- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Cultmovies
Knock-Out: Cultmovies
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Maar zoals gezegd heb je Wicker Man niet gezien. Je kan er dus geen idee van hebben of je hem een betere cultfilm vindt dan Tesis
Als Wicker Man nu in een soort genre te vatten zou zijn, kan ik het begrijpen. Zelf heb ik het bvb. niet voor bloederige horror of oorlogsfilms. Maar Wicker Man is toch redelijk uniek. Goed of slecht valt natuurlijk over te discussiëren, maar niet zonder de film gezien te hebben.
Tesis vind ik gewoon een uitstekende cultfilm. Daarom krijgt hij het voordeel van de twijfel. Net zoals jij Dead Leaves eruit stemt zonder hem te hebben gezien, ten faveure van Blade Runner. Moet geen probleem zijn.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Wat jij zegt, we stemmen op de beste cultfilm. Als Tesis cult zou zijn had ie mijn stem gehad. Maar ik zal wel een ander beeld van cult hebben.
Ik denk dat dat het grote probleem van deze KO is, cult is een vaag begrip dat niet nauw te definiëren valt.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
5-7 voor The Wicker Man, das pas een cultfilm.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Ik denk dat dat het grote probleem van deze KO is, cult is een vaag begrip dat niet nauw te definiëren valt.

Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
13. Big Trouble in Little China - Pi
0-1 Pi 
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
14. Eraserhead - Survive Style 5+
1-0 Eraserhead
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1-1 jammer, had een halve finale moeten zijn.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Jammere loting,
Big trouble in Little China 
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
4-3
Maar hadden beiden in de halve finale moeten staan.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Net zoals jij Dead Leaves eruit stemt zonder hem te hebben gezien, ten faveure van Blade Runner. Moet geen probleem zijn.
Toch maar even naar m'n stemmen kijken voor je zoiets zegt. Ik heb Dead Leaves via de pakketservice bekeken en 2 sterren gegeven.
Maar verder is het wat mij betreft geen probleem, ik ga ervan uit dat het niet zo makkelijk zal zijn voor een niet-aziatische cultfilm om deze KO te winnen 
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Toch maar even naar m'n stemmen kijken voor je zoiets zegt. Ik heb Dead Leaves via de pakketservice bekeken en 2 sterren gegeven.
Oh, dan heb ik vast de hoofdletter V vergeten in te voeren. 
Ik schat de Aziatische films trouwens ook hoog in. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Net zoals jij Dead Leaves eruit stemt zonder hem te hebben gezien, ten faveure van Blade Runner. Moet geen probleem zijn.
Niet iedereen stemt voor elke film die hij gezien heeft... Volgens die theorie zou ik geen enkele film gezien hebben, wat natuurlijk niet zo is. Dus toch altijd oppassen voor je zoiets zegt
.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Het tempo is eruit precies.
Stand van zaken :
14. Eraserhead - Survive Style 5+
4-3
Ruudje
-
- 916 berichten
- 4482 stemmen
Maar hadden beiden in de halve finale moeten staan.
dit had van mij de finale mogen zijn!
moeilijke keuze, maar ik ga toch voor Eraserhead.
deze vind ik iets meer cult!
7-4 dus
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
15. Don’t Look Now - Assault on Precinct 13 (1976)
0-1 Assault on Precinct 13 (1976)