menu

Film / Filmgames / Film IQ

zoeken in:
MSN heeft een nieuwe filmquiz waarmee je je film IQ test. Hij is alleen niet echt lang (7 vragen). Ik had 6 van 7 goed en dus een IQ van 136.
Misschien hebben jullie ook interesse.

Film Quiz

Net gedaan: IQ van 150: alle vragen goed dus. Maar met zulke extreem simpele vragen is dat niet moeilijk.

Chainsaw (moderator)
Niet echt moeilijk, inderdaad. Had alleen die stomme Superman vraag fout, maar ja ... hoe moet ik nou weten hoe die gast in 't echt heet?

Reinbo
Had de eerste en de Superman vraag fout, ben ik nu dom?

Er zijn te weinig vragen om te kunnen concluderen of iemand veel of weinig van films afweet.
Het verbaast me wel dat de Superman vraag lastig wordt gevonden.

Tja,
MSN, wegwerpniveau.

Voor de Supermanvraag had je, net als de doelgroep, aangesproken moeten voelen voor de recente biosrelease, ipv. nog vast te houden aan andere, meer interessante films uit andere periodes.

neo (crew)
IQ 121. Maar alsnog ook al zou je ze allemaal niet weten, zou dat nog niks zeggen over je filmkennis.

Mug
En dan ook maar 7 vragen. Had ze allemaal goed, ook de gegokte Superman-vraag (ik vond het opmerkelijk dat ze Clark Kent niet als optie hadden geplaatst, want dan had ik het absoluut fout gehad)

Ach, hebben ze weer wat 'hits'/'pageviews' op een dag.

neo (crew)
En wij hebben ons weer voor 1 minuut vermaakt....

IQ van 121 en volledig eens met de opmerking van neo.

Bert1
136, maar dwaze vragen.

Jouw score: 7 van de 7
Jouw Film IQ: 150
Gemiddelde Film IQ: 115,0
Totaal aantal deelnemers: 1481

lol

één foutje gemaakt volgens die test, maar ik vraag me af welke vraag ik fout heb beantwoord... volgens mij heb ik overal het juiste antwoord op gegeven...

heb alle mogelijkheden uitgeprobeerd om te zien welke vraag ik nou precies fout had en er komt nooit 150 uit... hele vage test!

Ik wist welgeteld één vraag (die van The Fast & The Furious). In totaal 5 van de 7 juist. Met een beetje gokken, elimineren en wat gezond verstand kom je ook ver bij zo'n kwisjes.

Jouw score: 6 van de 7
Jouw Film IQ: 136
Gemiddelde Film IQ: 115,2
Totaal aantal deelnemers: 1493

Belachelijke quiz.

Om over een paar films vragen te stellen, zegt niks over je film IQ. Je kan best honderden films hebben gekeken en er dagelijks mee bezig zijn, en alsnog heel veel vragen fout hebben omdat je die film toevallig niet hebt gezien.

lowhusky
saaie quiz, wel een fout

neo (crew)
matthijs_013 schreef:
Je kan best honderden films hebben gekeken en er dagelijks mee bezig zijn, en alsnog heel veel vragen fout hebben omdat je die film toevallig niet hebt gezien.

Of wel hebt gezien maar je gewoon niet interresseren

Jouw score: 5 van de 7
Jouw Film IQ: 121
Gemiddelde Film IQ: 115,3
Totaal aantal deelnemers: 1506

136. 6 van de 7

kijkert
Heeft bijzonder weinig met filmkennis, en niets met IQ te maken.

Jouw score: 7 van de 7
Jouw Film IQ: 150
Gemiddelde Film IQ: 115,3
Totaal aantal deelnemers: 1515

Nietszeggende quiz

Jouw score: 5 van de 7
Jouw Film IQ: 121
Gemiddelde Film IQ: 115,4
Totaal aantal deelnemers: 1523

Lekker bagger. Slechts 4 van de 7 goed... Dat wordt bijscholen!

Die Superman deed me de das om. Ik denk trouwens dat meer comicfans die vraag weten dan filmfans.

Tot voor een paar maanden geleden had ik die ook moeten gokken maar 'gelukkig' heb ik Superman 1+2 en Superman Returns nog gezien

us_raider
Ik ben hier dus de domste.

Jouw score: 1 van de 7
Jouw Film IQ: 64
Gemiddelde Film IQ: 115,2
Totaal aantal deelnemers: 1532

Alleen die van Tokyo had ik goed...

7 van de 7. Alleen de eerste was een gok.

Blijkbaar is MSN niet alleen in de VS bomvol domme artikelen (dit was de eerste keer dat ik op MSN NL was)

Ik ben het eens met wat kijkert zei.

us_raider schreef:
Ik ben hier dus de domste.
(quote)

Alleen die van Tokyo had ik goed...

Ik zou ruzie met matthijs_013 krijgen als ik zou zeggen dat het aan je leeftijd lag Doe ik niet, is in dit geval ook niet zo.

basketballerke
5 van de 7 dus 121

me to 5 uit 7

Gast
geplaatst: vandaag om 12:26 uur

geplaatst: vandaag om 12:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.