• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.360 stemmen

Knock-Out: Beste einde

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-2!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ghost World - Shichinin no Samurai 6-1

Ik hoop dat niemand het ziet want we moeten ons echt diep gaan schamen.

1-3 voor Mr. Smith

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Idd. Prachtig eind, moet ik net bij deze even weg zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

1-3 voor Mr. Smith

Moet je het vooral herposten

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

ik leef met je mee Moviefreak#1

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7936 stemmen

2-3

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Dit is inderdaad beschamend. Er is op zich niks mis met het einde van Ghost World, maar het einde van Seven Samurai bij die graven is prachtig.

Nog onbegrijpelijker is dat Dr. Strangelove verliest van... Edward Scissorhands?! Dr. Strangelove had minstens in de kwartfinale gemoeten!

Vooruit Reinbo, Long Good Friday mag in plaats van Wounds.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

2-4

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

2-5

Leuk, dat er niet op de film gestemd wordt. Dr. Strangelove mag van mij tijdens de film knock - out voor de beste film best de kwartfinale halen maar hij beschikt naar mijn mening niet over een kwartfinalewaardig einde.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:
2-5

Leuk, dat er niet op de film gestemd wordt. Dr. Strangelove mag van mij tijdens de film knock - out voor de beste film best de kwartfinale halen maar hij beschikt naar mijn mening niet over een kwartfinalewaardig einde.

De laatste scène, waarin we de wereld zien vergaan onder atoomexplosies, terwijl het lied We'll meet again klinkt vind ik zeer briljant. Maar ook de andere laatste scènes met Slim Pckens op de atoombom en Dr. Strangelove's 100 jaar plan zijn geniaal. Gewoon een ijzersterk einde. Er zijn maar een paar eindes die ik beter vind.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

2-6

Wat jammer van Shichinin no Samurai zeg.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Godfather III, The - Straight Story, The

1-0

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

2-0

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

3-0

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

The One Ring schreef:
(quote)

De laatste scène, waarin we de wereld zien vergaan onder atoomexplosies, terwijl het lied We'll meet again klinkt vind ik zeer briljant. Maar ook de andere laatste scènes met Slim Pckens op de atoombom en Dr. Strangelove's 100 jaar plan zijn geniaal. Gewoon een ijzersterk einde. Er zijn maar een paar eindes die ik beter vind.

Ja, dat is dan inderdaad jammer. Ik vond het overigens ook gewoon een leuk einde hoor. Vandaar ook mijn 5* voor Dr. Strangelove. die scène met de man op de bom is mij tot nu toe zeer goed bijgebleven .

3-1

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Het einde van Edward Scissorhand is gewoon PRACHTIG. Heerlijk sprookjesachtig zoals alleen Tim Burton (met veel hulp van Elfman) dat kan. De wereld heeft meer van dat soort storytellers nodig...

maar ik ken Dr. Strangelove natuurlijk niet, geloof best dat dat einde ook best sterk is, maar denk niet dat ik het beter zou vinden dan ES

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Gizzmann schreef:

maar ik ken Dr. Strangelove natuurlijk niet, geloof best dat dat einde ook best sterk is, maar denk niet dat ik het beter zou vinden dan ES

Als je van gitzwarte humor houd wel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Vooruit Reinbo, Long Good Friday mag in plaats van Wounds.

Mijn dank is groot dat hij nog heel even mee mag doen. Vrees alleen de Halloween maffia.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

3-2

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ben ik het niet mee eens. Van de 6 stemmers voor het sprookje, zijn er 2 die Strangelove vlgns mij niet gezien hebben, en 2 die Strangelove met 2 of 1,5 sterren waarderen. Ik denk dus dat toch wel op (en in het geval van Strangelove tegen) de film gestemd is. Nu ja, als je de film in kwestie helemaal niet ziet zitten, kan ik me voorstellen dat dat ook voor het einde geldt

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Ik ben groot fan van het gitzwarte eind van Dr. S, maar het eind van Edward S. (geen familie van) is ook ontzettend mooi. Was gewoon een jammere loting en een moeilijke beslissing. Ben het er volledig mee eens dat Dr.S bij de laatste 16 had moeten eindigen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

3-3

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

4-3

(Ik heb niet op Dr. Strangelove gestemd omdat ik dacht dat die het sowieso zou halen.)

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

4-4

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

4-5

The One Ring schreef:

(quote)

Dr Strangelove en gitzwart ? Zit hoogstens een klein schaduwpje aan.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

4-5

(quote)

Dr Strangelove en gitzwart ? Zit hoogstens een klein schaduwpje aan.

Gitzwart betekend niet alleen seks met doden of veel bloed.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Wie beweert dat ?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Wie beweert dat ?

Het valt me op dat films met dergelijke elementen bij jouw vaak wel onder zwaerte humor mogen vallen. Of je Strangelove nou grappig vind of niet, je kunt het moeilijk geen zwarte humor noemen.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Zulke films vallen ook onder zwarte humor, dat wil niet zeggen dat zwarte humor beperkt is tot zulke films. Elementaire logica.

Ik vind Strangelove té braaf om door te gaan als degelijke zwarte humor. Zit misschien een risqué kantje aan, maar meer is het ook niet. In de categorie zwarte humor zonder gore kom ik eerder uit bij een film als Happiness.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ken weinig films met een zwarter eind dan Dr. S. "t wordt alleen nogal luchtig gebracht.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.