- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Black Comedy
Knock-Out: Black Comedy
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
5. Brazil (1985) - Network (1976)
1-0
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Katakuris maar eens herzien, genoeg zwarte en morbide humor te vinden.
3-1
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Alleen is flauw geen humor specificatie. Je hebt flauwe humor in alle subgenres.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Laat ik dan zeggen dat ik de zwarte humor wat aan de slappe kant vond.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Mooie knock-out met veel klasse films!
Het zal moeilijk worden keuzes te maken.
Helaas deze twee nog niet gezien.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Waarom niet gewoon zwarte komedie ivp van black comedy? Zal wel weer de enige zijn die mij hier aan ergert....
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik vind het in ieder geval vreemd klinken. Is Black Comedy de juiste term voor zwarte komedie?
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Black comedy dacht ik eerder aan urban/blaxpoitation films. Naast dat het foutief is, is dit voor mij weer een schrijnend voorbeeld waarbij iets populairder en flitsender word gevonden indien in het Engels geschreven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het zou wellicht dark comedy moeten zijn. Ik vind Engels ook veel flitsender. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4687 stemmen
6. Election (1999) - Noorderlingen, De (1992)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
0-1 jammer van Network, maar Brazil is ook OK
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
0-5 de noorderlingen
7. Trouble with Harry, The (1955) - Meet the Feebles (1989)
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Black comedy dacht ik eerder aan urban/blaxpoitation films. Naast dat het foutief is, is dit voor mij weer een schrijnend voorbeeld waarbij iets populairder en flitsender word gevonden indien in het Engels geschreven.
Zoals ik in mijn lange inleiding zei, heb ik me gebaseerd op IMDB. Als ik de term fout gebruik, mijn excuses, maar dan doen ze het op deze engelstalige site ook. Het is natuurlijk zo dat ik de knock-out lang op voorhand, uitgebreid bediscussieerd heb in het algemeen topic, waar deze opmerking evengoed had gekund, dan had het probleem niet bestaan. Daarnaast wordt, bij IMDB, bvb. voor de film "American Beauty", de term Black Comedy gebruikt. Nochtans geen Blaxploitation. Trouwens, als een Dark Comedy als Zwarte komedie dient vertaald te worden (wat mij een beetje aan zwarte magie doet denken) wat is dan het nederlandse woord voor Blaxploitation ?
Anyway, ... euh ik bedoel ... hoe dan ook, ik kan de titel van het topic niet zelf veranderen, maar je hebt zeker mijn toelating het te doen.
Trouwens, Neo, onder je naam staat het woordje crew. Kan je daar niet iets leuks nederlandstalig van maken zoals "organisatie" of "kernlid" of zo 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
4-3
Leukste film van Hitchcock, en zijn eigen favoriet, zei hij toch steeds in interviews.