- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Cultmovies
Knock-Out: Cultmovies
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Het feit dat je ET en The Thing in één dezelfde zin plaatst vind ik al reden om de film niet als cult te bestempelen. Zoals ik zeg, imo hebben cultfilms ook een bepaalde goedkope uitstraling. Om die reden vind ik Blade Runner ook veel te ver gekomen in deze KO. Heeft Death Wish eigenlijk meegedaan aan deze KO?
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Fijn, al die mensen die Blade Runner hier niet hoeven en er wel op stemmen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Heeft Death Wish eigenlijk meegedaan aan deze KO?
Ja. Uitgeschakeld door Hana-Bi, meen ik.
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Cook, Thief... en C'est Arrivé door. 
6-0, al is Reconstruction wel de betere film.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
ik zeg, imo hebben cultfilms ook een bepaalde goedkope uitstraling.
Heeft death wish 3 meegedaan?
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Enkel op basis van het budget afgaan lijkt mij oppervlakkig, de bedoeling van de regisseur speelt ook mee.
Toen Carpenter Big Trouble in Little China maakte had hij een groot budget, maar ipv. een main-stream Hollywood blockbuster te maken spotte hij met de toen geldende (nu nog?) conventies in Hollywood.
Ook deze film kende bij release weinig succes maar vind nu toch zijn publiek... Cult?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Heeft death wish 3 meegedaan?
Yep, het was Death Wish 3 dat uitgeschakeld werd door Hana-Bi.
Dat kan trouwens opgezocht worden met de functie "zoek bericht" 
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Death wish 3 kicks ass.
De vader van aller cults.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4554 stemmen
Iron Man, the (Tetsuo) - Reconstruction
6-1
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Cult is gewoon een film die heel populair is bij een relatief kleine groep mensen. De bedoeling van de regisseur e.d. is in deze niet relevant.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
In dat opzicht is The Thing eigenlijk al geen cult meer aangezien deze film bij een grote groep bekend is. In ieder geval in mijn omgeving. Valt ook altijd goed bij een breed publiek.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Allebei dikke cult. Moeilijk. Ga toch voor Caligula.
1-0
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
1-1
Caligula is echt zoo slecht. 
Wicker man is a-o-kay
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
The Thing staat met 850+ stemmen in de Top250. Dan spreek je niet meer over een kleine groep volgens mij.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Caligula zal toch niet blijven betere films uitschakelen, hoop ik ?
1-2
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
1-5 Toch leuk dat Caligula zo ver is gekomen.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
In dat geval kan men bij Mulholland Dr. een film met 1473 stemmen en een gemiddelde van 3,88 ook niet meer spreken van cult.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
In dat geval kan men bij Mulholland Dr. een film met 1473 stemmen en een gemiddelde van 3,88 ook niet meer spreken van cult.
Die film mag hier ook snel weg van mij.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Schande dat Cannibal Holocaust eruit ligt. Ken weinig films die zo populair zijn bij een kleine groep.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
The Thing staat met 850+ stemmen in de Top250. Dan spreek je niet meer over een kleine groep volgens mij.
Dat ben ik met je eens, maar er zijn wel meer twijfelgevallen. Mulholland Drive staat met 1400+ stemmen in de top 250. Dat zou dan ook geen cult zijn. Aan de andere kant zit deze site vol filmliefhebbers, die daarom veel sneller deze film gezien hebben. Als ik op straat zou rondvragen, denk ik dat hoogstens 5% (misschien zelfs niet meer dan 2%) van Mulholland Drive gehoord heeft. Het heeft ook met referentiekader te maken.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Als Star Wars er niet bij mag dan Mullholland Dr. en Saw zeker niet.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Schande dat Cannibal Holocaust eruit ligt. Ken weinig films die zo populair zijn bij een kleine groep.
De keerzijde is uiteraard dat het niet enkel gaat om de film die het meest cult is, maar om de cultfilm die het beste is.
Cannibal Holocaust is stevige cult, maar verder een weinig goeie film imo.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Waar zijn al die stemmers die the Wicker Man in de finale willen ? Reinbo ? Wouters ?
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
2-6 !! 
sorry had me zelf toch zo voorgenomen juist voor deze ronde achter mijn pc te zitten