- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Cultmovies
Knock-Out: Cultmovies
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
Omdat het om een cult K.O. gaat en TCM een grotere cultfilm is.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Het is een horrorklassieker. Dus hoezo kult?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
5-4
Jammer van Dawn of the Dead. The Thing is even geniaal hoor maar echt veel minder cult. Is zelfs een grote studiofilm waarin veel is geinvesteerd.
Maar The Thing was naargelang het geïnvesteerde geld en de lange voorbereidingstijd een box office-flop. Hij is pas echt groot geworden na de videorelease.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Het is een horrorklassieker. Dus hoezo kult?
Klassiekers kunnen geen cult zijn? Of kultfilms geen klassiekers?
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
Cult is een van de winige "genres" datin alle soorten films teruggevonden kan worden...
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Vast wel, geen idee, maar ik zie niet waarom barton fink wel/geen cult is en tcm dan meer of minder. Dus waarom stem je dan niet op de beste. Of kan jasha 'bewijzen' dat TCM meer cult is?
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Cult is een van de winige "genres" datin alle soorten films teruggevonden kan worden...
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
2-3 Tokyo-Ken
Deze catch the badguy met robotjes mag ondertussen wel een keer weg.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Deze catch the badguy met robotjes mag ondertussen wel een keer weg.
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
Daarom heb ik het ook tussen aanhalingstekens gezet 
Wat betreft waarom TCM meer cult is dan Barton Fink is duidelijk een moeilijke vraag want dan gaan we weer naar de vraag toe van "Wat is cult?". En dan moet ik zeggen dat ik een monster-maniak met zaag, en vooral de laatste scene van TCM meer cult vind dan het (prachtige) voorlaatste scene in Barton Fink (brand in het hotel). Dit omdat het in die scene bijvoorbeeld meer ging om verborgen boodschappen te vinden dan een cult-aspect te creëren.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Dit omdat het in die scene bijvoorbeeld meer ging om verborgen boodschappen te vinden dan een cult-aspect te creëren.
. Ik kan eigenlijk niets beters verzinnen dan deze definitie. Dus iedereen gewoon stemmen op de betere film.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Waarom stem je er dan wel op ?
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
1-0 ook een tof liedje van black sabbath
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Blade Runner weer door
Veel te commercieel filmpje dat al veel te veel mooie slachtoffers gemaakt heeft.
3-0
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar The Thing was naargelang het geïnvesteerde geld en de lange voorbereidingstijd een box office-flop. Hij is pas echt groot geworden na de videorelease.
Maar The Thing vind ik nergens cult uitstralen. Dawn of the Dead heeft dat veel meer. Vind ik toch een belangrijke redenering om een stem uit te delen.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
The Thing is ook 100% Cult, zoals Halcyon zegt het succes kwam pas later.
De film heeft naam gekregen door de kwaliteiten van de film zelf (zoals bvb. het originele monster-design) en niet door 1 of andere promotiecampagne.
Ten tijde van ET was The Thing ook een bijzonder duister/gedurfd project.