menu

Film / Filmgames / Wie vindt ze allemaal?

zoeken in:
Reinbo
The Halloween Tree

http://www.imdb.com/title/tt0191173/

Zou combinatie Mes/boom kunnen zijn, maar iets te ver gezocht denk ik...

Red balloon klopt gewoon, CitS/KoH zou goed kunnen, er staat idd een koninkje op het Kasteel en het blijft een Hollywoodpuzzel. Maar dat waren net 'zekerheidjes' Hoe zit het met de echte twijfelgevallen?

En dat Yeti achtige type met z'n armen omhoog naast Jarhead, die heeft ook nog geen hint ingegeven.

Ik vermoed dat Yekezzez gelijk heeft dat de groene eieren en ham naar I Am Sam verwijzen. De titel van die film is immers een directe verwijzing naar de eerste regel van het beroemde boek Green Eggs and Ham van Dr. Seuss. Zie ook Green Eggs and Ham in popular culture.

De volslagen onbekende film Green Eggs and Hamlet is een woordspeling op de uitdrukking 'green eggs and ham'. Het onwaarschijnlijk is dat een afbeelding van alleen maar groene eieren en ham opeens naar een woordspeling daarop zou verwijzen.

Verder lijkt me ook dat Le Ballon Rouge en Castle in the Sky er niet bijhoren; het zijn allemaal bekende Hollywoodtitels verder. Voor de botsing lijkt Crash me logischer dan Full Frontal, deels ook omdat de term 'full frontal' zonder zelfstandig naamwoord in het Engels niet direct naar een botsing verwijst.

Reinbo
Als die Rode ballon niet klopt zitten we op 99. Maar wat doet dat ding er anders? en dan staat er ook nog een satelietschotel op het dak links....

Kingdom of Heaven is volgens mij idd beter dan Castle in the Sky.

Reinbo schreef:
Kingdom of Heaven is volgens mij idd beter dan Castle in the Sky.

Reinbo schreef:
Als die Rode ballon niet klopt zitten we op 99. Maar wat doet dat ding er anders?

Goede vraag; zoveel titels met 'ballon' zijn er niet. Zou het wat met die bomen eronder te maken hebben?

Sowieso denk ik soms dat bepaalde aanwijzingen teveel opgesplitst worden. Je moet die wolven niet als Wolf tellen als ze ook al Dances with Wolves uitbeelden. En 'big fish' naast 'big foot' lijkt me nogal triviaal - zouden die vis en die voet niet samen iets moeten betekenen? (is er hier een vissenkenner die weet wat voor soort vis het ueberhaupt is? het lijkt me een vrij typisch soort, maar ik kom er met Wikipedia niet zo snel uit welke)

Maar ik realiseer me dat ik wel lastig ben zo, met alleen maar vragen in plaats van antwoorden...

Nog twee vragen:

Wat is dat voor vreemd verkeersbord aan de rechterkant van de weg? Is dat symbool in Amerika een aanduiding van een wegsituatie (terwijl de weg een 'normaal' kruispunt lijkt te naderen), of een aanwijzing? Het lijkt het cijfer '7', misschien een verwijzing naar Se7en of The Seventh Sign?

Ik zie in de lijst met antwoorden de film 'Bullit' staan, waarschijnlijk naar aanleiding van de kogel linksonder. Echter, die bekende film heet Bullitt (met een i en dubbel-t), en dat is een eigennaam van een personage - iets anders dus dan zomaar een 'bullet'. Er is wel een film die Bullet heet, met Mickey Rourke, maar die is niet zo bekend. Misschien eerder een verwijzing naar Silver Bullet? Of is de kogel niet van zilver?

(edit: en zal die Mona Lisa rechts niet eerder verwijzen naar Mona Lisa Smile dan naar de veel minder bekende film die simpelweg Mona Lisa heet? Of is dat te ver gezocht?)

Reinbo
Met die wolf zit ik ook een beetje in m'n maag, maar die bird on a wire is ook The Crow en Barb Wire en zou de Woman in Red dan ook niet goed zijn? Dan moeten we nog een titel of 5 vinden vanuit het niets...

7 is Se7en, maar die hadden we al. (Seventh Sign zou ook kunnen, maar is geen Hollywood.)

Silver Bullet lijk mij idd een verbetering....

Zullen we het houden op: Mona Lisa (Smile)

kijkert
Queto Yurlunyur schreef:
(quote)

Goede vraag; zoveel titels met 'ballon' zijn er niet. Zou het wat met die bomen eronder te maken hebben?

