• 15.754 nieuwsartikelen
  • 178.093 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.016 gebruikers
  • 9.372.548 stemmen

Knock-Out: Posters

zoeken in:

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Doet me pijn want het is een miserabele film maar toegegeven; wel een mooiere poster.

1-4

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

2-4

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Is dat zo ?

Ik dacht het wel.

En da's redelijk essentieel lijkt me. Kijk naar die poster van AN. De huidige vind ik boutlelijk, diegene die Reinbo niet zo lang geleden plaatste (geen vervanging verder) vond ik erg mooi. Ook hetzelfde idee, andere context.

Misschien, maar denk je werkelijk dat de plaatser van de dvd-hoes van Chinatown eigenlijk niet de gewone poster in gedachte had? Toets Chinatown in op Google en raad eens welk plaatje het eerst te zien krijgt... Volgens mij heeft hij gewoon uit pure luiheid niet naar een verdere gezocht. Maar goed, dat is speculatie.

Had je die witte maar moeten plaatsen in het begin.

Is er eigenlijk iemand die het kan schelen dat deze nieuwe erin blijft? Zo veel invloed zal het waarschijnlijk niet hebben.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

3-4 Akira!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

4-4. En leuk dat er maar gewoon voortgedaan wordt

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

The One Ring schreef:

Je ziet hier toch echt twee dingen over het hoofd. Ten eerste mocht je tijdens het nomineren van de posters geen poster pakken die teveel op een andere poster van dezelfde film leek, tenzij je hem vervangde.

Verving.

Maar dit is gewoon echt onzin. Als iemand had gezegd, deze is mooier, dan was die andere gewoon geschrapt.

Als het toch om dit plaatje gaat, kun je toch net zo goed dezelfde pakken, maar dan met een mooiere context eromheen. Is iedereen tevreden.

Dit gaat niet alleen om een context. De kadering is anders, de belettering is geheel anders, ja zelfs de tekening is niet hetzelfde. Of wil je zeggen dat die hoed op die dvd-cover ook blauw is? En dat is niet het enige verschil.

Daarbij zouden in principe dvd-hoesjes niet mee mogen doen (al heb ik er zelf geen moeite mee).

Van wie niet?

Als allerlaatste punt zijn er tijdens deze knock-out al vaker mindere posters vervangen door gelijksoortige, maar mooiere varianten. Waarom mag dat bij Chinatown niet.

Dat mag bij Chinatown niet, omdat dat bij andere posters ook niet is gebeurd. Bij varianten van posters in de knockout had ik gezegd dat dat feest mooi niet doorging, en ik heb ze allemaal nagekeken. Het enige wat veranderd is, is de grootte of de scherpte van betreffende posters.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

The One Ring schreef:

Is er eigenlijk iemand die het kan schelen dat deze nieuwe erin blijft? Zo veel invloed zal het waarschijnlijk niet hebben.

Freud. Die heeft op basis van de witte z'n stem veranderd. Noem ik wel degelijk invloed, niet dan ?

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

The One Ring schreef:

Iemand die zijn stem verandert, noem jij geen invloed?

V

• 8369 berichten
  • 3365 stemmen

4-5

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mja, als niemand het er mee eens is dan laat die zwarte er maar in. Maar ik vind het een beetje onzin aangezien iedereen liever de witte variant ziet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

5-5

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

In het geval dat de zwarte blijft staat het in ieder geval nog 11-11.

Meneer de moderator/spelleider mag het overnemen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

6-5 weg met Witte Reus! Stomme waslijn en Akira is ubercool.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Als Chinatown nu een mooiere poster heeft lijkt mij dat aleen maar goed, moge de beste winnen, zou ik zeggen. Beter te halve gekeerd dan ten einde gedwaald etc.

Jammer voor Spring en co, maar het is onzin om met lelijke poster verder te spelen als er mooiere voor dezelfde film beschikbaar zijn...daarbij is het ontwerp van Chinatown niet anders, het komt alleen maar beter tot zijn recht in de nieuwe versie. (Ik stemde overigens op Spring)

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Da's allemaal wel leuk, maar je kan moeilijk gaan verifiëren of de rest die ooit op Chinatown gestemd heeft het daarmee eens is natuurlijk. Uit beide posters vind ik de zwarte dan weer mooier.

Volgens mij blijkt uit dit topic wel hoe ver smaken wat betreft posters uit elkaar kunnen lopen, dus zomaar zeggen dat die witte mooier is lijkt me onzin.

En ik zit verder ook niet op die poster van Spring etc te wachten, het gaat mij gewoon om het principe.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

OK, het is aan Zelva, hij runt deze KO.

11-11 dus lijkt me......

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Yep.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

12-11

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

12-12

Laurensv

• 266 berichten
  • 3316 stemmen

13-12

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

13-13

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

13-14

Jezus wat een gedoe. Hoezo ik wil per se Bom Yeoreum Gaeul Gyeul Geurigo Bom laten doorgaan Hoe vaak zijn andere posters wel niet uitvergroot... En is deze nu zoveel anders? Kom op zeg.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

En is deze nu zoveel anders?

Gezien iemand er z'n stem voor omdraait is het antwoord logischerwijs ... anders genoeg.

Het uitvergroten heeft er helemaal niks mee te maken trouwens. Wel de andere uitwerking. En voor sommige mensen waaronder mijzelf kan dat een essentieel verschil betekenen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Hei, wat een heisa allemaal hier . Ik twijfelde verschrikkelijk tussen die twee, ik vind ze allebei erg mooi maar geen van de posters is echt goed opgebouwd, en de verandering maakte daar dus het verschil. Maar doe maar verder zoals je bezig bent want helemaal overtuigd was ik toch nog niet .

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

14-14

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

6-6 PH.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

6-7 PH.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

7-7

Dat gemakkelijk effect met die vliegertjes is nu wel ver genoeg geraakt denk ik.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

7-8 ph

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.