- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Crypto
Crypto
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
jeepers creepers?
Helaas, ook deze film bedoel ik niet.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Johnny Mnemonic ?
Nee. Johnny Mnemonic is het ook niet.
Jongens en meisjes, ik maakte ter overbrugging een gemakkelijke crypto, dacht ik.
Binnen een uurtje of twee zou hij toch wel geraden zijn, meende ik.
Enkel om de boel aan de praat te houden en een nieuwe winnaar te formeren bedacht ik er eentje, hoopte ik.
Ik mag toch wel een beetje Loon naar werken krijgen?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2099 stemmen
Als je als eerste een crypto-oplossing plaatst, ben je gewoon aan de beurt. Het is lekker makkelijk om een beetje te puzzelen terwijl je anderen het werk laat doen.
Dit gedrag zien we hier nu steeds vaker en is irritant. Je mag er best een dag over doen om er eentje te verzinnen maar de regel is nu eenmaal dat als je hem als eerste raadt en plaatst, je er ook eentje moet maken.
Ben ik niet mee eens. Ik vind het juist prettig als mensen zo gul zijn hun beurt weg te geven. En het komt echt niet zovaak voor hoor. Je moet twee dingen hebben om een crypto te kunnen raden: Talent en flink wat filmtitelkennis. Crypto is een leuk spelletje en daarom ook wel leuk dat de wat mindere spelers ook eens mee kunnen doen.
Ik vind het een leuk spel, maar heb nog nooit een crypto kunnen raden. Vind ik gewoon erg jammer. Maar toch heb ik wel ooit eens een leuke kunnen verzinnen omdat iemand de beurt weggaf. Wellicht velen met mij. Ik zou het alleen maar aanmoedigen om beurten af en toe weg te geven. Zou het een ervaren cryptospeler veel uitmaken wie de crypto maakt? Ik denk het niet. Het is tenslotte toch maar een spel?
roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
Tja met die laatste tip ("Loon" maar dan cursief) is het wel heel duidelijk. Paul van Loon dus en daarmee de film De Griezelbus. Helaas was Herisson eerder.
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Had gewoon "die ezelsbrug" omgevormd naar de griezelbus, niet op loon gelet.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Had gewoon "die ezelsbrug" omgevormd naar de griezelbus, niet op loon gelet.
Maar je had het wel goed, gefeliciteerd!
Overigens heeft de tip er nog zo'n 17 uur lang gestaan, zonder dat het goede antwoord kwam, dus een echte weggever was het niet.
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Dacht ik ook! ff een nieuwe bedenken...
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
is idd lastig om er een te verzinnen, laat staan een moeilijke. Maar het spel moet vooruit dus:
Haal bij deze mafketel een letter eraf en tel er een S bij op...
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
nope..voor mafketel moeten jullie een naam invullen...
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
neen, helaas..de naam slaat op iemand die gewoon erg maf is..
roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
Jim Carey speelt in veel van zijn films een mafketel. Als ik er vervolgens de e van af haal en de s ervoor zet kom ik op:
Scary
Dus dan kunnen het een aantal films zijn: scary, scary movie etc.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
je denkt zeer zeker goed, maar hij is fout..(ken trouwens geen film die scary heet)..ik ben op zoek naar een andere mafketel 
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
gaat het om een acteur/actrice of om een karakter zou wel heel reg helpen want ik zit van alles te bedenken maar er komt niet uit.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
het is een man en het gaat om zijn artiestennaam..kom op jullie hebben toch wel meer "in huis" 
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
Gaat het ook over de inhoud,dat de hoofdpersoon terug komt in de crypto?
Want ik kom er met `Andre van duin`, `Mr Bean`, `Jim Carey`,ook niet uit.
Ik ken dan ook niet zo heel veel bekende maffe ketels,mischien dt het daaraan ligt?
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
de artiestenaam..daar haal je een letter vanaf en tel je een S erbij op..
wellicht geef ik hem nu weg, maar ja het is ook bijna carnaval
dat "in huis" slaat op een film van hem
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Ik dacht iets met Ali G (in tha house), maar kan er niks van maken met een S erbij en een andere letter eraf...
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Tijdens een wandelingetje vandaag dacht ik de oplossing te hebben. Inderdaad met Ali G (indahouse).
Ik meende 'Aliens'.
(Ali G, min een letter = Ali,' en S' erbij = is Aliens. Maar hij rammelt toch een klein beetje met de oorspronkelijke opgave, zie ik nu.
Toch ga ik voor 'Aliens'.