en wordt er meer afgetast. Daar kun je niet omheen, alhoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.

@ Orbit: Amelie, need to say more? Bovendien kan ik best leven met Kubrick als winnaar. En ik ga vanavond maar eens een rtl 4 film kijken, als ze allemaal het niveau van AHX halen. Dan belooft het nog wat!

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

maxcomthrilla schreef:

(quote)

Mijn woorden worden weer eens uit zijn verband gerukt. Ik vind ze niet top 16 waardig. Begrijpend lezen is ook niet meer wat het geweest is.

Ik heb respect voor ieders mening, maar je moet toch weten wat je zegt. Dit is een letterlijk citaat. Welk verband ?

maxcomthrilla schreef:

Nolan, Stone, Coppola, Lumet, Spielberg, De Palma, Tarantino en in mindere mate Leone. Voor dit soort gerei bij de beste 16 kun je je alleen maar schamen. .

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

precies zoals hij het zegt, hij vind het misschien geen slechte regisseurs an sich maar hij vind ze niet top 16 waardig. Dat staat in beide bovenstaande citaten

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Wat Wouters eigenlijk ook al zegt.

Maar nog een keer dan maar. Er zijn 16.000 regisseurs. Ik vind inderdaad dat deze regisseurs niet bij de beste 16 horen. Ik bedoel het niet in de zin van: mensen wiens favoriete regisseur erbij staat moeten zich schamen. Maar meer in de zin van: dat die regisseurs bij de beste 16 staan, daar kun je je toch eigenlijk alleen maar voor schamen.

Is het voor sommigen zo moeilijk om een beetje na te denken, waarom moet alles altijd tot in de puntjes verklaard worden.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Wouters schreef:

precies zoals hij het zegt, hij vind het misschien geen slechte regisseurs an sich maar hij vind ze niet top 16 waardig. Dat staat in beide bovenstaande citaten

De vraag is waar Kos zijn uitspraak uit verband rukt. Hij citeert gewoon, niks uit verband gerukt.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

De vraag is waar Kos zijn uitspraak uit verband rukt. Hij citeert gewoon, niks uit verband gerukt.

Ik zeg nergens maar dan ook nergens dat bepaalde mensen zich moeten schamen. Essentieel detail lijkt mij. Voila. Lees eens een keertje goed voordat je oordeelt.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik bedoel het niet in de zin van: mensen wiens favoriete regisseur erbij staat moeten zich schamen. Maar meer in de zin van: dat die regisseurs bij de beste 16 staan, daar kun je je toch eigenlijk alleen maar voor schamen.

. jaja. Zal wel aan mijn interpretatievermogen liggen.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Moet 'men in het algemeen' zich schamen wanneer mijn 4 van m'n favo regisseurs bij de top 16 staan?? Het is me toch wat zeg.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Moet 'men in het algemeen' zich schamen wanneer mijn 4 van m'n favo regisseurs bij de top 16 staan?? Het is me toch wat zeg.

Ik denk dat het toch al een hoop zou schelen als iedereen zich wat minder snel zou voelen aangesproken.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Doe ik ook niet. maar het staat er wel.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

kiriyama schreef:

(quote)

Ik denk dat het toch al een hoop zou schelen als iedereen zich wat minder snel zou voelen aangesproken.

Je lokt zo'n reactie dan toch ook uit door zoiets te zeggen.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

by_the_way schreef:

(quote)

Je lokt zo'n reactie dan toch ook uit door zoiets te zeggen.

Bij mensen die niet goed kunnen lezen wel ja. Maar oh, wat zijn we snel op onze teentjes getrapt. Iedereen kan maar beter zijn mond dichthouden, anders krijg je een paar CIA undercover agenten achter je aan die de belangen behartigen van de Amerikaanse prehistorische film.

Vooral als local hero Coppola gekraakt wordt met een notenkraker zijn de helikopteraanvallen niet van de lucht. Afschieten die lui die Coppola geen warm hart toedragen, onvoorstelbaar. Hoe kan zoiets zich toch ontwikkelen?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Het staat er inderdaad ja.. vreemd ook wanneer iemand zich verbaasd als Coppola bij de laatste 16 komt, godbetere. Als je ziet hoe hoog de films van Coppola uit de jaren 70 worden gewaardeerd is dat toch nergens verrassend of een blamage

Het zou pas beschamend worden als er allemaal huidige ééndagshitjes tussen de laatste 16 zouden staan. Ik vind het dus een overtrokken reactie, én hij is respectloos tov. zowel die grootse regisseurs als de mensen die daarvan houden lijkt me.

Maargoed, het zal allemaal wel weer verkeerd worden opgevat of begrepen. Ik ga wel weer op mtv afstemmen voor wat asiamania

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.