Sowieso denk ik soms dat bepaalde aanwijzingen teveel opgesplitst worden. Je moet die wolven niet als Wolf tellen als ze ook al Dances with Wolves uitbeelden. En 'big fish' naast 'big foot' lijkt me nogal triviaal - zouden die vis en die voet niet samen iets moeten betekenen? (is er hier een vissenkenner die weet wat voor soort vis het ueberhaupt is? het lijkt me een vrij typisch soort, maar ik kom er met Wikipedia niet zo snel uit welke)

Maar ik realiseer me dat ik wel lastig ben zo, met alleen maar vragen in plaats van antwoorden...

Volgens mij is die vis een Meerval, "Catfish" in het Engels.

The Seventh Sign is wel Hollywood, dus op dat punt niet onlogisch (de film was alleen niet echt een succes; Se7en is veel bekender).

The Woman in Red vind ik wel aannemelijk; de kleding die ze aan heeft staat volledig los van het dansen met wolven (dit in tegenstelling tot de titel Wolf, die op een aspect wijst wat al volledig door Dances with Wolves gedekt was. Bird on a Wire is iets problematischer: de draad lijkt me wel Barb Wire (vooral omdat Bird on a Wire eerder een associatie met elektriciteitskabels oproept dan met prikkeldraad), maar The Crow daarbij is nogal dubbelop (maar ondertussen is het natuurlijk wel een kraai, en niet zomaar een vogel). Het zou kunnen, maar het is een beetje twijfelachtig.

Meer problemen heb ik met Raging Bull - ik neem aan dat dat op die stier naast die matador slaat? Zelfs als je dat splitst in Matador (toch niet zo'n bekende film?) en iets met die stier: dan resteert nog altijd het probleem dat de stier niet 'raging' is (to rage = to move with great violence or intensity [1]). Maar ik weet zo gauw even geen andere film die op deze aanwijzing past.

Nadeel is natuurlijk verder dat als je aanwijzingen combineert je andere aanwijzingen mist. Ik ben wat later binnen komen vallen met deze puzzel en heb niet zo'n goed overzicht van wat er al aan hints gebruikt is (iemand zou dat eigenlijk af moeten vinken in de afbeelding ofzo). Wat is er precies gedaan met die oogballen naast de weegschaal? Of met die brandende dingen rechts langs de weg?

Verder zijn er dus de genoemde sportschoen (zou die een relatie hebben met die zwemvin aan de andere kant van het bankje?), die schotel op het dak (Contact is het eerste wat in me opkomt, maar dat is niet zo letterlijk), en dat vreemde figuur met z'n armen omhoog naast Jarhead (houding doet denken aan de bekende scene in Platoon, maar er wordt verder nergens in de puzzel aan scenes gerefereerd, dus dat zal het wel niet zijn). Wel lijkt me die figuur vrijwel zeker een aanwijzing die deel is van de puzzel. Verder is er nog een soort lint om de vierde palmboom van links, en wat doen die bomen op de achtergrond nou eigenlijk? Naast die telefooncel staat nog een erg vreemd gevormde plant op een voetstuk, en die figuur aan de andere kant lijkt me eerder een klassiek Grieks beeld dan een mannequin (maar aan welke film moet het dan verwijzen?).

kijkert schreef:
Volgens mij is die vis een Meerval, "Catfish" in het Engels.

Ah, dat zal het zijn. Jammer alleen dat er nou geen beroemde film is die The Catfish heet, want anders waren we eruit (er is wel Catfish in Black Bean Sauce, maar die is vrij onbekend, en er is hier geen zwartebonensaus te bekennen). Een variant op de catfish, de Atlantic catfish, wordt kennelijk ook wel seawolf, genoemd, en The Sea Wolf is wel een titel van een meermaals verfilmd boek van Jack London. Geen van die verfilmingen is echter bekend genoeg om hier een logisch antwoord te zijn (al is de versie van 1941 met Edward G. Robinson onterecht in de vergetelheid geraakt), en sowieso missen seawolves de kenmerkende 'barbels' die we op het plaatje zien.

Reinbo
Big Fish & Big foot zijn goed, lijkt me niet nodig daar verder te zoeken...

Reinbo
Queto Yurlunyur schreef:
Wat is er precies gedaan met die oogballen naast de weegschaal? Of met die brandende dingen rechts langs de weg?

GoldenEye, Red Eye en Balzing Saddless.

Die Mannequin is geen Grieks beeld en is dus waarschijnlijk goed....

Big Fish kan ik inkomen, maar om daarnaast dan een andere aanwijzing Big Foot te doen zou toch wel erg stompzinnig zijn, niet? Bovendien is er geen bekende film die Big Foot heet, alleen deze relatief onbekende film uit de jaren '70 (met een mooie 1,3 gemiddeld). Die voet en die vis staan wel erg duidelijk bij elkaar gegroepeerd (zoals die dansers en die wolven bij elkaar staan).

