menu

Film / Filmgames / Knock-Out: Komische Scènes

zoeken in:

7-6 Ken idd veel leukere, zijn zelfs niet eens de leukste stukjes uit beide films.

IcU
7-7

Deze hele finalerondes zijn gewoon weer bedroevend.

8-8

Wat een matige finale helaas.

Ik vind de finale niet matig, beide scènes vind ik gewoon erg grappig, maar Monty Python heeft inderdaad betere scènes en Dr. Strangelove had gewoon in de finale gemoeten. Verder kan ik moeilijk kiezen, wnat zoals gezegd kan ik om beide wel erg hard lachen.

9-8 Ik ga toch maar voor meerdere grappen in een scène

Ja maar om één van deze scenes de beste komedie scene ooit te noemen....In dat opzicht een erg matige finale.

dutchtuga schreef:
Ja maar om één van deze scenes de beste komedie scene ooit te noemen....In dat opzicht een erg matige finale.

Valt wel mee hoor. Ik moet er wel bij zeggen The Holy Grail al erg vaak gezien te hebben en als je de film beter kent zul je merken dat de scènes vaak veel scherper en grappiger in elkaar zitten dan je denkt. Elke zin heeft vaak een grappige betekenis. In deze scène is de killer-rabbit de hoofdgrap, maar er zitten nog meer subtielere grappen in.

En Jesus is ook gewoon supergrappig. Nee, misschien niet de ultieme finale, maar wel goed genoeg. South Park of dat Calvairedansje in de finale had ik pas matig gevonden.

The One Ring schreef:
dat Calvairedansje in de finale had ik pas matig gevonden.

Ben ik het zeker niet mee eens. Maar heb je de film eigenlijk gezien, of is je oordeel enkel gebaseerd op het youtube clipje ?

KrisV schreef:
(quote)

Ben ik het zeker niet mee eens. Maar heb je de film eigenlijk gezien, of is je oordeel enkel gebaseerd op het youtube clipje ?

Alleen op het clipje van youtube. Misschien werkt het beter als je de film kent, maar op het moment vond ik het niet meer dan gewoon een vreemd dansje en er is toch wel een verschil tussen vreemd en grappig. Ik kon er geen glimlach voor opbrengen.

kiriyama
9-9 Maar beide niet finalewaardig.

Geloof me vrij, als je al de scènes van Monty enkel op een een kwart van je computerscherm zou zien, zonder de sfeer van de film en de context, zonder dat je de films ooit gezien had, zou je ze zeker niet op dezelfde manier waarderen.
Ik vind je oordeel hieromtrent dus wat voorbarig.
En er zijn véél betere scènes van Monty dan deze die de finale haalde.
Jammer.

Scene uit Calvaire werkt idd beter bij het kijken van de hele film. Het is zo'n groot contrast met de rest dat je werkelijk spontaan moet lachen van de absurditeit.

KrisV schreef:
Geloof me vrij, als je al de scènes van Monty enkel op een een kwart van je computerscherm zou zien, zonder de sfeer van de film en de context, zonder dat je de films ooit gezien had, zou je ze zeker niet op dezelfde manier waarderen. Ik vind je oordeel hieromtrent dus wat voorbarig.

Ik heb de Monty Python-scène bewust niet van youtube hier geplaatst omdat ik zag dat hij daar niet tot zijn recht kwam, nee. Youtube is inderdaad niet de beste manier om een scène te waarderen. Maar die Calvairescène plaatsten jullie zelf, dus als ik hem niet op een andere manier kon waarderen, moest het maar via youtube. Maar zelfs al had ik Calvaire wel gezien, dan lijkt de kans me klein dat ik die scène wel boven Monty Python zal verkiezen, al is het maar omdat Monty Python me doorgaans veel beter ligt dan welke andere humor dan ook. En als ik de scène van Calvaire niet op youtube gezien zou hebben, zou ik alsnog voor The Holy Grail gekozen hebben, dus zo veel verschil maakt het niet.

En er zijn véél betere scènes van Monty dan deze die de finale haalde.

Er zijn betere scènes van Monty Python, maar dit vind ik toch echt nog steeds hoog komisch niveau. Bewijst voor mij alleen maar wat een hoge standaard de Pythons hebben als het op komedie aankomt.

AHWA
10-11

The One Ring schreef:
[ Maar die Calvairescène plaatsten jullie zelf, dus als ik hem niet op een andere manier kon waarderen, moest het maar via youtube. Maar zelfs al had ik Calvaire wel gezien, dan lijkt de kans me klein dat ik die scène wel boven Monty Python zal verkiezen, al is het maar omdat Monty Python me doorgaans veel beter ligt dan welke andere humor dan ook.

Ik heb de scène niet geplaatst om mensen te overtuigen. Personen die de film gezien hebben, en ervan hielden, moesten niet meer overtuigd worden. Personen die de film niet gezien hebben zouden, zonder de link, ook niet voorstemmen. Stemmen verliezen zou het sowieso niet. Ik heb ook geen vergelijking tussen de Calvaire-scène en Monty gemaakt, en het was in elk geval niet mijn bedoeling jou te overtuigen.
Mijn opmerking was dat je zei dat de Calvaire-scène in de finale pas matig zou geweest zijn, terwijl je de film niet gezien hebt. Ik vind dat je moeilijk een scène kan beoordelen zonder de film gezien te hebben, op basis van het clipje, dat is als een filmbeoordeling neerpennen als je alleen de trailer gezien hebt. Neemt niet weg dat trailers recht van bestaan hebben

We hebben een winnaar:

(afbeelding)

Zo zie je maar weer: "Nobody fucks with the Jesus!"

Mooie winnaar toch

Ja, schitterende winnaar! Heb me meermaals kreupel gelachen met deze scène.

Kleine troost dat dit de finale heeft gewonnen en niet Monty Python. Erg leuke scene ja. Niet geniaal maar ach...

Aardige winaar maar wel een beetje over the top.

mikoz schreef:
Aardige winaar maar wel een beetje over the top.

Dat is bij komedie toch al vaak.

lowhusky
oké, ik ga volgend jaar The Big Lebowski nog kopen. kijken of hij echt zo 'grappig' is.

't is gelukkig wel de grappigste van TBL, maar verder nog niet veel waard. En de reacties op de scene van Calvaire zijn typisch.

IcU
Beetje teleurstellend, ik kan minstens tien scénes bedenken die ik tien keer grappiger vind.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.