- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Crypto
Crypto
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Haha!
Manneken Pis!
Dat moet hem zijn.
Hannibal
-
- 9372 berichten
- 3290 stemmen
Hij is helemaal niet triestig, integendeel
Hij=manneken
Triestig=sip
Niet triestig, dus het tegendeel (sip maar dan omgedraaid) pis
Hij is leuk 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2099 stemmen
Oohzo. Hij is inderdaad best leuk bedacht.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Bravo
.
Goeie crypto, Freud!
Deze is denk ik wat makkelijker:
Sterke drank van een gevallen lucifer
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
Was inderdaad een goeie Freud. Ik heb die titel tijdens mijn zoektocht gezien maar vergat pis om te draaien. Ik keek naar het hele woord

roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
Makkelijk: Three Kings.
Mocht het goed zijn: een andere mag in mijn plaats.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
Oke vooruit, achilles mag weg wel voor jou dan.. 
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
Als je als eerste een crypto-oplossing plaatst, ben je gewoon aan de beurt. Het is lekker makkelijk om een beetje te puzzelen terwijl je anderen het werk laat doen.
Dit gedrag zien we hier nu steeds vaker en is irritant. Je mag er best een dag over doen om er eentje te verzinnen maar de regel is nu eenmaal dat als je hem als eerste raadt en plaatst, je er ook eentje moet maken.
Gelukkig mag Achilles nu !
Hannibal
-
- 9372 berichten
- 3290 stemmen
Eens, Bananas. Een beetje pochen met het goede antwoord en dan net doen 'geen zin te hebben' om een nieuwe te bedenken. Misschien uit angst voor kritiek ofzo, want een crypto verzinnen is bijna nog moeilijker als er één op te lossen.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
ik heb nog geen bevestiging van quentin maar als hij goed is, hierbij de mijne (en anders bewaren we hem tot ik een volgende raad als 1e
)
Het loopt voor geen meter, maar heeft toch voldoende kijkers!
roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
Ik zie nu pas dat Achilles al enkele uren voor mij het goede antwoord had gegeven. Sorry, foutje. Moet in het vervolg maar niet meer zo laat in de nacht achter de computer gaan zitten. Mea culpa, mea maxima culpa.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
uhm
de mijne is nog niet geraden Ercee...
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ho, sorry. Ik dacht dat mijne werd goedgekeurt, maar dat was Quentin.
Dan bewaar ik hem.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Angel Eyes?
'Het loopt voor geen meter' kan van alles zijn. Bij kijkers zit ik zelf meer aan een ogen te denken dan aan toeschouwers. 'Voldoende' zou nog op tussen de zes en tien kunnen slaan.
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
herisson heeft het goed 
goede voorzet eRCee...
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Ja, was na eRCee voor het inkoppen.
Volgende dan:
"Altijd voor die verdraaide Duitse een"
roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
een = Ein; vervolgens verdraaien: nie, ine, eni? Maar een kan ook "eins" zijn. Als je dat verdraait kom je op: nei, nise, sein, snei, snie, ines, enis, iens, esin, isen. Ik kom er niet echt uit.
Gaan we eens uit van "sein": To be or not to be? Moeilijk hoor; zal wel niet goed zijn.
Of zijn het "The knights that say ni (van "nie" dus, die verdraaide "ein"). Dan kom ik natuurlijk op Monty Python and the search for the holy grail.