GoldenEye vind ik logisch, maar voor Red Eye geldt dan weer hetzelfde als voor Big Foot (behalve dan dat Red Eye natuurlijk wel een bekende film is). Sowieso is het ene oog niet roder dan het andere, toch?

Blazing Saddles is verder wel aannemelijk, denk ik (hoewel ik er zelf nooit zadels in herkend zou hebben).

Reinbo
http://www.imdb.com/title/tt0093148/

Deze staat ook bekend als Bigfoot. Lijkt mij gewoon goed, maar ik kan me vergissen... red eye is daarom ook goed....

Rest ons dat Mes, die man met z'n handen in de lucht, die satelietschotel, die groene tak/sjaal om die palmboom en die rode ballon

Die man met zijn handen in de lucht lijkt een field goal goed te keuren in American Football. Zo´n iemand wordt ookwel een judge genoemd. Daardoor ligt Judge Dredd heel erg voor de hand. Ware het niet dat ik weet wat een Dredd is, maar hij lijkt er wel op

Reinbo
te ver gezocht...

Dat van field goal is niet te ver gezocht, maar de rest wel. Ik loop er in ieder geval al de hele dag mee.

Reinbo
Ik denk meer aan iets als de Stroman... Wicker man, zoiets..

Die zagen zijn trouwens de films Saw én Saw 2!!

Bron:
http://www.lovefilm.com/desktop.php

Reinbo schreef:
http://www.imdb.com/title/tt0093148/

Deze staat ook bekend als Bigfoot.

Niet in de VS; blijft niet erg waarschijnlijk dus.

Dat groene ding om die palmboom verwijst wellicht naar The Green Mile? Dat dat lintje (of wat is het?) een afstand van zoveel mijl moet markeren, of iets in die trant?

Verder lees ik trouwens in de introductie op lovefilm.com (waar het plaatje vandaan komt):

"To kick it all off, we'll help you with the first couple: find the two saws lying precariously in the middle of the road - this safety hazard represents gory horror films Saw and Saw 2. Think your film tough enough to find the other 98 references?"

[edit: Yekezzez is met net 3 minuten voor met deze melding...]

Met andere woorden, de zagen tellen dus al voor twee films. Dit maakt ook verwijzingen als The Crow naast Bird on a Wire logischer, al heb ik nog altijd moeite met Raging Bull annex Matador.

Maar dan had je zeker ook al gezien dat het een Engels bedrijf is en niet een Amerikaans.

Nee, valt me nu pas op eigenlijk (al had die typisch Britse telefooncel natuurlijk een hint moeten zijn). Dan zitten er misschien toch wel wat Europese films in (wellicht toch Le Ballon Rouge?)

The Wicker Man is een typisch Britse film en dus mogelijk, maar ik zie aan de figuur niet helemaal af dat het stro zou moeten zijn. Het lijkt me eerder een boom of een struik; The Woodsman komt op mij dan nog logischer over, maar beide titels kunnen niet verklaren waarom de figuur met z'n armen in de lucht staat.

kijkert
Yekezzez schreef:
Die zagen zijn trouwens de films Saw én Saw 2!!

Bron:
http://www.lovefilm.com/desktop.php

Spuit elf (sorry)

Neo meldde dat gisterochtend om 11.51 al...

Misschien dat die schotel op het dak trouwens gewoon deel van het achtergrondplaatje is, en niet speciaal daar geplaatst is als hint. Hoeveel onbekende elementen op het plaatje (die duidelijk een hint moeten voorstellen) hebben we nog over?

Of moeten we wellicht nog iets met het achtergrondplaatje als geheel? Leaving Las Vegas ofzo? Down and Out in Beverly Hills? Die palmenrij is ook vrij markant natuurlijk.

Het is in ieder geval de walk of fame (Hollywood Boulevard en Vine) Zie de ster op de stoep.

Tada, het origineel:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.universal-excitement.com/STUDIOS/HOLLYWOOD/HOLLYWOOD4.JPG

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kijkert
[quote]Yekezzez schreef:
Tada, het origineel:

Dus One Hour Photo is er niet extra ingezet!

maar is ook niet weggehaald in tegenstelling tot de rest van dat uithangbord.

Knap gevonden Yekezzez!

Die schotel op het dak is dus wel degelijk een hint. Er is een film The Dish, dus daar kan het een verwijzing naar zijn. Anders wellicht Contact?

Alle films moeten tenminste te vinden zijn op Lovefilm.com. Het is immers promotiemateriaal.

The Dish is daar wel redelijk bekend, dus zou heel goed kunnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.